ik heb een mobo waar maximaal een 733 mhz plll op kan op 133 mhz fsb. daar wil ik graag een 1ghz proc(plll) op. maar nu dacht ik in het boekie van mijn mobo staat dat je er een plll 700mhz op kan doen en dan met een fsb van 100mhz als ik die plll 1ghz nou daarop instel en hem dan in de bios op een buspeed van 140mhz zet. dan draait ie 700/100*140= kom je uit op 980 mhz. kan die dan zo draaien want voor die 20 mhz hoef ik gene nieuw mobo te kopen of moet dat toch?
P3-1000MHz = 7.5 x 133
Die-hard Brexiteer
ik kan hem wel instellen op 7,5 maar in het boekie staat niet hoeveel fsb erop staat maar als ik dat in de bios instel moet dat dus lukken of niet?! (in mijn boekje staat niet dat hij ondersteunt wordt)
Verwijderd
Probeer anders een nieuwe bios flash te vinden . En waarom zou je een 1ghz kopen als je huidige op 980 goed en stabiel loopt ?
Welk bord heb je?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
welk mobo je hebt zou het allemaal wat makkelijker maken.
mijn Abit BE6-2 kan orgineel maar tot 850mhz maar met bios flash kan die tot 1Ghz 100 en 133mhz
mijn Abit BE6-2 kan orgineel maar tot 850mhz maar met bios flash kan die tot 1Ghz 100 en 133mhz
nee mijn huidige loopt maar op 550mhz (niet ge oct) en ik wou graag wat sneller maar ik kan geen biosupdate ervoor vinden dus als ik hem instel op 700 en dan in de bios de fsb op 140 dan zou ie moeten werken volgens jullie (op 980mhz)
Verwijderd
dat is een bx-bord. De max bussnelheid is officieel 100 MHz; 133 kan niet omdat de agp-kaart dan overgeklokt wordt (89 Mhz ipv 66) Met een pci videokaart is het geen probleem.
wat wel een probleem is, is dat je mobo ook cuppermine moet ondersteunen. deze hebben een ander voltage dan de p2's. sommige bx'ers doen dat niet
edit: link naar specs mobo:
http://www.tekram.com.tw/hot_products.asp?Product=P6BX-A
ok kon niet vinden of de cu-cpu's ondersteund worden (ik heb een msi mobo waarbij in dezelfde serie ook mobo's zitten die dat niet kunnen.
wat wel een probleem is, is dat je mobo ook cuppermine moet ondersteunen. deze hebben een ander voltage dan de p2's. sommige bx'ers doen dat niet
edit: link naar specs mobo:
http://www.tekram.com.tw/hot_products.asp?Product=P6BX-A
ok kon niet vinden of de cu-cpu's ondersteund worden (ik heb een msi mobo waarbij in dezelfde serie ook mobo's zitten die dat niet kunnen.
maar ik heb een p3 en er staat wel in het boeje dat hij een plll 733op 133mhz ondersteunt en wat interresseert dat als mij agp overgeclockt wordt
De cusl2 die ik heb ondersteunt volgens het boekie tot 933 MHz. Ik heb er gewoon een 1GHz in zitten @ 1125 MHz.
hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan ?
staat er als je dat ding opstart dan ook gewoon plll 1000ghz?
Late posting maar toch ff doen:
CUSL2(-c) slikt een 1 Ghz gewoon hoor!
CUSL2(-c) slikt een 1 Ghz gewoon hoor!
Verwijderd
Ben benieuwd naar de cooler met deze snelhedenOp zondag 08 juli 2001 16:04 schreef shitec_sux het volgende:
hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan ?
Pagina: 1