nieuwe laptop valt uit en wist bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb 3 dagen geleden een nieuwe laptop gekocht (Acer aspire es1-524). De eerste dag had ik al m'n bestanden van m'n oude laptop op de nieuwe gezet. Toen ik heb de volgende keer terug opstartte waren al m'n bestanden verwijderd. De laptop is vandaag al 2x uitgevallen op 1u tijd. :(
Is het normaal dat een nieuwe laptop dit zomaar doet?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Lijkt me heel normaal hoor. Echt geen reden om terug te gaan naar de verkopende partij... /sarcasm

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
Ik zou ermee teruggaan naar de winkel. Een laptop zie zonder logische reden (lees: batterij dood oid) uitvalt binnen een paar dagen moet je gewoon omruilen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ff klaar met Tweakers

[ Voor 97% gewijzigd door Room42 op 07-08-2017 20:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:18:
Mijn vraag

Is het normaal dat een nieuwe laptop dit zomaar doet?
Ik vraag me soms toch echt af met wat voor intentie een topic wordt aangemaakt...

Mag aannemen dat je zelf ook wel weet dat dit niet normaal is. Daarnaast als het een nieuwe laptop is mag je verwachten dat deze naar behoren functioneert en niet dat je zelf eerst moet gaan troubleshooten, tenzij je daar zin in hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben al terug geweest naar de winkel, daar hebben ze niks abnormaal gevonden omtrent het uitvallen. Ze zeiden dat het probleem van verdwenen bestanden de laatste dagen meer voorkwam bij net aangekochte laptops, daarbij denken ze aan een windowsfout. Kreeg de laptop terug mee, als hij weer problemen vertoont gaan ze hem terugsturen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:28
Valt hij uit, of start hij opnieuw op?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij valt gewoon uit, maakt niet uit als ik erop bezig ben of als hij gewoon even niet gebruikt wordt.
Misschien handig om te weten: de aan/uit knop is een toets in de rechterbovenhoek bij het numeriek gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Logboek nakijken bij services of zo?
iets:
https://www.cyberlink.com/support/faq-content.do?id=10449

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:22:
Ben al terug geweest naar de winkel, daar hebben ze niks abnormaal gevonden omtrent het uitvallen. Ze zeiden dat het probleem van verdwenen bestanden de laatste dagen meer voorkwam bij net aangekochte laptops, daarbij denken ze aan een windowsfout. Kreeg de laptop terug mee, als hij weer problemen vertoont gaan ze hem terugsturen
Was windows toevallig bezig met updates installeren toen je bestanden van je oude laptop aan het terugzetten was? Met name de grote updates verplaatsen het eea. Daarbij: was je ingelogt met een lokaal of MS account?

Het uitvallen kan het 'automatisch' herstarten zijn wat diverse keren gebeurt bij updates.

Heb je al eens geprobeert je schijf af te zoeken op een typisch persoonlijk bestand? misschien is het ergens anders terecht gekomen,

[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 02-08-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@superduper Dat heb ik al nagekeken, m'n bestanden zijn weg. Ik heb ze er terug opgezet na het bezoek aan de winkel en ze staan er nu toch nog steeds op, dus denk dat ik zelf iets mispeuterd heb. Het uitvallen komt momenteel nog steeds voor. Heb ondertussen nog een bezoek gebracht aan de winkel, daar zeiden ze dat het kan gebeuren door de instellingen van het toetsenbord BEP of BEC. Doordat de aan/uit knop in het toetsenbord verwerkt zit kan het zijn dat door de bepaalde instellingen de aan/uit knop bevoorbeeld de 'P' toets wordt. Daarmee hebben ze me terug naar huis gestuurd, deze instelling maakt me nu niks uit want hij valt uit zonder dat ik aan het typen ben... Ik ga deze namiddag nog eens terug naar de winkel en hoop dat ze hem eindelijk willen wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:38:
@superduper Dat heb ik al nagekeken, m'n bestanden zijn weg. Ik heb ze er terug opgezet na het bezoek aan de winkel en ze staan er nu toch nog steeds op, dus denk dat ik zelf iets mispeuterd heb. Het uitvallen komt momenteel nog steeds voor. Heb ondertussen nog een bezoek gebracht aan de winkel, daar zeiden ze dat het kan gebeuren door de instellingen van het toetsenbord BEP of BEC. Doordat de aan/uit knop in het toetsenbord verwerkt zit kan het zijn dat door de bepaalde instellingen de aan/uit knop bevoorbeeld de 'P' toets wordt. Daarmee hebben ze me terug naar huis gestuurd, deze instelling maakt me nu niks uit want hij valt uit zonder dat ik aan het typen ben... Ik ga deze namiddag nog eens terug naar de winkel en hoop dat ze hem eindelijk willen wisselen...
Je moet je niet zo voor de gek laten houden. Het ligt niet aan de instellingen van je toetsenbord.

Laptops vallen niet zomaar uit. Als dat wel zo is, dan is dat in 99% van de gevallen een hardware fout. Omruilen dat ding en laat je niet wegsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net terug van de winkel, had een andere verkoper die onmiddelijk vroeg of ik hem terug wou geven. Die maakte er geen probleem van en heb dus m'n geld gewoon terug gekregen. Hopelijk heb ik deze keer een beter laptop gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
(jarig!)
Kun je ook meteen iets beters kopen. Had dit ding serieus een AMD E2-processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@faraga Daar ken ik eigenlijk niet zoveel van, weet jij wat een goede laptop nodig heeft?
Was een laptop voor m'n zus, maar die is momenteel niet thuis dus vroeg ze of ik hem kon klaarzetten voor haar. Ze gebruikt haar laptop eigenlijk enkel om te surfen en voor schoolwerk.
Pagina: 1