Verhuurder verwijdert zonder vorm van communicatie vuurkorf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-07 12:38
Beste Tweakers,

Sinds 1,5 jaar woon ik in een studentenhuis met 18 huisgenoten. Samen met deze 18 huisgenoten delen wij een relatief groot dakterras (ik gok dat het zo'n 35 m2 is). Nu heb ik 3 maanden terug een Bavaria vuurkorf gewonnen bij de lokale Albert Heijn welke ik (bij gebrek aan andere opslagruimte) op het dakterras geplaatst heb met het idee deze een keer richting de ouders te brengen als nieuwe attribuut voor in de tuin.

Een goede maand geleden is me opgevallen dat mijn vuurkorf niet langer op het dakterras aanwezig was, niet geheel toevallig kort nadat de huisbaas langs was gekomen voor brandveiligheidsinspecties (waarna een mail volgde richting de mij en de medebewoners dat er geen open vuur op het dakterras toegestaan was vanwege de brandveiligheid/verzerking etc.). Mijn huisgenoten wisten te vermelden dat de beste man de vuurkorf diezelfde dag ook weggenomen had. Hierover heeft hij vooraf echter op geen enkele wijze gecommuniceerd en daarmee mij ook de kans ontnomen om tijdig de vuurkorf te verwijderen. Daarnaast lijkt het me dat de vuurkorf er (heel zwart wit gezien) als object zou mogen staan, zolang deze niet in gebruik wordt genomen?

Nu heb ik recent de huisbaas per mail gecontacteerd omdat ik ivm het zoeken van een nieuwe woonruimte een verhuurdersverklaring nodig heb en dit zo mooi in 1 mail kon behandelen. Helaas was mijn inschatting hierover vooraf ook te positief zo blijkt uit onderstaande mailverkeer;

Beste,

Sinds enige tijd ben ik aan het zoeken naar een nieuwe huurwoning om samen met mijn vriendin te betrekken. Om hiervoor in aanmerking te komen wordt veelal verzocht om een verhuurdersverklaring (voorbeeld in de bijlage). Zou u mij asltublieft van een soortgelijk exemplaar kunnen voorzien?

Verder is me opgevallen dat de vuurkorf van het dakterras verwijderd is. De vuurkorf heb ik destijds gewonnen bij de Albert Heijn en enkel ter opslag op het dakterras geplaatst zonder deze te gebruiken, jammer genoeg geldt dit niet voor alle huisgenoten. Nu heb ik vernomen dat u deze enige tijd geleden heeft meegenomen omwille van de brandveiligheid en het voorkomen van open vuur op het dakterras daar dit niet bleek toegestaan. Helaas heb ik de kans niet gehad de vuurkorf zelf te verwijderen gezien ik deze bij mijn ouders een plekje had willen geven. Graag verneem ik dan ook van u waar ik de vuurkorf op kan halen om deze daar alsnog neer te zetten.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Huurder

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huurder,

Op het moment dat jij concreet een aanbod van de woningbouw hebt gekregen geef ik een verklaring af. Ik doe dat niet op voorhand, omdat ik niet weet waar deze terecht komt.

Vuurkorven zijn allen verwijderd en zeer waarschijnlijk afgevoerd.

Vanaf half juni wordt bij ieder bezoek gecontroleerd op vuurkorven etc op het dakterras. Dit vanwege de verscherpte eisen van de verzekeraar (daarom geldt er ook een algeheel rookverbod binnen!).

Verhuurder

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoi verhuurder,

Van de woningbouwvereniging heb we onderstaande bericht ontvangen;

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste *naam vriendin huurder*,

Hartelijk bedankt!

Ik mis enkel nog de verhuurdersverklaring van jouw vriend? Of zie ik deze wellicht over het hoofd?
Dan hebben we inderdaad alles compleet!

Hoor het graag, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Potentiële nieuwe verhuurder,
Commercieel Medewerker Verhuur

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wellicht kunt u een exemplaar die kant in sturen of contact opnemen met potentiële nieuwe verhuurder van verhuurdersbedrijf, dan is in ieder geval duidelijk waar het terecht komt en waar ze het voor nodig hebben.
Overigens vraag ik me af waarvoor u vreest dat deze verklaring terecht komt daar er (voorzover ik zie) geen spannende zaken in lijken te staan?

Daarnaast wil ik u graag verzoeken na te gaan wat er nu precies met de vuurkorf gebeurd is, ik zou deze namelijk graag terug ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Huurder

Nu hebben we met de potentiële nieuwe verhuurder al gecommuniceerd dat de huidige verhuurder niet zomaar de verhuurdersverklaring af wil geven (ondanks dat er geen sprake is van een huurachterstand, niet op tijd betalen etc.) en wachten we op een antwoord of dat dit roet in het eten (of eigenlijk huren ;) ) gooit. zelf vind ik het frappant dat hierin zo tegengewerkt wordt daar er niets bijzonders in staat.

