Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi delen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 19:37
Ik ga eind deze maand op een cruise en WIFI aan boord is echt schreeuwend duur. Voor een 250MB bundel betaal je €25. Aangezien je op zee geen roaming hebt en ik wel graag internet heb ga ik dit denk ik maar doen. Maar ik las dat je maar met één device op het netwerk kunt.

We hebben 2 iPhone's, 2 iPads en een laptop mee en ik vind het nogal onhandig dat maar één apparaat tegelijk verbinding heeft. Is er een mogelijkheid dat ik mijn laptop zo instel dat die een nieuwe WIFI netwerk maakt en alles routeert naar de WIFI van de boot?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Beste antwoord (via BugBoy op 01-08-2017 20:01)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon een travel router. Bijvoorbeeld een TP link 710n.

Magic word: WISP

Het is trouwens niet raar dat WiFi zo duur is, wat denk je dat een vsat subscription kost? :)

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 01-08-2017 17:59 ]

Alle reacties

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:33
niet nodig
Volgens mij moet je even zoeken op camping wifi delen ofzo. De vraag die je stelt, wordt namelijk vaker gesteld.

[ Voor 33% gewijzigd door Koffie op 02-08-2017 11:55 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:25
Da's inderdaad mogelijk.

Instructies!

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
niet nodig

[ Voor 91% gewijzigd door Koffie op 02-08-2017 11:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 15:48
Zoals Nat-Water al aan heeft gegeven is die mogelijkheid er zeker wel. 250MB is trouwens niet erg veel, vooral als je met zoveel apparaten tegelijkertijd hiervan gebruik maakt. Natuurlijk weet ik niet precies wat je met die 250MB doet, maar zoals voor WhatsAppen is 250MB meer dan genoeg. Maar als je een uurtje YouTube zou kijken, dan gaat het behoorlijk vlot.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• BugBoy
Het gaat mij vooral om dat ik bereikbaar ben via WhatsApp. Af en toe een keer het nieuws lezen vind ik ook wel fijn. Verder lijkt me de cruise erg leuk. :)

De oplossing via de laptop is het goedkoopst, maar het liefst heb je een dongle die dit voor je regelt. In het verleden had Asus de WL-330NUL, maar die is niet meer leverbaar. Die maakt ook een hotspot aan. Het grote voordeel is dat ik die achter een powerbank kan drukken en overal kan meenemen. Dan maak ik daarmee 1x contact met het WIFI en de rest gaat lekker via mijn eigen WIFI. Helaas kan ik geen opvolger van dit apparaat vinden :'(

Het is overigens mogelijk om te upgraden naar 3GB (kost €105), maar voor alleen WhatsApp en een keer een nieuwsberichtje kijken lijkt me dat niet zo nodig. Wel even van te voren de automatische updates uitzetten. :)

[ Voor 14% gewijzigd door BugBoy op 01-08-2017 16:41 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Room42
  • Niet online
ff klaar met Tweakers

[ Voor 94% gewijzigd door Room42 op 07-08-2017 20:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Met een Raspberry Pi iets bouwen, dan kun je daar ook direct pi-hole op draaien zodat je je dataverkeer tot een minimum kunt beperken!

Acties:
  • Beste antwoord

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon een travel router. Bijvoorbeeld een TP link 710n.

Magic word: WISP

Het is trouwens niet raar dat WiFi zo duur is, wat denk je dat een vsat subscription kost? :)

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 01-08-2017 17:59 ]

• BugBoy
Dank voor de informatie. Ik heb dit pricewatch: TP-Link TL-WR902AC apparaat gekocht. Met een goede powerbank er aan kan ik hem ook nog meenemen. :) Als ik niet op reis ben kan ik die in de schuur hangen om als WIFI AP te fungeren...

[ Voor 15% gewijzigd door BugBoy op 01-08-2017 20:02 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
niet nodig

[ Voor 88% gewijzigd door Koffie op 02-08-2017 11:55 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• BugBoy
De TP-Link WR902 AC lijkt prima te werken hiervoor. Ik zag trouwens vandaag dat Windows 10 ook een Mobile Hotspot heeft, waarmee je de bestaande WIFI (of vaste) verbinding kunt delen. Nadeel is dat dan natuurlijk je laptop steeds moet aan staan. De TP-Link is wat compacter en praktischer...

• Room42
  • Niet online
ff klaar met Tweakers

[ Voor 91% gewijzigd door Room42 op 07-08-2017 20:12 ]

• BugBoy
Room42 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:01:
Ja, dat had Nat-Water in "Wifi delen" je echter eergisteren al getracht te laten zien :P Je moet wel de reacties even lezen, natuurlijk.
I stand corrected. 8)7

Was denk ik blind op zoek om toch hardware te kunnen kopen. :+

• Room42
  • Niet online
ff klaar met Tweakers

[ Voor 90% gewijzigd door Room42 op 07-08-2017 20:12 ]

Pagina: 1