Nieuw toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• illuuu
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-01 08:36
Ik zoek een?
Toetsenbord voor
-gaming
-meganisch
-hoef geen lampjes/kleuren/macro's

Wat is je budget?
50e Mag een paar euro meer zijn. Maar ik vind het eigenlijk al veel te duur.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
voor gaming, cs:go, lol, starcraft etc

ik denk aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Force K83 (Cherry)€ 65,65€ 65,65
1Sharkoon Skiller Mech SGK1 (Kailh Red) Qwerty US€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 129,60

Graag hoor ik jullie advies

[ Voor 9% gewijzigd door illuuu op 01-08-2017 17:19 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Zijn beide niet mechanisch.

categorie: Toetsenborden

Die wel. Voor je budget is dus weinig goeds te krijgen. Dan moet je er toch een paar tientjes er bij leggen

• illuuu
Zo.. *voelt zich dom* had de optie mechanisch over het hoofd gezien.
tientje op budget erbij..

deze opties gekozen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Force K83 (Cherry)€ 65,65€ 65,65
1Sharkoon Skiller Mech SGK1 (Kailh Red) Qwerty US€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 129,60

Iemand ervaringen?

[ Voor 84% gewijzigd door illuuu op 01-08-2017 17:22 ]

• Bellarus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-12-2025
Even kijken voor een tweedehands? als je voor dit budget wat moois wil?

zelf 2e hands een Logitech G610 brown voor 6 tientjes kunnen kopen, dus dit is zeker haalbaar.

• illuuu
Hmm had ik nog niet aan gedacht. Maar waar zit het verschil dan in met mn gegeven keuzes?
Ik hoef geen toeters en bellen/ verlichting ed. Gewoon iets wat goed reageert op je aanslagen :)

• Bellarus
Mijn ervaring is dat mechanische toetsenborden al heel snel toeters en bellen hebben en beginnen bij rond de 80 -100 euro.

1 ding is wel belangrijk de kleur van de cherry's, dit bepaald hoe een toets voelt en hoeveel weerstand hij geeft, voor de verschillen ff google gebruiken.

Als je gewoon een toetsenbord wilt koop dan een mooie bij bijvoorbeeld de mediamarkt, en niet special mechanisch omdat een youtuber zegt dat je dan meer keys per seconde hebt geen last van ghosting ect. voor een spelletje spelen op normaal niveau maakt het mijn mening geen verschil.

Mechanisch geeft heel ander gevoel en is ook aanzienlijk duurder dan een normaal toetsenbord, dus denk goed na wat je neemt.

• illuuu
Bellarus schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:36:
1 ding is wel belangrijk de kleur van de cherry's, dit bepaald hoe een toets voelt en hoeveel weerstand hij geeft, voor de verschillen ff google gebruiken.
Kijk dat is iets wat ik niet wist en ik wat mee kan.
Ik zal me even verdiepen.

Youtubers heb ik niets mee :P Ik ben gewoon op zoek om meer kwaliteit te krijgen voor zo min mogelijk toeters en bellen.

Dat dit even wennen is had ik al begrepen van vrienden. Schijnt wel echt de moeite te zijn als je er eenmaal aan gewend bent.

• Bellarus
succes met de zoektocht! laatste tip is dat mechaniche veel meer geluid maakt dus als je in een ruimte zit met andere kan dit echt een dingetje zijn.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
Ik heb zelf een jaar lang een mechanisch toetsenbord gehad, Ducky Shine 2.
Waar ik zelf niet aan kon wennen waren de hoge keycaps (zijn net wat hoger dan normale toetsenborden voor de travel distance van de keys), ik dacht eerst dat het kwestie van wennen was, na 1 jaar was het nog 10x niks kwa typen voor mij en net niet lekker in gamen.

Gelukkig voor mij kwam Razer precies met een nieuw toetsenbord uit op dat moment (semi-mechanisch), mid-profile keys en alle voordelen van een mechanisch keyboard, typt echt heerlijk en ik typ en game er stukken sneller op (ook luidruchtig, net als mechanisch), tot dag van vandaag nog steeds meer dan tevreden.

Ik vind de afwerking ervan persoonlijk ook stukken beter, veel beter plastic gebruikt niet van dat goedkope spul, mooie afwerking rondom, braided cord en nog een wristpad erbij die magnetisch autolocked, op alle details zijn wel gelet. (maar dit zal Razer in het algemeen wel zijn kwa kwaliteit)

Ik heb de Chroma versie ervan, maar er is ook een normale versie met enkel groene verlichting scheelt 20 euro. Ik zou het op zijn minst overwegen, voor mij is mechanisch een wassen neus en doet dit echt niet onder.

pricewatch: Razer Ornata (Qwerty)

Zijn genoeg reviews te vinden op youtube om een impressie te krijgen zoals YouTube: Razer Ornata Chroma Keyboard Review en YouTube: Mechanical Membrane Keyboard??? Razer Ornata Chroma Review

Wat Razer heeft ontwikkeld is best indrukwekkend (en slim), een eigen hybride soort van mechanische keys, maar met alle voordelen van de reguliere keyboards.