Verder vraag ik me af welke rechten ik heb m.b.t. de vuurkorf. Zoals ik het zie is dit een vorm van diefstal --> zonder enige communicatie eigendommen van anderen wegnemen.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenover staan en of jullie me advies kunnen geven in deze situatie?

Alvast bedankt! :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:46
jimz93 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:38:
De vuurkorf heb ik destijds gewonnen bij de Albert Heijn en enkel ter opslag op het dakterras geplaatst zonder deze te gebruiken, jammer genoeg geldt dit niet voor alle huisgenoten.
:F :F :F serieus? :F
Verder vraag ik me af welke rechten ik heb m.b.t. de vuurkorf. Zoals ik het zie is dit een vorm van diefstal --> zonder enige communicatie eigendommen van anderen wegnemen.
Wat staat hierover in het contract wat is getekend? Wat is het beleid in jullie gemeente/gebouw hierover?
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenover staan en of jullie me advies kunnen geven in deze situatie?
Terecht dat de vuurkorf weg is en dat deze ergens in een vuilnisbak is geëindigd. Een waarschuwing zou leuk geweest zijn, maar aangezien het om studenten gaat maakt een waarschuwing/brief in het algemeen weinig uit...

Met betrekking tot de brief? hij zegt niet dat hij het niet wil schrijven, maar geeft aan dat het wel voor iets 'concreets' moet zijn. Dus ga ik er vanuit dat deze gewoon volgt?

[ Voor 3% gewijzigd door President op 01-08-2017 20:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat is nu precies belangrijk voor je? Die verklaring of die korf?
Kan mij namelijk niet aan de indruk ontrekken dat jouw "gezeur" om die bak niet al te veel goodwill kweekt bij de verhuurder.

Neem vooralsnog gewoon je verlies op die potentiële brandstichter en richt je eerst op die verklaring.
Desnoods kun je na het ontvangen van de verklaring nog een keer een telefoontje doen of iets dergelijks maar tot die tijd, laten voor wat het is.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hehe, dat jij de vuurkorf helemaal nooit gebruikt hebt zou ik inderdaad niet teveel nadruk op leggen als je zelf al toegeeft dat je huisgenoten hem wel gewoon gebruikt hebben :P Tja, of het mag zonder overleg, dat denk ik niet, maar uit je verhaal komt me eerlijk gezegd niet helder over hoe de huisbaas moest weten dat de vuurkorf van jou was, en tevens is het me onduidelijk of er niet gewoon een algemene brief is opgehangen dat alles wat niet aan het huurreglement voldoet verwijderd zal worden.

Maar de huisbaas vraagt toch gewoon om wat concrete informatie over die verhuurdersverklaring, en die kun je toch gewoon geven? Je hebt één specifieke maatschappij die om die info vraagt, dan kan je die gegevens doorgeven zodat hij de verklaring specifiek voor die maatschappij kan opstellen... Lijkt me niet zo'n probleem eerlijk gezegd.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
President schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:16:
[...]

Wat staat hierover in het contract wat is getekend? Wat is het beleid in jullie gemeente/gebouw hierover?

[...]

Terecht dat de vuurkorf weg is en dat deze ergens in een vuilnisbak is geëindigd. Een waarschuwing zou leuk geweest zijn, maar aangezien het om studenten gaat maakt een waarschuwing/brief in het algemeen weinig uit...

Met betrekking tot de brief? hij zegt niet dat hij het niet wil schrijven, maar geeft aan dat het wel voor iets 'concreets' moet zijn. Dus ga ik er vanuit dat deze gewoon volgt?
Niet helemaal mee eens, ja het merendeel is student (ikzelf heb er nooit als student gehuurd) maar dat wil niet zeggen dat we lak hebben aan wat de huisbaas van ons vraagt. Een goede relatie met de verhuurder is immers wel zo prettig!

Zou ik moeten nakijken wat daarover staat, huurcontract moet ik even terugzoeken.
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:28:
Wat is nu precies belangrijk voor je? Die verklaring of die korf?
Kan mij namelijk niet aan de indruk ontrekken dat jouw "gezeur" om die bak niet al te veel goodwill kweekt bij de verhuurder.

Neem vooralsnog gewoon je verlies op die potentiële brandstichter en richt je eerst op die verklaring.
Desnoods kun je na het ontvangen van de verklaring nog een keer een telefoontje doen of iets dergelijks maar tot die tijd, laten voor wat het is.
De verklaring heeft hier natuurlijk de 1e prioriteit, de vuurkorf is voor mij een principe kwestie.
naitsoezn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:29:
Hehe, dat jij de vuurkorf helemaal nooit gebruikt hebt zou ik inderdaad niet teveel nadruk op leggen als je zelf al toegeeft dat je huisgenoten hem wel gewoon gebruikt hebben :P Tja, of het mag zonder overleg, dat denk ik niet, maar uit je verhaal komt me eerlijk gezegd niet helder over hoe de huisbaas moest weten dat de vuurkorf van jou was, en tevens is het me onduidelijk of er niet gewoon een algemene brief is opgehangen dat alles wat niet aan het huurreglement voldoet verwijderd zal worden.

