Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vraag
Beste antwoord (via PatrickC op 02-08-2017 19:20)
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Alle reacties
Soms werkt een andere VPN app wel. Meestal werkt de Checkpoint of Cisco wel....
Heb je een config die werkt....afblijven en niet meer wijzigen.
Herstelopties:
1. Verwijder de VPN config.
2. Backup de router configuratie.
3. Maak en importeer een nieuwe config.
4. Werkt het nog niet...reset de router, importeer de config -of- configureer de router opnieuw..
....en probeer opnieuw de VPN configuratie aan te maken.
P.S. PPTP werkt dus niet vanaf iOS 10....
Succes Sterkte ermee!
https://en.avm.de/service...-Apple-OS-iOS-e-g-iPhone/
Het vreemde is dat via de webinterface van de router de optie "Send all data over the VPN tunnel" helemaal niet bestaat. Via de tool om een config file aan te maken is de optie er wel, maar het lijkt er bijna op dat deze router deze optie helemaal niet ondersteunt.
Ik heb ook nog een Synology Diskstation en heb daar ooit ook een VPN server op gebruikt en dat werkte prima. Maar daar gebruikte ik PPTP, maar dat wordt niet meer ondersteunt op iOS 10. Ik heb hier ook de ipsec optie geprobeerd en de benodigde port forwarding in de router gezet, maar ook dit werkt niet. Waarschijnlijk is er een conflict met de poorten die de router zelf voor VPN gebruikt.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja, die heb ik gevolgd. Maar ik maak de VPN verbinding vanaf een iPhone/iPad. Verbinding maken lukt, dus dat is stap 1, maar "Send all data over the VPN tunnel" lijkt dus niet te werken.
https://itunes.apple.com/nl/app/network-ping-lite/id289967115?mt=8
ik hoor graag wat het resultaat is.
[ Voor 7% gewijzigd door remco91 op 02-08-2017 16:06 ]
Ik kan 8.8.8.8 pingen nadat de VPN verbinding is gemaakt. Dus het lijkt een DNS probleem te zijn?remco91 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:04:
Wil je is proberen om de vpn aan te zetten met send all data en dan op de iPad/iPhone een ping te doen naar bijv. 8.8.8.8 (Google dns server). Hiervoor zal je wel even een app moeten downloaden op de iPad/iPhone. deze bijv.
https://itunes.apple.com/nl/app/network-ping-lite/id289967115?mt=8
ik hoor graag wat het resultaat is.
Daar lijkt het dan inderdaad wel op, heb je een optie om een DNS server op te geven voor de VPN?PatrickC schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:09:
[...]
Ik kan 8.8.8.8 pingen nadat de VPN verbinding is gemaakt. Dus het lijkt een DNS probleem te zijn?
Dan zou je hier bijv. 8.8.8.8. in kunnen zetten.
Bij het aanmaken van de VPN verbinding zie ik nergens een optie voor een DNS server staan (niet in iOS en ook niet bij de VPN configuratie op de FRITZ!Box.remco91 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:19:
[...]
Daar lijkt het dan inderdaad wel op, heb je een optie om een DNS server op te geven voor de VPN?
Dan zou je hier bijv. 8.8.8.8. in kunnen zetten.
Op de FRITZ!Box is het wel mogelijk de standaard DNS servers te configureren:
"'Here you can specify whether the servers assigned by the Internet service provider should be used for the name resolution of web addresses, or other DNS servers instead."
Deze staan nu op:
"Use DNSv4 servers assigned by the Internet service provider (recommended)"
Voor de test mag je die laatste wel is aanpassen voor de zekerheid naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4PatrickC schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:30:
[...]
Bij het aanmaken van de VPN verbinding zie ik nergens een optie voor een DNS server staan (niet in iOS en ook niet bij de VPN configuratie op de FRITZ!Box.
Op de FRITZ!Box is het wel mogelijk de standaard DNS servers te configureren:
"'Here you can specify whether the servers assigned by the Internet service provider should be used for the name resolution of web addresses, or other DNS servers instead."
Deze staan nu op:
"Use DNSv4 servers assigned by the Internet service provider (recommended)"
Probleem is er nog steeds nadat de DNS servers zijn aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.remco91 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:39:
[...]
Voor de test mag je die laatste wel is aanpassen voor de zekerheid naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Zou je is willen proberen om deze dns gegevens in te vullen bij de dhcp server op de fritzbox.PatrickC schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:48:
[...]
Probleem is er nog steeds nadat de DNS servers zijn aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/201_Configuring-FRITZ-Box-to-always-assign-the-same-IP-address-to-a-network-device/
[ Voor 35% gewijzigd door remco91 op 02-08-2017 17:02 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Dat was de oplossing, thx!!Illusion schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:42:
Mijn ervaring met vpn op de fritzbox: na elke configuratiewijziging moet je de router opnieuw opstarten. Óók als deze geen melding geeft dat het moet.
@remco91 Jij ook bedankt voor de hulp en suggesties.
Dat was voor mij de oplossing. Bedankt!remco91 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:01:
[...]
Zou je is willen proberen om deze dns gegevens in te vullen bij de dhcp server op de fritzbox.
https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/201_Configuring-FRITZ-Box-to-always-assign-the-same-IP-address-to-a-network-device/
Hoe moet ik de VPN verbinding met de Fritzbox maken via het kabelmodem/router dat via de kabel is aangesloten op het internet?