Dat snap ik dus niet, iedereen zegt 18 en soms 19K enzo. Maar volgens mij haalt een speaker zelf geneens 18K.
De mijne komen maar tot iets meer dan 17KHz.
En mijn koptelefoon (Senn-HD250) komt ook maar tot 17KHz hoorbaar (tikje meer).
Dus ik snap niet hoe je 18.5 kunt horen als heel erg veel speakers de 18KHz nieteens trekken.
Dus ik snap niet hoe je 18.5 kunt horen als heel erg veel speakers de 18KHz nieteens trekken.
Waarmee test je dat dan ?
Wat voor boxen heb je ?
Kwil het eigenlijk ook wel weten, want die discotheken zijn niet 100% goed voor het gehoor voel ik wel uns
Wat voor boxen heb je ?
Kwil het eigenlijk ook wel weten, want die discotheken zijn niet 100% goed voor het gehoor voel ik wel uns
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Fatsoenlijke speakers halen de 18Khz echt wel.. ja, ok, die no-name goedkope troep niet.Op zaterdag 07 juli 2001 22:56 schreef Yokozuna het volgende:
Dat snap ik dus niet, iedereen zegt 18 en soms 19K enzo. Maar volgens mij haalt een speaker zelf geneens 18K.
* DJSmiley heeft 2 piezo tweeters, dingen komen (specs) tot 25Khz ofzo..
Of je t hoort: nee...
Echte hifi-troep kan rustig de 40Khz halen, en JA, dat is indirect merkbaar....
niet lullen over je hoort maar tot 18-20Khz, hogere tonen hoor je zelf niet, maar de harmonischen hiervan hebben zeker wel invloed op je geluid..
Verwijderd
Ik zou jezelf ook een jkeer teten op goede monitor-speakers. Die computerspeakertjes willen namenlijk het signaal wel eens vervormen, zodat het al lang geen 18khz meer is... Net als piezotweeters, qua geluid ook geen feest, en of die helemaal zuiver omspringen met hun signala vraag ik me ook af...
aantal jaren geleden: 16k,toen hield het op
zou niet weten hoe ik het nu moet testen trouwens.
En idd veel speakers en hoofdtelefoons die een groot bereik hebben (en duurder zijn) zijn veelal nutteloos omdat veel mensen het verschil niet eens kunnen horen
zou niet weten hoe ik het nu moet testen trouwens.
En idd veel speakers en hoofdtelefoons die een groot bereik hebben (en duurder zijn) zijn veelal nutteloos omdat veel mensen het verschil niet eens kunnen horen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Welke tweaker.....
/opsomtopic.. Als jullie willen discuseren over het nut van toonhoogtes boven de 20.000 Khz, moet je daar maar even een topic voor openen.
/opsomtopic.. Als jullie willen discuseren over het nut van toonhoogtes boven de 20.000 Khz, moet je daar maar even een topic voor openen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()