Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Matte vs Glossy scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Valdun
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-05 23:37
Mijn vraag
Kan ik beter voor een laptop met glossy scherm gaan, of juist matte?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik zal de laptop ongeveer 50-50 gebruiken voor Netflixen (indoor & donker) en werk (unity&software development, dagelijks 3 uur in de trein, en op kantoor)

Na deze zomer begin ik aan mijn afstuderen, en hier wil ik aan beginnen met een nieuwe laptop die goed geschikt is voor werk onderweg, aangezien ik meerdere uren per dag in de trein zal doorbrengen. Echter kan ik niet goed beslissen tussen een glossy of matte scherm. In de trein lijkt matte me erg handig, maar ik kijk ook veel series en films en zou het zonde vinden als ik hier veel aan beeldkwaliteit mee verlies.
Iemand met ervaringen hierin?

Bonusvraag: voor welk formaat scherm zouden jullie in deze situatie gaan?

Beste antwoord (via Valdun op 01-08-2017 17:02)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:35

Wom

Altijd voor mat gaan als je de keuze hebt. Veel fijner dan glanzende afwerking.

Wanneer je veel reist met laptop is een wat lichtere vaak fijner. Zelf gebruik ik een 17 inch HP Ultrabook en dat is net iets te groot vaak. Maat kleiner, 15,6, was beter geweest achteraf. Let wel of je belang hecht aan numeriek gedeelte, dat zit niet altijd bij een 15,6 inch model. Vaak ook wel overigens.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Alle reacties

Verwijderd

@Valdun Ik zou nooit Glossy kiezen, want ik stoor me mateloos aan de spiegelingen in het scherm. Ook ik kijk Netflix via mijn MSI met mat scherm en ik ondervind geen hinder qua beeldkwaliteit.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:20

WCA

Mat is altijd beter, waarom zou je daar kwaliteit aan verliezen?

Share and Enjoy!

Acties:
  • Beste antwoord

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:35

Wom

Altijd voor mat gaan als je de keuze hebt. Veel fijner dan glanzende afwerking.

Wanneer je veel reist met laptop is een wat lichtere vaak fijner. Zelf gebruik ik een 17 inch HP Ultrabook en dat is net iets te groot vaak. Maat kleiner, 15,6, was beter geweest achteraf. Let wel of je belang hecht aan numeriek gedeelte, dat zit niet altijd bij een 15,6 inch model. Vaak ook wel overigens.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Valdun
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-05 23:37
Thanks guys, mat it is!

• NouNee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 14:03
Dan ben ik een uitzondering, ik heb een Macbook Air glossy en een werklaptop Dell Latitude 7370 4K mat scherm.

En de Macbook air heeft zoveel meer kleur en is meer helder dan de Dell, ik stoor me een beetje aan die korreltjes scherm die de mat schermen hebben. Wit is dan ook niet echt wit maar meer grijs/wit.

Ik zit overigens alleen binnen als ik op de laptops werk dus ondervind geen hinder van glare haha.

Voor scherm formaat zou ik 15,6 nemen, gewoon omdat voor mij de 13,3 inch net te klein is :)
Pagina: 1