Hallo tweakers,
Ik heb sinds ongeveer twee weken erg last van een onstabiele verbinding;
Ik heb sinds ongeveer twee weken erg last van een onstabiele verbinding;
- Websites blijven soms oneindig laden, of laden half en blijven dan heel lang of oneindig lang laden. Browser opnieuw starten en direct naar het adres gaan dat ik probeerde te laden lost het probleem op.
- Bij het kijken van bijvoorbeeld tv via Ziggo GO op de laptop heb ik ongeveer 5 minuten beeld voordat het laadicoon verschijnt en dan vaak oneindig blijft laden. De app herstarten is dan de enige oplossing maar dat is uiteraard niet een oplossing.
- Zelfde probleem bij andere streaming diensten, bijvoorbeeld de Netflix app in Windows.
- Probleem speelt met zowel ethernet kabel als via de wifi.
- Alleen ziggo modem + router Cisco EPC3928AD in gebruik.
- Probleem speelt op Android + IOS telefoons, Windows laptops en Windows desktops.
- Wifi kanaal 1 / 6 / 11 geprobeerd, zelfde probleem maar zou niet uit moeten maken bij een ethernet kabel.
- Coax kabel losgeschroefd, omgedraaid en weer vast geschroefd.
- Modem uitgeschakeld, uitgelaten (15+ minuten) weer aangezet. Probleem lijkt kort opgelost en is dan weer terug.
- Modem volledig gereset, standaard settings weer geprobeerd met wifi / ethernet en zelfde probleem.
- DNS server gewisseld naar Google (8.8.8.8 etc) en OpenDNS, probleem blijft.
- Alle lampjes branden constant groen.
- Log bekeken van modem, geen foutmeldingen.
- Event log van Windows computers bekeken, foutmeldingen ongeveer 10 minuten nadat het beeld vastloopt: Het pakket LibertyGlobal.ZiggoGO_1.2.1.0_x64__gmwgfebrpy77e+App is beëindigd omdat het onderbreken te lang duurde (event id 2484).
- Zoeken op tweakers en ziggo community, maar ik word er niet echt wijs uit, veel suggesties wijzen naar DNS server aanpassen en dergelijke.
- Ping gedaan van een paar websites: normale response tijden en geen 0% packet loss.