Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn computer zo juist opstartte kreeg ik volgde te zien: please enter setup to recover Bios setting. Press F1 to run setup.

Ik heb de F1 toets gebruikt waarna ik in de bios terecht kwam wat me opvalt is dat de snelheid van het geheugen niet meer juist staat en dat er maar enkel de snelheid van de CPU Fan wordt weergeven vroeger werd ook de snelheid van de CHA_FAN1 terug geven.

Ik denk dat de batterij die op het moederbord zit een Asus P8P67Deluxe leeg is ?
Nu mijn vraag is als ik de DEFAULT Bios laad van het moederbord staat dan als terug goed ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De defaults pakken meestal de langzamere settings voor geheugen etc. Dus vervang dat batterijtje en stel 't goed in, dan ben je weer helemaal klaar.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:41:
De defaults pakken meestal de langzamere settings voor geheugen etc. Dus vervang dat batterijtje en stel 't goed in, dan ben je weer helemaal klaar.
De processor gebruik ik standaard er waren geen overclocking instellingen ingesteld, dus ik denk wanneer ik de DEFAULT Bios laad de cpu instellingen ook meteen juist staan?
Enkel het geheugen zal ik moeten instellen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De CPU zal inderdaad juist staan, dat staat in de meeste gevallen goed.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:08:
De CPU zal inderdaad juist staan, dat staat in de meeste gevallen goed.
Na het laden van de DEFAULT Bios

wordt de snelheid van de CHA_FAN1 niet terug geven, misschien is dit ook niet nodig ?

De CPU fan speed low limit staat op 600 RPM is dit goed of ?

Zie afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yk0spqtaw0ad5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ybi796fbqrwjs.jpg

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Is die chassis fan aangesloten?

Een minimum van 600rpm lijkt me prima voor de CPUkoeler. Veel langzamer wil je 'm niet hebben draaien.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:54:
Is die chassis fan aangesloten?

Een minimum van 600rpm lijkt me prima voor de CPUkoeler. Veel langzamer wil je 'm niet hebben draaien.
alle ventilators draaien en alles is aangesloten gebleven als daarvoor niks veranderd.
Enkel de batterij vervangen op het moederbord.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar is die fan aangesloten of niet? Kijk eens op je moederbord of er fysiek iets op die connector zit. Als daar nooit een fan heeft gezeten dan kan dat natuurlijk wel kloppen.
Pagina: 1