Gefixeerde comment

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 22:31
Hoi, gewoon even een vraag uit interesse in hoe jullie hiermee omgaan en ook wel een beetje omdat ik het frapant vond.

Donvermicelli in 'nieuws: Dutch Filmworks vraagt toestemming voor opsporen to...

Hier wordt een comment geplaatst die ontzettend veel ge+3'd wordt. Nu is het niet erg informatief, maar kennelijk zijn nogal veel mensen het met deze persoon eens. Waarom wordt deze comment op +1 gefixeerd? Het riekt wat mij betreft naar een lichte vorm van censuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Censuur? Comment is gewoon zichtbaar.
Dit is een gewoon een +1, het is niet informatief maar wel gewoon ontopic.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

snsgn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:46:
Hoi, gewoon even een vraag uit interesse in hoe jullie hiermee omgaan en ook wel een beetje omdat ik het frapant vond.

Donvermicelli in 'nieuws: Dutch Filmworks vraagt toestemming voor opsporen to...

Hier wordt een comment geplaatst die ontzettend veel ge+3'd wordt. Nu is het niet erg informatief, maar kennelijk zijn nogal veel mensen het met deze persoon eens. Waarom wordt deze comment op +1 gefixeerd? Het riekt wat mij betreft naar een lichte vorm van censuur.
Je geeft zelf het antwoord al: "Nu is het niet erg informatief"

Censuur is natuurlijk je reinste onzin. Het moderatie systeem is om enerzijds de zeer relevante posts extra te benadrukken en de ongewenste posts te "verbergen".
Verbergen tussen haakjes omdat zelfs hierop geen censuur wordt toegepast. Ze blijven namelijk prima te benaderen. Tweakers acht die comments echter niet relevant c.q. ongewenst voor het betreffende onderwerp

Stel ik zou bij een willekeurig onderwerp reageren: " Ajax is de beste"
Dan zijn waarschijnlijk ook erg veel mensen het met mij eens maar verdien ik gewoon een -1 ipv een +3

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 01-08-2017 17:57 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:06
Het moderatiesysteem is niet bedoeld om +3 te geven als je het eens bent, en -1 als je het oneens bent. Lees de moderatie-faq na. Of, kijk bij de beschrijving van +3/2/1/0/-1.

Het gaat om hoe informatief het is. Je zegt zelf al, weinig informatief. Daarom dus +1.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 22:31
Bensimpel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:53:
Censuur? Comment is gewoon zichtbaar.
Dit is een gewoon een +1, het is niet informatief maar wel gewoon ontopic.
Wel zichtbaar, maar minder zichtbaar dan +3.
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:54:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al: "Nu is het niet erg informatief"

Censuur is natuurlijk je reinste onzin. Het moderatie systeem is om enerzijds de zeer relevante posts extra te benadrukken en de ongewenste posts te "verbergen".
Verbergen tussen haakjes omdat zelfs hierop geen censuur wordt toegepast. Ze blijven namelijk prima te benaderen. Tweakers acht die comments echter niet relevant c.q. ongewenst voor het betreffende onderwerp
Ik weet hoe het systeem werkt en daar ging mijn vraag niet over.
'Reinste onzin' is ook nogal heftig gereageerd als ik het heb over een 'lichte vorm'.

Mijn twijfel over de achterliggende rede kwam voort uit het feit dat dit onderwerp gevoelig ligt op Tweakers. Als het modje de comment +1 heeft gemaakt vanwege niet informatief, dan heb ik niks gezegd.

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

snsgn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:05:
Mijn twijfel over de achterliggende rede kwam voort uit het feit dat dit onderwerp gevoelig ligt op Tweakers. Als het modje de comment +1 heeft gemaakt vanwege niet informatief, dan heb ik niks gezegd.
Achterliggende reden komt voor uit het feit dat beide alineas beginnen met het woordje "ik" en dus een mening geven ipv informatie. Wel ontopic (+1) maar zeker geen (+3)

Dat een modje ingrijpt door te fixeren is juist omdat er zoveel onterechte +3'tjes werden gegeven.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Wel zichtbaar, maar minder zichtbaar dan +3.
Dat ligt aan de instelling van de gebruiker. Normaal staat Reactiefilter op 0. Dus is er geen verschil tussen +1 en +3 anders dan de kleur.
[...]

Ik weet hoe het systeem werkt en daar ging mijn vraag niet over.
Dit in combinatie met ->
snsgn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:46:

Bewijst dat je het helemaal niet snapt.

[ Voor 63% gewijzigd door PcDealer op 02-08-2017 13:40 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, effe een vraagje, hoe maak je een bot die de comments scant op links/scheldwoorden?

we hebben dit nodig voor onze site (engelstalig) rebees.broco.eu/
we hebben namelijk heel veel last van bots

alvast bedankt

rebees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je post staat op de verkeerde plek. Je zit momenteel in de GR, dat stuk van het forum wordt bedoeld om te communiceren met de redactie over fouten in nieuwsartikelen. Daarnaast is het op Tweakers wel de bedoeling om wat meer eigen inzet te tonen dan je nu hebt laten zien. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en maak dan een nieuwe post aan op de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh sorry
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.