Meterkast zonder deur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 19:21
Hallo mede tweakers.

Vandaag heb ik een huisje bekeken via de woningbouw waar ik voor in aanmerking kom.

Echter viel mij bij het bezichtigen van de woning op dat de meterkast helemaal open is en er geen deur voor zit.

Kan ik eisen dat hier een afsluitbare deur voor komt, dit omdat ik overal tegenkom dat een meterkast afsluitbaar moet zijn.

Hier een foto van de huidige situatie.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/AoD27

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Blijkbaar werkt het plaatje niet.

Hierbij de link http://imgur.com/a/AoD27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie bovenin ook onafgewerkte plekken.

Is het niet zo dat er nog een deur oid voor komt ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 15:17
Kun je, voordat je begint met eisen, niet gewoon even vragen hoe het zit en wat er mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Heb inderdaad al even contact gehad. Die plekken zitten er al een hele tijd.

Meterkast is volgens de woningbouw zo voldoende en komt geen deur of plaat of iets dergelijks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 01:02
bij mijn huis zit (zat) het ook vergelijkbaar, ben nu zelf bezig er een deurtje voor te maken. een deur is níet verplicht zolang en geen onder spanning staande delen bereikbaar zijn. meen dat dat beschreven staat in de NEN3140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Hmmmm lijkt me vreemd dat dit zo kan dan. Want als ik naar NEN2768 kijk die zegt dan weer dat het afsluitbaar moet zijn 7(8)7

Maar dan wordt het waarschijnlijk zelf maar iets fabriceren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dracoz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:29:
Hmmmm lijkt me vreemd dat dit zo kan dan. Want als ik naar NEN2768 kijk die zegt dan weer dat het afsluitbaar moet zijn 7(8)7

Maar dan wordt het waarschijnlijk zelf maar iets fabriceren.
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/rekm5sqi5/door.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:07
Meterkasten hebben lang niet altijd een deur, zeker niet in oudere huizen
En zo op de foto ziet dit huis er ook niet nieuw meer uit

Maar meteen gaan 'eisen', ik vind het bijna sneu als mensen zelfs over dit soort kleine dingen kan gaan jammeren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heel apart, ik heb er nog nooit van gehoord, een meterkast zonder deur/afscherming.
En ik ben i.v.m. werk vroeger bij duizenden mensen over de vloer geweest.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:48
FabianGTI schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:38:

Maar meteen gaan 'eisen', ik vind het bijna sneu als mensen zelfs over dit soort kleine dingen kan gaan jammeren :')
Sneu? Ik vindt het persoonlijk pas sneu dat een woningbouworganisatie niet even een passend deurtje voor een meterkast kan maken. Dit lijkt mij toch bijna wel een standaard in elk huis tegenwoordig?

Ik ben dan ook nog nooit bij iemand thuis geweest die geen meterkastdeur heeft oid!

Eisen is misschien wat hard, maar aan een woningbouworganisatie mag je als huurder ook wel enkele eisen stellen. Net zo goed als zij dat aan een huurder mogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz

Eisen komt misschien wat raar over, gaat mij er meer om of het wettelijk verplicht is of niet.
Als dit wettelijk verplicht is dan mag ik toch zeker deze eis wel stellen ?

Niet echt kindvriendelijk deze situatie imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je het junt eisen? Lijkt me niet. Woning afwijzen mag uiteraard wel. Dr is vast wel iemand voor te porren die er zelf een deur in zet. En hoe vaak je af mag wijzen weet je denk ik zelf wel.

Zo werkt het nou eenmaal bij de sociale woningbouw. Vraag die het aanbod overstijgt, dus voor jou 100 anderen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Reptile209

- gers -

Hier staat waar een meterkast in nieuwe huizen aan moet voldoen: https://www.enexis.nl/ove...nen-meterkast-en-bouwkast

Voor oude huizen gelden "de richtlijnen die toen van kracht waren".

Punt is wel: als je er nu aan gaat rommelen, moet je eigenlijk aan de huidige normen voldoen. En dan is het maar de vraag of dat lukt qua ruimte en materialen.

