Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry167
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-02-2021
Mijn vraag
Hallo ik ben nieuw hier op t forum maar ik heb een probleem met een oude pc.
Deze acer aspire m3610 heeft een tijd in de kelderbox gelegen os zover ik weet werkend weg gezet en op dit moment gaat hij wel aan maar het beeldscherm reageerd er niet op.
Er zit een videokaart in en ik heb het scherm daarop aangesloten en ook direct op de moederbord maar allebij geen resultaat.
Als ik de pc aanzet gaat de knop branden en je ziet zo heel mooi espire oplichten en de ventilatoren gaan draaien maar ik hoor voor de rest geen piepjes of iets dergelijks.
Ik heb ook al geprobeerd met een HDMI kabel aan te sluiten geen resultaat ik heb een andere hdd geprobeerd videokaart slot schoon geblazen en en ram geheugen opnieuw erin gezet en schoongeblazen.
Het scherm werkt wel gewoon op een ander pc.
En als ik de knop aan uit nog een x indruk gaat ie direct uit en dan gaat ie ook niet meer aan tenzij ik de stekker eruit haal en pak m beet 10 minuten wacht ofzo.
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Mvg Barry

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel pentium dual core cpu e2140 2gb ddr2 ati radeon HD 2400 pro op Windows vista

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gare voeding verwacht ik.

Moederbord zal geen beeld geven als een aparte videokaart wordt gebruikt. Je zou de videokaart eruit kunnen halen, beeldscherm op het moederbord aansluiten en kijken of je dan wel beeld hebt. Trek ook de hdd los om te zien of je automatisch in het bios terecht komt.

Welke monitor en hoe op de videokaart aangesloten? De videokaart zal waarschijnlijk geen hdmi hebben. Enkel vga, dvi-i en s-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Geen piepjes?? Misschien is de CMOS batterij van de moederbord gaar of leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry167
De videokaart heeft idd geen HDMI aleen t moederbord ik heb nu de videokaart en de hdd eruit gehaald en nogsteeds geen beeld het beeldscherm is ook van acer ( was een set met muis en toetsenboard )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry167
Het lampje onder Mn dvd speler/recorder gaat wel knipperen eventjes mochten julie dr wat aan hebben 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat je 10 min moet wachten na uitschakelen zegt mij dat de voeding defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Deze acer aspire m3610 heeft een tijd in de kelderbox gelegen
Geen idee hoelang het systeem daar gelegen heeft maar een "kelderbox" klinkt niet als een plek met een ideleale luchtvochtigheid. Kan het niet zijn dat onderdelen aangetast zijn door b.v. corrosie?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry167
Mijn kelder box ( in een flat ) is kurk droog en de verwarmingsbuizen lopen er doorheen daar licht t niet aan ik snap je reactie 😁
Maar kan ik ook even een andere voeding proberen is dat een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry167
Cmos batterij is t ook niet heb er een van een werkende pc en scherm ging nogsteeds niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry167
Heb zojuist de voeding los gekoppeld en getest met de groene en zwarte draad ventilator ging draaien dus dat is ook in orde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een test van niks. Je weet alleen dat de ventilator gaat draaien, niet of de voeding nog goed functioneert en de juiste spanningen levert. Het systeem testen met een andere goede voeding levert het enige juiste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het systeem lijkt mij geen nieuwe voeding waard. gegevens zul je ook wel niet op een HD hebben staan, want dat kaat je niet lang opgestald staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry167
Nee Jah goed ik heb er nog een kan t zo wel ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry167
Andere voeding werkt ook niet