Afbeeldingslocatie: https://assets2.razerzone.com/images/razer-ornata-chroma/25bfd3b43138528f0e1996df736d4473-razer-ornata-membrane.gif

[ Voor 37% gewijzigd door Turismo op 01-08-2017 21:37 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:26
Met dit budget heb je niet veel keuze qua mechanische toetsenborden. Ik zou je in ieder geval aanraden om alleen een toetsenbord te kopen met switches van een bekend en reputabel merk. Zomaar een bord met random (waarschijnlijk chinese) switches zal niet van hoge kwaliteit zijn.

Zelf zou ik Cherry MX aanraden, dan is het echter nog wel aan jou om te bepalen welke switches je dan wil.
Hieronder een iets outdated overzicht van de bestaande switches.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a4HY9.jpg
Hier is nu bijvoorbeeld nog de MX Speed bij gekomen (corsair exclusive) dit zijn reds met een kortere indruk afstand.

Ga voor jezelf na wat je wil, wil je een duidelijke click, dan is de blue het meest voor de hand liggend. Wil je niet per se een click (alle switches maken best wat kabaal) maar wel een voelbare click dan is brown een goede optie. Wil je juist een linear switch, dus zonder click (goed voor snel klikken bij snelle games zoals CSGO) dan is red of speed een optie.

Afbeeldingslocatie: http://www.keyboardco.com/blog/wp-content/uploads/2012/10/Blue.gifAfbeeldingslocatie: http://www.keyboardco.com/blog/wp-content/uploads/2012/10/Brown.gifAfbeeldingslocatie: http://www.keyboardco.com/blog/wp-content/uploads/2012/10/Red.gif

Zoals je in je TS echter zegt vind je 50 euro al een hoop geld voor een toetsenbord, in dat geval zou ik nog een keer bij mezelf nagaan of je wel echt mechanische switches wilt, en niet gewoon prima uit de voeten kan met een membrane toetsenbord.
Turismo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:03:
Wat Razer heeft ontwikkeld is best indrukwekkend (en slim), een eigen hybride soort van mechanische keys, maar met alle voordelen van de reguliere keyboards.
Het enige voordeel van een "regulier toetsenbord" is m.i. de prijs en juist daar doet Razer het volgens mij altijd vrij slecht, maar goed. Ik heb zelf geen ervaring met recentere Razer toetsenborden, maar alles wat ik in mijn tienerjaren enthousiast bij razer heb gekocht is binnen 2 jaar kapot gegaan. En dat voor producten met een dikke premium prijs, daar verwacht ik toch echt meer van.

[ Voor 27% gewijzigd door Nycrea op 01-08-2017 21:29 ]

🇺🇦

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
Nycrea schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

Het enige voordeel van een "regulier toetsenbord" is m.i. de prijs en juist daar doet Razer het volgens mij altijd vrij slecht, maar goed. Ik heb zelf geen ervaring met recentere Razer toetsenborden, maar alles wat ik in mijn tienerjaren enthousiast bij razer heb gekocht is binnen 2 jaar kapot gegaan. En dat voor producten met een dikke premium prijs, daar verwacht ik toch echt meer van.
Ik hoop natuurlijk dat je ongelijk hebt en dat ik nog jaren mag genieten van dit toetsenbord, ik kan verder ook geen uitspraak doen over de kwaliteit van Razer producten in het algemeen aangezien dit het enige Razer product is wat ik ooit heb gebruikt.

Wel voelt het toetsenbord behoorlijk solide aan, en is de aandacht voor details en gebruik van materiaal van hoge kwaliteit zover ik zie.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:26
Turismo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Ik hoop natuurlijk dat je ongelijk hebt en dat ik nog jaren mag genieten van dit toetsenbord, ik kan verder ook geen uitspraak doen over de kwaliteit van Razer producten in het algemeen aangezien dit het enige Razer product is wat ik ooit heb gebruikt.

Wel voelt het toetsenbord behoorlijk solide aan, en is de aandacht voor details en gebruik van materiaal van hoge kwaliteit zover ik zie.
Bij mij ging het altijd mis in het mechaniek van knoppen, dubbelklikkende muis, niet werkende controller knoppen, toetsenbord toetsen die ermee ophouden. De behuizing is niet waar het aan lag. Ik hoop inderdaad ook dat het nu wel beter is, maar ik koop zelf uit principe nooit meer iets waar de naam Razer op staat.

🇺🇦

• illuuu
@Turismo @Nycrea
Dank voor de info.Erg fijn! Mn zoektocht is een stukje lastiger geworden.

Mn broertje heeft MXRed en dat lijkt me wel wat. Dat maakt al genoeg geluid :). Ik zal ns gaan rondkijken naar opties.

*Update*
Dank allen. Heb mn keuze kunnen maken

Het is deze geworden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 59,90

Zonder poespas en met red switches

Ben benieuwd!

[ Voor 70% gewijzigd door illuuu op 02-08-2017 13:22 ]

Pagina: 1