Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Ik ben op zoek naar een nieuwe handzame travelzoom camera voor max ~400 euro. Op dit moment heb ik een Sony HX60v, die bevalt verder (nog) goed, op 1 groot nadeel na, het aflezen van het scherm in zonlicht. Telkens weer erger ik me er aan op vakantie, dus tijd voor een nieuwe, mét evf. Qua travelzooms met een evf zijn er 2 opties volgens mij, de Sony 90V, of de TZ serie van Panasonic. Beide heb ik even in de hand gehad, en de popup constructie van Sony voelt wat iel, dus dan resteert eigenlijk alleen de TZ serie van Panasonic.

Ik twijfel nog over de TZ70 of de nieuwere TZ80/90, die laatste 2 zijn qua filmcapaciteiten verder/nieuwer, maar dat doe ik er nooit mee, dus ik vraag me af er op fotogebied een zwaarwegend argument vóór die laatste 2 is?

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
TIP: 4K video kun je ook gebruiken om "losse frame" foto's van te pakken. En de nieuwere Panasonics hebben ook 4K photo. Heel handig als je dat ene moment moet hebben dat je weet dat gaat gebeuren, maar je bent altijd te langzaam om te reageren...

http://www.pocket-lint.co...c-s-camera-tech-explained

Je zou daarnaast ook moeten nazoeken of de lens en/of chip nog vernieuwd/verbeterd zijn sinds de TZ70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
4k video, en het er uit kunnen extraheren van losse foto's vind ik niet zo'n grote pré. Het feit dat de reviews die ik heb gelezen tot nu toe, eigenlijk allemaal concluderen dat de sprong terug naar 18 megapixel met de TZ80, tegen 12 voor de TZ70 de fotokwaliteit niet ten goede is gekomen, weegt dan zwaarder. Als ik beide hier vergelijk, dan wint de 70 het toch wel. De '80 heeft dan wel een nieuwere Venus processor lees ik in de summiere info die er over te vinden, maar die is dan zo te lezen primair nodig om 4K films etc te kunnen verstouwen.

uncle_sjohie