problemen met foto bibliotheek...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10-2022
Hoi iedereen...

Ik zit met volgende:
Op een Imac met osx sierra 10.12.6, wou de foto's app al maandenlang 50 onderdelen uploaden. zonder voortgang.
Nieuwe foto's van mijn iphone werden niet meer gesync'ed. Na wat forums afschuimen zou even uit- en inloggen van icloud de oplossing zijn.

Dus ik log uit icloud uit, en dan weer in. Dus wil ik foto's weer aanvinken, en vertelt ie dat er niet genoeg ruimte is om de bibliotheek te synchroniseren. ik heb een 200GB abo. er zit 175GB aan foto en video in, schijnbaar wil ie alles weer gaan uploaden van mijn mac, zodat alles dubbel in de icloud zit....

Moet ik nu eerst alles van mijn mac verwijderen? |:(
ik wil absoluut niks kwijt spelen.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou een backup maken en kijken waar het schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
:( :( :(

Dit wordt zoals windows.... hopeloze acties.....

Ik heb een backup genomen van mijn "foto bibliotheek", alles dus ge-exporteerd en opgeslagen op schijf.
Dan alles verwijderd uit de foto's app, en uit het album "recent verwijderd".

Dus er zit geen enkele afbeelding meer in de fotobibliotheek. als ik nu mijn icloud er weer wil aan koppelen, krijg ik nog steeds de melding dat er onvoldoende ruimte is in icloud om mijn huidige bibliotheek te uploaden....
Er is nog 34GB van de 200GB beschikbaar in mijn icloud opslag...

ik word er gek van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
En als je via Systeemvoorkeuren > iCloud > rechtsonderin op 'beheer' drukt, wat krijg je dan te zien qua gebruikte opslag?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
daar zie ik precies hoe het is ... 165GB gebruikt en 34GB beschikbaar.....
Maar schijnbaar is die lege Fotobibliotheek niet leeg.....
Er zit geen enkele foto meer in, maar geeft nog steeds 188GB als ik op "toon info" klik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Koen_P schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:52:
daar zie ik precies hoe het is ... 165GB gebruikt en 34GB beschikbaar.....
Maar schijnbaar is die lege Fotobibliotheek niet leeg.....
Er zit geen enkele foto meer in, maar geeft nog steeds 188GB als ik op "toon info" klik....
En je Fotostream is ook leeg?

[ Voor 39% gewijzigd door LAD93 op 01-08-2017 23:59 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
yep.... Alles verwijderd..... In de balk opzij is slechts nog 1 album, "Foto's" die je niet kan verwijderen, maar dat album is leeg....

Ik ga slapen en breek mijn hoofd er morgen wel verder over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Koen_P schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:58:
yep.... Alles verwijderd..... In de balk opzij is slechts nog 1 album, "Foto's" die je niet kan verwijderen, maar dat album is leeg....

Ik ga slapen en breek mijn hoofd er morgen wel verder over....
ik zie ook voorbijkomen dat je de prullenbak op je Mac eens kan legen, soms wil hij dan ineens meer ruimte maken in iCloud. Worth a shot?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
Blijkbaar liegt OSX tegen mij.... Na het verwijderen van alle foto's bleek de "lege" fotobibliotheek nog steeds 188GB groot te zijn. Heb de computer laten aanstaan toen ik ging slapen, en rara, vanmorgen was de fotobibliotheek ineens nog maar 100MB groot. Nu kon ik zonder problemen Foto's weer aanvinken in de instellingen voor icloud, en ondertussen zijn ook alle foto's weer gedownload naar de bibliotheek....

Ik vind het wel sneu dat de mac & icloud niet zagen dat het over dezelfde afbeeldingen ging na terug opnieuw inloggen....
Pagina: 1