Zigiz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:55:
Van iemand die een forum bekijkt en dingen aanklikt die duidelijk gemarkeerd staan met 'vraag' had ik toch wel meer bereidheid tot helpen verwacht. Ik was op zoek naar persoonlijke ervaringen van medetweakers en niet het zoveelste gesponsorde artikel dat bovenaan in de google zoektochten komt te staan.
Got is een discussieplatform. Dat een topic de term "vraag" bevat betekent idealiter dat iemand (nog) onduidelijkheden heeft na op eigen houtje op zoek te zijn geweest naar een oplossing voor zijn probleem.
Zo staat immers ook voorgeschreven in het algemeen beleid:
Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
Ook vind ik het nog al bijdehand om vanwege het stellen van een vraag mijn capaciteiten van communicatie en it in vraag te stellen. Ik had dat gesprek net gehad met mijn ouders waarop ik duidelijk aangegeven had dat ik 0 ervaringen heb met apple (niet de eerste keer). De reactie hierop is dat ze beledigd zijn dat ik niet bereid ben om even te helpen. Ga dus aub geen aannames doen over het persoonlijke leven van iemand die een bericht op een forum zet want diegene zal er vast een reden voor hebben.
Ik twijfel nergens aan. Ik geef aan dat iemand die als "computer handig" wordt gezien logischerwijs wel een Google opdracht kan uitvoeren.
Sterker nog, als je zelf ook al aangeeft 0 ervaring te hebben, heb ik het dus gewoon bij het rechte eind.
Wat er thuis tussen de muren afspeelt weten we niet en willen we niet weten. Maar ga die frustratie niet op mij botvieren aub
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren