Nieuwe Headset

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Momenteel heb ik een pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Zwart). Gekregen (in bruikleen) van m'n huidige werkgever. Fijne headset (voor de noise cancellation), maar de audio is soms toch een beetje mwah.

Per 1 September begin ik bij m'n nieuwe werkgever en ben ik dus deze headset kwijt, en dus zoek ik een nieuwe.

Ik zoek een?
Een over-ear headset met Bluetooth

Wat is je budget?
Initieel budget 200 euro, maar als er echt pro's zijn om een wat duurdere te scoren, dan is er zeker ruimte.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Moet zeggen dat ik best wel fan ben van de wat "luxere" merken : Bowers & Wilkins & Bang & Olufsen, maar vast zit ik er zeker niet aan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mostly op kantoor, soms eventueel thuis en anders in het vliegtuig ( al gebeurt dat niet mega veel).

Ik twijfel dus voornamelijk over de audio eigenschappen. M'n muziek gaat alle kanten op, van vrijwel klassiek naar hardcore/hardstyle, trance, house en dubstep. Hij moet dus veelzijdig zijn, bass moet goed op orde zijn, maar niet overkill zijn. Mid & hoog moet lekker in balans zijn.
Ik weet dat audio heel persoonlijk is, maar ik hoop hier wat richting te krijgen in het zoeken naar goede headsets.

Op t lijstje :

pricewatch: Bowers & Wilkins P7 Wireless (Aluminium, Zwart)
pricewatch: Bang & Olufsen BeoPlay H7 (Zwart)

Beide stukje boven budget, maar het design (zeker van de B&O) kan dat wel rechtvaardigen.
Iemand nog goede tips of ervaringen met merken of specifieke types?

Alvast bedankt :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Losje03
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-08-2025
Die van logitech is zeker niet verkeerd
(G933)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Losje03 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:03:
Die van logitech is zeker niet verkeerd
(G933)
Heb jij die? Hoe zit t met de balans in het geluid? Logitech speaker sets vind ik altijd erg gericht op bass..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• koen.28
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-02 23:26
Heb je Sennheiser al overwogen.

https://tweakers.net/pric...tum-wireless-(zwart).html
Deze is wel duurder dan €200 maar dat waren die gene die je gelinkt hebt ook daarnaast heeft dit paar ook noise cancelling.
Is in ieder geval het zeker waard om te overwegen.

Je zou ook voor een ander model kunnen gaan, deze is (bij de conrad) nu iets goedkoper dan de momentum:

https://tweakers.net/pric...550-wireless-(zwart).html
Is ook draadloos en heeft ook noise cancelling en ik vind hem zelf qua uiterlijk mooier dan de Momentum.

Ik heb persoonlijk altijd goede ervaringen gehad met sennheiser en is naar mijn mening een zeer degelijk merk (zeker in de higher end klasse) .

Ooh als je toch voor rond €200 een koptelefoon wilt hebben kan je evt voor deze gaan:
https://tweakers.net/pric...-xl-wireless-(zwart).html
(ja weer een senneheiser)
Deze heb ik zelf nu in mijn bezit, hij is een beetje bas gericht echter niet zo erg dan bij beats, daarnaast blijven de midden en de hoge tonen gewoon helder klinken.
Ook is ie draadloos echter moet je wel wennen aan de besturing ervan aangezien dat met touch werkt.
Daarnaast zit het met de bouwkwaliteit wel goed aangezien ik hem een heel aantal keer heb laten vallen :F .

[ Voor 28% gewijzigd door koen.28 op 02-08-2017 00:18 ]