Rel T5 vervangen voor T9?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:36
Hallo,

Hoop dat ik het hier zo correct plaats maar heb nu een Rel T5 die het op zich prima doet i.c.m. de Marantz 6011 en de Focal Domes. Ik kan echter voor een bescheiden bedrag upgraden naar een T9 (niet de nieuwe i).

Lijkt een no-brainer of zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
De kamer is ongeveer 36m2 en staat in de rechterhoek naast de tv en speaker.

Dank vast!

Beste antwoord (via iRenik op 01-08-2017 20:16)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:28
Aangezien je waarschijnlijk niet vrij bent in de plaatsing, is het nog maar de vraag hoeveel meer de t9 zal bieden. Op papier is het een betere subwoofer, grotere diameter, toevoeging van een passive radiator en meer vermogen. Probleem is echter dat de ruimte de prestaties altijd beïnvloed en in veel gevallen negatief.

Het wordt vaak gesteld dat je beter 2 goedkopere subs kan nemen die je goed op elkaar afstemt, dan 1 dure sub. De effecten van de ruimte zijn op elke positie namelijk anders, zodat je de subs zo kunt plaatsen en afstellen dat ze elkaars tekortkomingen opheffen.

Je zou de gok kunnen wagen en als het niet bevalt de sub weer te koop aanbieden. Dat is de enige zinvolle manier om antwoord op je vraag te krijgen. Al het andere is giswerk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:28
Aangezien je waarschijnlijk niet vrij bent in de plaatsing, is het nog maar de vraag hoeveel meer de t9 zal bieden. Op papier is het een betere subwoofer, grotere diameter, toevoeging van een passive radiator en meer vermogen. Probleem is echter dat de ruimte de prestaties altijd beïnvloed en in veel gevallen negatief.

Het wordt vaak gesteld dat je beter 2 goedkopere subs kan nemen die je goed op elkaar afstemt, dan 1 dure sub. De effecten van de ruimte zijn op elke positie namelijk anders, zodat je de subs zo kunt plaatsen en afstellen dat ze elkaars tekortkomingen opheffen.

Je zou de gok kunnen wagen en als het niet bevalt de sub weer te koop aanbieden. Dat is de enige zinvolle manier om antwoord op je vraag te krijgen. Al het andere is giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:52
De rel t9 lijkt me ook niet veel bijzonders eerlijk gezegd.
Duur 1200 euro, maar 300 watt en 28 hz -6db in room opgegeven.
Zou eerder voor een ander merk gaan mocht je upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:36
Goofy1978 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:14:
De rel t9 lijkt me ook niet veel bijzonders eerlijk gezegd.
Duur 1200 euro, maar 300 watt en 28 hz -6db in room opgegeven.
Zou eerder voor een ander merk gaan mocht je upgraden.
Tja smaken verschillen, ben best tevreden over de T5 dus de T9 voor 100,- extra lijkt me een prima upgrade.
Zoals LA-384 aangeeft waarschijnlijk testen/proberen om erachter te komen of het beter is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:52
Als je tevreden bent met rel, en je kan upgraden voor maar 100 euro kan dat idd een goede deal zijn.
Ken rel niet maar puur op specs leken me er betere subs voor het geld.
Het zijn wel erg kleine subs makkelijk te plaatsen, al is bijvoorbeeld de sunfire hrs12 ook ongeveer zo groot.