Maar de huisbaas vraagt toch gewoon om wat concrete informatie over die verhuurdersverklaring, en die kun je toch gewoon geven? Je hebt één specifieke maatschappij die om die info vraagt, dan kan je die gegevens doorgeven zodat hij de verklaring specifiek voor die maatschappij kan opstellen... Lijkt me niet zo'n probleem eerlijk gezegd.
Tja, ik had het wellicht beter uit mijn verhaal kunnen laten inderdaad. Dat zijn van die dingen die je kan verwachten bij een gezamelijk dakterras; Hé een vuurkorf, die gaan we eens flink laten gloeien vanavond!
Bij het eerste mailcontact zat een verklaring bijgevoegd die de makelaar ons toegestuurd heeft, dit leek me aardig specifiek :9

Dank voor alle reacties!

Zojuist heb ik een mailtje ontvangen van de huisbaas met de verklaring! :)
Helaas zonder verder enige toevoeging van tekst, dus letterlijk de verklaring als antwoord en dat was het dan, hij zal inderdaad niet heel vrolijk zijn geworden van mij aanhoudende 'gezeur'.

Wat betreft de vuurkorf; ik begrijp goed dat het 2 kanten heeft. Enerzijds is het onwenselijk om een dergelijk object op het dakterras te hebben staan. Anderzijds ben ik van mening dat een mailtje aan de inwonende met het verzoek de vuurkorf voor x datum te verwijderen een kleine moeite is....

[ Voor 7% gewijzigd door jimz93 op 01-08-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Je moet je huisgenoten vragen voor een vervanging, zij hebben hem gebruikt terwijl dat niet mocht. De huis baas heeft alleen maar de regels nagevolgd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jimz93 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:45:
Wat betreft de vuurkorf; ik begrijp goed dat het 2 kanten heeft. Enerzijds is het onwenselijk om een dergelijk object op het dakterras te hebben staan. Anderzijds ben ik van mening dat een mailtje aan de inwonende met het verzoek de vuurkorf voor x datum te verwijderen een kleine moeite is....
Je hebt in principe ook helemaal gelijk maar soms is het beter om niet altijd je gelijk te willen halen. Zeker niet als je tegelijkertijd "afhankelijk" bent van een gunst van diegene

Even gechargeerd; beste baas, zou ik een werkgeversverklaring kunnen ontvangen? Oww ja, nu ik je toch spreek. Je bent een klootzak

In dat geval snapt iedereen dat je beter de verklaring af kan wachten en je daarna pas een mail stuurt om hem voor klootzak uit te maken :p

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
DukeBox schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:52:
Je moet je huisgenoten vragen voor een vervanging, zij hebben hem gebruikt terwijl dat niet mocht. De huis baas heeft alleen maar de regels nagevolgd.
Destijds was nog niet bekend gemaakt dat open vuur op het dakterras verboden was.
De regels daarover zijn pas aangepast nadat de verzekering hierop wees waarna wij geïnformeerd werden.

De vuurkorf was echter daarvoor al weggenomen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:56
jimz93 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Destijds was nog niet bekend gemaakt dat open vuur op het dakterras verboden was.
De regels daarover zijn pas aangepast nadat de verzekering hierop wees waarna wij geïnformeerd werden.

De vuurkorf was echter daarvoor al weggenomen...
als je überhaupt denkt dat een vuurkorf op een dak zetten en eventueel de fik er in steken een goed idee is, dan gaat er al iets mis. of het nou in de regels van de verzekeraar/huurbaas staat of niet |:(

als je vervolgens denkt leuk object op het dak prima, als je er alleen woont. maar je woont met 18 andere studenten en jij denkt dat gaat vast goed |:(

maar succes met het terughalen van je vuurkorf, blijkbaar is dat belangrijker als je veiligheid :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bavaria vuurkorf op marktplaats

Aub.... Voor die 2 tientjes ga je je toch niet druk maken. Steek voor dat geld liever je tijd en energie in de mooie stap die je samen met je vriendin gaat maken in jullie nieuwe woning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Vaak staat in je huurovereenkomst dat de gezamelijke ruimtes (waaronder balkon) , opgang, toegang etc vrij gehouden moet worden van obstakels en/of brandgevaarlijke objecten en dat indirect de verhuurder vrij is deze te verwijderen, indien nodig (neemt niet weg dat dit zonder communicatie niet helemaal netjes is zonder aantoonbare noodzaak, maar als er maar "iets" van houtskool etc zichtbaar is, al dan niet door 1 van de 18 medebewoners of gasten dan gaat dit niet op)

Wat betreft een verklaring of referentie, daar heb ik nooit echt van gehoord of te maken gehad

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1