Ik zoek een?
TV voor mijn nieuwe woning.
Ongeveer 43-55" ben over de grootte nog niet helemaal uit. Ik vermoed dat het iets in het midden wordt 49"/50".
Bij voorkeur een "recht" scherm, daarmee bedoel dus een niet "gebogen/gekromd" scherm.
Ik zou ook enigszins op het verbruik van de TV willen letten, hoewel ik al zag dat dit veelal niet duidelijk staat aangegeven.
Wat is je budget?
Ik heb eigenlijk eerst even naar de pricewatch gekeken wat er mogelijk is (en niet dat ik iets heel geks noem), en heb besloten zeker niet meer dan 800 euro uit te willen geven, eerder zo 500-650 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb niet zo hele hoge eisen denk ik. Ik kijk nu af en toe een film, sport, serie (geen netflix), nieuws. Zo goed als elke dag wel even maar niet veel. Ik heb verder geen extra apparatuur zoals een stereoset en was ook eigenlijk niet van plan dat (binnenkort) aan te schaffen. Verder ook geen specifieke wensen over bepaalde software dat moet draaien.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een lichte voorkeur voor Samsung, maar eigenlijk zou het merk me niet uit moeten maken. De bekendere merken zoals Panasonic, Philips, Sony en LG. Lijken me allemaal het overwegen waard. Wel heb ik liever een zwarte-kleurige TV dan zilver wat ik ook vaak ben tegengekomen.
Ik had de volgende roundup van Tweakers gevonden van ongeveer een jaar geleden:
reviews: Hdtv's rond de 600 euro: vier keer 49 inch getest
Het is alleen wel zo dat die TV's niet echt goed verkrijgbaar meer zijn.
Ik heb dus verder in de pricewatch gezocht met de volgende filters:
75-750 (die 75 om alle verwachte modellen zonder prijzen eruit te filteren)
47" - 55" (ik zie dat de meeste 49"/50" of 55" zijn. Het wordt eerder een 49"/50" misschien nog kleiner maar dan is het wel gelijk 43")
Ultra HD (ik vermoed dat dit een goede investering is in de toekomst)
Afstand tot de bank is ongeveer 3 meter, mocht dit relevant zijn.
Resultaten
Mogelijke opties zijn:
Samsung modellen uit 2016, minder goed verkrijgbaar
pricewatch: Samsung UE49KU6400S Zilver
pricewatch: Samsung UE50KU6020 Zwart
pricewatch: Samsung UE50KU6000W Zwart (7.2 score consumentenbond, wel een hoger verbruik 142 watt)
Samsung modellen uit 2017, een stuk duurder rond de 750 euro
pricewatch: Samsung UE49MU6400 Zwart zou volgens mij zilver moeten zijn (7.1, 65 Watt)
pricewatch: Samsung UE49MU6470 Grijs (Zelfde model als MU6400? maar dan zwart?)
pricewatch: Samsung UE49MU6100 Zwart
pricewatch: Samsung UE50MU6100 Zwart
LG model, goedkoper, maar gebruikers niet overtuigend tevreden
pricewatch: LG 49UH610V Zwart
Nieuwer model met LED backlight, nog geen ervaringen: pricewatch: LG 49UJ635V Zwart
Sony model, met LED backlight
pricewatch: Sony Bravia KD-49XD7005 Zwart
Philips en Panasonics konden me niet gelijk overtuigen.
Ik weet alleen verder niet zo goed hoe ik een keuze zou kunnen maken tussen al deze modellen. Zie hieronder voor mijn vragen.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat denken jullie van Ultra HD. Vind je dat nu al nodig? Of is dat wel een goede investering voor de toekomst? Is dat nuttig bij 49-50" TV?
Het lijkt erop dat de modellen van vorig jaar op hun retour zijn en dat er allemaal nieuwe TV's nu uitkomen. Kan dat kloppen? Is het wellicht beter even een maand te wachten? Op zich zou dat kunnen ik heb geen echte haast bij de aankoop.
Moet ik nog letten op LED Backlight of maakt dat niet zo heel veel uit? Voor zowel beeldkwaliteit en stroom verbruik? En het aantal Hz, is dat nog iets waar ik op moet letten? Misschien nog andere suggesties voor zowel TV's als waar op te moeten letten?
Ik zal overigens binnenkort zeker nog even langs een winkel gaan om wat TV's te zien.
- - -
Voorlopig gaat de voorkeur uit naar:
pricewatch: LG 49UJ635V Zwart (6.9 score van consumentenbond)
Goed beeld, redelijke kijkhoeken, erg zuinig (51 W). Mindere punten: enigszins onregelmatige achtergrond verlichting, minder zicht bij invallend licht, koptelefoon via bluetooth.
Of toch weer wat duurdere modellen:
pricewatch: Samsung UE49MU6470 Grijs
pricewatch: Samsung UE49MU6400 Zwart
Volgens mij dezelfde modellen alleen de 6470 zou zwart kleurig model zijn en de 6400 de zilverkleurige model. Aantal punten: beide modellen zijn relatief zuinig (65W), goed kijkhoek en beeld en goed volume. Minpunten: standaard beeldinstellingen kunnen beter en koptelefoon allen via bluetooth.