De meest pragmatische oplossing is natuurlijk om er zelf een deur (of plaat met magneten) voor te zetten, de regels de regels te laten en je huis in te gaan richten. :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Dan ram ik er natuurlijk zelf wat voor, dank jullie wel.
Deze mag op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Nog een aanvulling (en topics hoeven niet op slot als je vraag beantwoord is*): plak een meterkast-logo op de deur, zodat men in geval van calamiteiten je meterkast makkelijk kan vinden.

* we vinden het geweldig leuk als iemand dit topic over 6 jaar kickt, omdat hij ook een meterkast in zijn huis heeft... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Reptile209 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:32:
Nog een aanvulling (en topics hoeven niet op slot als je vraag beantwoord is*): plak een meterkast-logo op de deur, zodat men in geval van calamiteiten je meterkast makkelijk kan vinden.

* we vinden het geweldig leuk als iemand dit topic over 6 jaar kickt, omdat hij ook een meterkast in zijn huis heeft... :+
Goede tip trouwens, neem ik zeker mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Reptile209 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:28:
Hier staat waar een meterkast in nieuwe huizen aan moet voldoen: https://www.enexis.nl/ove...nen-meterkast-en-bouwkast

Voor oude huizen gelden "de richtlijnen die toen van kracht waren".

Punt is wel: als je er nu aan gaat rommelen, moet je eigenlijk aan de huidige normen voldoen. En dan is het maar de vraag of dat lukt qua ruimte en materialen.

De meest pragmatische oplossing is natuurlijk om er zelf een deur (of plaat met magneten) voor te zetten, de regels de regels te laten en je huis in te gaan richten. :)
Ik heb vorig jaar een nieuwbouw woning betrokken (eerste bewoners) die in 2015/2016 gebouwd is. Nu vond ik het vreemd dat de meterkast niet afgesloten kon worden met een sleutel. Op die site die je noemt staat ook alleen maar afsluitbaar, maar dan kan dus gewoon een deur dichtdoen zijn. Ik dacht altijd dat meterkasten altijd met een slot volledig af te sluiten waren voor kinderen e.d. Nu heb ik uiteindelijk zelf een slot erin laten zetten door een derde partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

funrider schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Ik heb vorig jaar een nieuwbouw woning betrokken (eerste bewoners) die in 2015/2016 gebouwd is. Nu vond ik het vreemd dat de meterkast niet afgesloten kon worden met een sleutel. Op die site die je noemt staat ook alleen maar afsluitbaar, maar dan kan dus gewoon een deur dichtdoen zijn. Ik dacht altijd dat meterkasten altijd met een slot volledig af te sluiten waren voor kinderen e.d. Nu heb ik uiteindelijk zelf een slot erin laten zetten door een derde partij.
Een slot op de deur van de meterkast is eigenlijk juist helemaal niet wenselijk. Als je bij een calamiteit in huis snel gas, water of elektra wil afsluiten (of een hulpverlener wil dat doen), dan is het niet fijn als die deur op slot zit. Of je moet de sleutel er in laten zitten, maar dat gaat dan weer tegen het "kinderen" argument in en voorkom je alleen dat de deur vanzelf open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
Reptile209 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Een slot op de deur van de meterkast is eigenlijk juist helemaal niet wenselijk. Als je bij een calamiteit in huis snel gas, water of elektra wil afsluiten (of een hulpverlener wil dat doen), dan is het niet fijn als die deur op slot zit. Of je moet de sleutel er in laten zitten, maar dat gaat dan weer tegen het "kinderen" argument in en voorkom je alleen dat de deur vanzelf open gaat.
Daar heb je wel een goed punt, maar toch ben ik blij dat ik er een slot op heb en de sleutel er vlakbij hangt, maar niet bereikbaar is voor onze kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 13:58
Ik heb iets vergelijkbaars gehad in mijn huis door het vervangen van de trap. Uiteindelijk met wat rachels een frame gemaakt en een MDF-plank van een deurknop en magneten voorzien. Ik heb het door een timmerman laten doen en was niet meer dan €100 euro kwijt. Zelf nog even een likje verf over gedaan, en heb een prima meterkast.