TV voor mijn nieuwe woning.
Ongeveer 43-55" ben over de grootte nog niet helemaal uit. Ik vermoed dat het iets in het midden wordt 49"/50".
Bij voorkeur een "recht" scherm, daarmee bedoel dus een niet "gebogen/gekromd" scherm.
Ik zou ook enigszins op het verbruik van de TV willen letten, hoewel ik al zag dat dit veelal niet duidelijk staat aangegeven.
Wat is je budget?
Ik heb eigenlijk eerst even naar de pricewatch gekeken wat er mogelijk is (en niet dat ik iets heel geks noem), en heb besloten zeker niet meer dan 800 euro uit te willen geven, eerder zo 500-650 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb niet zo hele hoge eisen denk ik. Ik kijk nu af en toe een film, sport, serie (geen netflix), nieuws. Zo goed als elke dag wel even maar niet veel. Ik heb verder geen extra apparatuur zoals een stereoset en was ook eigenlijk niet van plan dat (binnenkort) aan te schaffen. Verder ook geen specifieke wensen over bepaalde software dat moet draaien.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een lichte voorkeur voor Samsung, maar eigenlijk zou het merk me niet uit moeten maken. De bekendere merken zoals Panasonic, Philips, Sony en LG. Lijken me allemaal het overwegen waard. Wel heb ik liever een zwarte-kleurige TV dan zilver wat ik ook vaak ben tegengekomen.
Ik had de volgende roundup van Tweakers gevonden van ongeveer een jaar geleden:
reviews: Hdtv's rond de 600 euro: vier keer 49 inch getest
Het is alleen wel zo dat die TV's niet echt goed verkrijgbaar meer zijn.
Ik heb dus verder in de pricewatch gezocht met de volgende filters:
75-750 (die 75 om alle verwachte modellen zonder prijzen eruit te filteren)
47" - 55" (ik zie dat de meeste 49"/50" of 55" zijn. Het wordt eerder een 49"/50" misschien nog kleiner maar dan is het wel gelijk 43")
Ultra HD (ik vermoed dat dit een goede investering is in de toekomst)
Afstand tot de bank is ongeveer 3 meter, mocht dit relevant zijn.
Resultaten
Mogelijke opties zijn:
Samsung modellen uit 2016, minder goed verkrijgbaar
pricewatch: Samsung UE49KU6400S Zilver
pricewatch: Samsung UE50KU6020 Zwart
pricewatch: Samsung UE50KU6000W Zwart (7.2 score consumentenbond, wel een hoger verbruik 142 watt)
Samsung modellen uit 2017, een stuk duurder rond de 750 euro
pricewatch: Samsung UE49MU6400 Zwart zou volgens mij zilver moeten zijn (7.1, 65 Watt)
pricewatch: Samsung UE49MU6470 Grijs (Zelfde model als MU6400? maar dan zwart?)
pricewatch: Samsung UE49MU6100 Zwart
pricewatch: Samsung UE50MU6100 Zwart
LG model, goedkoper, maar gebruikers niet overtuigend tevreden
pricewatch: LG 49UH610V Zwart
Nieuwer model met LED backlight, nog geen ervaringen: pricewatch: LG 49UJ635V Zwart
Sony model, met LED backlight
pricewatch: Sony Bravia KD-49XD7005 Zwart
Philips en Panasonics konden me niet gelijk overtuigen.
Ik weet alleen verder niet zo goed hoe ik een keuze zou kunnen maken tussen al deze modellen. Zie hieronder voor mijn vragen.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat denken jullie van Ultra HD. Vind je dat nu al nodig? Of is dat wel een goede investering voor de toekomst? Is dat nuttig bij 49-50" TV?
Het lijkt erop dat de modellen van vorig jaar op hun retour zijn en dat er allemaal nieuwe TV's nu uitkomen. Kan dat kloppen? Is het wellicht beter even een maand te wachten? Op zich zou dat kunnen ik heb geen echte haast bij de aankoop.
Moet ik nog letten op LED Backlight of maakt dat niet zo heel veel uit? Voor zowel beeldkwaliteit en stroom verbruik? En het aantal Hz, is dat nog iets waar ik op moet letten? Misschien nog andere suggesties voor zowel TV's als waar op te moeten letten?
Ik zal overigens binnenkort zeker nog even langs een winkel gaan om wat TV's te zien.
- - -
Voorlopig gaat de voorkeur uit naar:
pricewatch: LG 49UJ635V Zwart (6.9 score van consumentenbond)
Goed beeld, redelijke kijkhoeken, erg zuinig (51 W). Mindere punten: enigszins onregelmatige achtergrond verlichting, minder zicht bij invallend licht, koptelefoon via bluetooth.
Of toch weer wat duurdere modellen:
pricewatch: Samsung UE49MU6470 Grijs
pricewatch: Samsung UE49MU6400 Zwart
Volgens mij dezelfde modellen alleen de 6470 zou zwart kleurig model zijn en de 6400 de zilverkleurige model. Aantal punten: beide modellen zijn relatief zuinig (65W), goed kijkhoek en beeld en goed volume. Minpunten: standaard beeldinstellingen kunnen beter en koptelefoon allen via bluetooth.
[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 06-08-2017 01:07 ]