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 09-08-2017 16:22 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Reptile209 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Ja, maar het is wel typisch dat dat soort deuren (bij mij ook de deur van de trapkast) alleen een knop en een slot hebben en geen normale klink.
Kostenbesparing voor een deur die toch niet vaak open moet en/of maar aan één kant een klink nodig heeft?

Signatures zijn voor boomers.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 16:44
Uit het bouwbesluit 2012 ;

Voorschriften
De meterkast dient toegankelijk te zijn voor het regelmatig uitlezen van de
meters en herstellen van stroomtoevoer bij kortsluiting of overbelasting.
Het Bouwbesluit (per 1 april 2012) stelt geen (publieksrechtelijke) eisen
meer aan de meterruimte. Wel zal de netbeheerder (private) eisen stellen aan
de plaats en uitvoering van de meterruimte bij de aanvraag voor

Dus, jouw netbeheerder kan eventueel aanvullende eisen stellen, bijvoorbeeld dus dat de ruimte afsluitbaar moet zijn.De eisen van je netbeheerder kan je opvragen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sssensss schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:47:
Heel apart, ik heb er nog nooit van gehoord, een meterkast zonder deur/afscherming.
En ik ben i.v.m. werk vroeger bij duizenden mensen over de vloer geweest.
Apart, want ik ben niet bij duizenden mensen over de vloer geweest, maar weet dat bij twee vrienden met een huurwoning en een met een koopwoning de meterkast gewoon open is.
Twee hebben er een gordijntje voor gehangen, een heeft het gewoon open gelaten (ziet er imho niet uit, maar moet-ie zelf weten).
Regio Leiden. Misschien ligt het aan de verhuurders hier? (volgens mij is die koopwoning ook een voormalig huurhuis, maar weet ik niet zeker).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

In de 1910 arbeiderswoningen in Utrecht (heb er in drie gewoond) hangt de schakelkast gewoon in de gang. In mijn huis zit er een kastje omheen getimmerd, maar hij hangt ook weleens open. Op zich heb je dan geen elektra open bereikbaar he.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik dacht eerst ook: Nog nooit gezien, meterkast zonder deur. Maar toen bedacht ik dat mijn eigen meterkast ook geen deur heeft :P. En dat is gewoon een fatsoenlijk koop appartement uit 2000 (oftewel niet een sociale huur flat uit 1960). Die zit wel in de berging in het appartement zelf (dus waar ook de CV en de wasmachine staat, niet de berging voor de fiets), niet direct in de gang. Maar ik heb eigenlijk ook nooit de neiging gehad er een deur voor te zetten. Al was het maar omdat ik dan moet gaan lopen prutsen om genoeg ruimte in het dingetje te hebben om bijvoorbeeld de router op te hangen, danwel een gat in de deur voor de coax kabel.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

-tom-562

Oliesjeik

Budgetoplossing is om er gewoon een simpel gordijntje van de Kwantum voor te hangen. Dan ben je voor 2 of 3 tientjes klaar (of mss heeft je moeder/oma/tante nog wel iets liggen).
Overigens, mijn (sociale) huurwoning uit 1907 heeft wel een deurtje voor de meterkast :P

Vaak bu'j te bang!

Anoniem: 420148

Vind het niet heel erg klein. Het ziet er niet uit, en lijkt me ook niet erg veilig als je bvb. kinderen zou hebben.

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 13:17
let wel op dat niet elke woningbouw vereniging het zo tof vind als je dat soort structurele wijzigingen gaat aanbrengen aan de woning. Er bestaat dan de kans dat je de deur weer weg moet halen als je uit de woning gaat.

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Een deur erin of eruit is zo ongeveer hetzelfde als een lamp ophangen of verwijderen. Wellicht zijn de kosten zelfs vergelijkbaar..

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 08:16
Kijk wel even na hoe de ventilatie moet zijn, er moeten bepaalde gaten open zijn om hitte af te kunnen voeren.

Anoniem: 947549

Een kozijn en deur zijn gelukkig niet al te duur en relatief gemakkelijk te plaatsen als je een beetje handig bent. Voor zo'n 40 euro heb je een kozijn en 25 euro een deur bij de Karwei, eventueel kun je wachten op een leuke aanbieding van 20% korting, je hebt ook nog scharnieren nodig a 16 euro.
Er zou dan optioneel nog een klink/ knop en/of slot op kunnen. Als je de deur of het kozijn niet waterpas hangt (zodat hij vanzelf dicht valt) heb je dat laatste niet eens nodig. Op een rommelmarkt en bij een kringloop kun je voor een prikkie wat scharnieren e.d. kopen.
Een knop en een magneetje is ook een optie.

Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd van de woningbouw, een deur is wel zo netjes en veilig.

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Vind het niet heel erg klein. Het ziet er niet uit, en lijkt me ook niet erg veilig als je bvb. kinderen zou hebben.
Waarom zou dat niet veilig zijn dan? Zover ik snel zie is het gewoon netjes aangelegd en ik zie nergens iets waar iemand een schok zou kunnen krijgen bijvoorbeeld.

Sissors schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Waarom zou dat niet veilig zijn dan? Zover ik snel zie is het gewoon netjes aangelegd en ik zie nergens iets waar iemand een schok zou kunnen krijgen bijvoorbeeld.
Er is een reden dat de meeste meterkasten een deur hebben. Genoeg buizen/draden/knopjes/hendels om problemen te veroorzaken. En dan nog alle metalen uitsteeksels, buizen waar je in vast zou kunnen zitten etc. Gooi anders je meterkast eens open en laat een 5-jarige even huishouden. Komt vast goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 10-08-2017 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 01:14

Qwerty-273

Meukposter

Anoniem: 420148 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:35:
Er is een reden dat de meeste meterkasten een deur hebben. Genoeg buizen/draden/knopjes/hendels om problemen te veroorzaken. En dan nog alle metalen uitsteeksels, buizen waar je in vast zou kunnen zitten etc. Gooi anders je meterkast eens open en laat een 5-jarige even huishouden. Komt vast goed.
Dat geldt ook bijvoorbeeld voor een keuken, fornuis en messen etc. Of een badkamer, lekker de kraan openzetten en de afvoer verstoppen. Een 5-jarige ergens even laten huishouden is op de meeste plekken geen goed idee.

Het hangt volgens mij heel erg af van de regio en hoe de woningbouw er daarmee om is gegaan door de jaren heen. Een deur of bekasting kost gewoon geld, als men dat structureel heeft willen besparen dan heb je dus tal van verschillende huizen waar dit gewoon zo zit. Nog afgezien van handige hobby bob verhuurders.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Qwerty-273 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
[...]

Dat geldt ook bijvoorbeeld voor een keuken, fornuis en messen etc. Of een badkamer, lekker de kraan openzetten en de afvoer verstoppen. Een 5-jarige ergens even laten huishouden is op de meeste plekken geen goed idee.
Nou, daarom zitten er in een keuken dus kastjes met deurtjes op een hoogte waar dat niet zo makkelijk kan. Een 5-jarige kan volgens mij uberhaupt niet zomaar op het aanrecht komen of de kastjes daarboven openen, of de lade eronder. Niet zo makkelijk als stel... een open kast vol metalen buizen en draden in wandelen. Kan me weinig keukens herinneren waar de voorkant van de kastjes en lades allemaal open zijn.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe is de situatie bij de buurtbewoners met vergelijkbare woningen? Hebben die wel een meterkastdeur?
Zo ja, heeft de woningbouw dat gefixed voor hun?. Misschien dat even uitzoeken. Als je op beide vragen een ja hebt, kun je het verzoek bij de woningbouw wegleggen voor het plaatsen van een deur.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 10-08-2017 13:17 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Mijn meterkast is dus open, hoef ik niet open te gooien. Nu zitten er in mijn meterkast, en ook niet in die van TS zover ik kan zien overigens, geen scherpe metalen uitsteeksel. Als een vijf jarige het voor elkaar krijgt in de buizen van een meterkast vast te komen zitten ben ik ervan onder de indruk, maar dan komt die vast ook wel weer los.

En knoppen om problemen te veroorzaken? Tja ik kan me voorstellen dat hij water kan afsluiten als die soepel genoeg loopt. Maar elk kind wat groot genoeg is om bij de zekeringen te komen, is ook groot genoeg om de lade van de keuken met de messen te openen. En gezien het over veiligheid ging, komt dan weer de vraag, wat is veiliger? Een vijf-jarige met messen, of een vijf jarige die de stroom naar je TV uitschakelt? Absolute worst case die ik me kan voorstellen is dat hij stroom naar je vriezer uitschakelt, en dat er niks anders op die groep zit wat opvalt, en je dus niks merkt tot het begint te stinken. Erg vervelend, maar ik kan het echt niet gevaarlijk noemen.

Overigens dat als de meterkast open in de gang zit het er niet uit ziet, ben ik het geheel mee eens. En als je kind stroom eraf haalt dat dat vervelend is, ook. (Al lijkt het me iets wat hij 1x flikt maar nooit meer). Mijn punt is dat ik het niet als een gevaarlijk iets zie. En natuurlijk met genoeg creativiteit kan een kind alles gevaarlijk maken. Maar dat kan overal mee (bijvoorbeeld laatjes in de keuken open doen, zodat hij erop kan klimmen).

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 10-08-2017 17:38 ]

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 07:19
Zo te zien een typisch sociale huur appartement. Het hangt er vanaf, maar ik zou niet verwachten dat ze het voor je doen.
Mijn ervaring is dat ze nauwelijks aan afwerking doen, het moet praktisch en qua regels in orde zijn en thats it. Vooral als de woning al wat ouder is en "gemoderniseerd" is of er 2 woningen van 1 woning is gemaakt is het vaak huilen met de broek op de enkels. Je komt de vreemdste onzin tegen, vooral bij electra en cv enzo.

Nu woon ik in een wat nieuwere flat op een betere locatie, en moet ik zeggen dat ze hier wel duidelijk meer moeite doen om alles er ook visueel best goed uit te laten zien. Ik betaal meer voor minder m3 maar vind dat helemaal niet erg. De keuken ziet er zelfs best leuk uit, en ik hoor de buren niet meer kuchen en snurken. Ik viel zowat om toen ze bij de sleuteloverdracht zeiden dat ze de deur van de badkamer gingen vervangen vanwege een gaatje ter grootte van een kwartje. Bij de vorige woning was de badkamerdeur letterlijk aan het wegrotten, en moest ik zelf maar "even met een schuurpapiertje overheen en wat verf overheen gooien". Je kon je vinger er zo dwars doorheen drukken. Ik kan niet wachten tot we genoeg verdienen om huurwoningen vaarwel te zeggen en wat te kopen. Maar voorlopig zitten we nu wel aardig goed, dus het heeft wat minder haast nu.

Ik zou eerst even een half jaartje of jaartje kijken of je de woning sowieso eigenlijk wel fijn vind. Mocht je dan het idee krijgen dat dit echt je thuis gaat worden pas zelf wat meer gaan investeren in je huis en dingen echt netjes gaan afwerken. Je gaat het zo te zien al druk genoeg krijgen met verven en behang weghalen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Daar moet gewoon een gordijntje voor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
funrider schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Daar heb je wel een goed punt, maar toch ben ik blij dat ik er een slot op heb en de sleutel er vlakbij hangt, maar niet bereikbaar is voor onze kinderen.
Wellicht is een schuifgrendeltje een optie op zo'n deur? Iets duidelijker bij calamiteiten dan een sleutel een halve meter verderop hebben hangen (rook is vervelend), en minstens zo kindbestendig, op 1m90 hoog oid.

Niet om jou te bekritiseren, maar dat beantwoordt denk ik het beste aan zorgen van beide kanten hier. :)
Eerlijk gezegd zou ik ook niet graag kleine kinderen bij die hier afgebeelde installatie in de buurt laten, al is het strikt gezien misschien wat overdreven. Herinner me iets te goed hoe creatief destructief ik kon zijn, wellicht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
anandus schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:10:
[...]

Regio Leiden. Misschien ligt het aan de verhuurders hier? (volgens mij is die koopwoning ook een voormalig huurhuis, maar weet ik niet zeker).
Leiden heeft veel oude wijken en dus veel woningen die nog van de tijd zijn dat de meterkast gewoon open en bloot mocht hangen. Bijvoorbeeld irritant in je smalle gangetje bij de voordeur.
Pagina: 1