Welke GTX 1070 is aan te raden

Pagina: 1
Acties:

• Luukvnuenen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-02 11:40
Hallo

Momenteel ben ik de puntjes op de i aan het zetten voor mijn computerbuild die ik binnen enkele weken in elkaar ga zetten. Hieronder staat de build die het gaat worden alleen wil ik er een GTX 1070 bij. Het probleem is alleen dat er zoveel kaarten zijn die allemaal op elkaar lijken en ik heel eerlijk door de bomen het bos niet zie. De videokaart die hieronder geselecteerd is heb ik dus ook gekozen op basis van de reviews die het van de medetweakers kreeg.

Nu is mijn vraag dus, zal ik het bij deze keuze voor videokaart laten of hebben jullie mogelijk nog een aanrader?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 209,55€ 209,55
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 112,95€ 112,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 459,90€ 459,90
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 67,-€ 67,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,49€ 84,49
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Corsair RM550x Zwart€ 89,95€ 89,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.252,36

Alvast dank

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:40
1070's lopen allemaal redelijk koel, en gezien de automatische overclock (boostclock) maakt het merk bij deze kaart echt heel weinig uit. De Gigabyte variant is een prima optie.

Wil je echt zo stil mogelijk raad ik MSI aan (de gaming X/Z variant).

Verder zou ik gewoon lekker kijken naar welke je het mooiste vind in je TG case (voor mij EVGA ;) )

• Luukvnuenen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-02 11:40
Hahaha bedankt man! ik had al zo'n vermoeden maar wou het toch even zeker weten.

Bedankt in ieder geval!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
Ben zelf een blije eigenaar van een MSI 1080 en kan je dan ook de 1070 versie zeker aanraden aangezien deze onder de 65 graden geheel passief gekoeld worden!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Cowamundo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:58:
Ben zelf een blije eigenaar van een MSI 1080 en kan je dan ook de 1070 versie zeker aanraden aangezien deze onder de 65 graden geheel passief gekoeld worden!
Wat de VRM's op je GPU je uiteindelijk niet in dank zullen afnemen.

Het eerste wat ik bij mijn gtx1080 heb uitgeschakeld is 0db fan. De grafische chip zal dan niet warmer worden dan 65 graden, maar je VRM's schalen zich makkelijk over de 100 graden heen en op dat gebied is het al vaker dan eens misgegaan.
In idle laat ik mijn fans op 20% draaien. Mijn VRM's blijven dan lekker koel en je hoort het totaal niet. De printplaat zit als een hamburger tussen 2 broodjes (koelribben-backplate). Dit vereist juist extra koeling.

Al zou je de VRM's aan een kant koelen->de prinplaat blijft koeler->zet minder uit->gaat langer mee.

De fabrikant ziet niets liever dan dat jij de feature 0db fan gaat gebruiken. Dan bel jij sneller aan voor een nieuw exemplaar. ;)

Ik heb een Asus Strix OC gtx1080 op 1974 MHz werken hier.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Cowamundo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:58:
Doen volgens mij de meeste videokaarten tegenwoordig; <60ºC fan uit, >60ºC fan aan. Ook bij AMD kaarten en andere fabrikanten.
jimh307 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Wat de VRM's op je GPU je uiteindelijk niet in dank zullen afnemen.

Het eerste wat ik bij mijn gtx1080 heb uitgeschakeld is 0db fan. De grafische chip zal dan niet warmer worden dan 65 graden, maar je VRM's schalen zich makkelijk over de 100 graden heen en op dat gebied is het al vaker dan eens misgegaan.
In idle laat ik mijn fans op 20% draaien. Mijn VRM's blijven dan lekker koel en je hoort het totaal niet. De printplaat zit als een hamburger tussen 2 broodjes (koelribben-backplate). Dit vereist juist extra koeling.

Al zou je de VRM's aan een kant koelen->de prinplaat blijft koeler->zet minder uit->gaat langer mee.

De fabrikant ziet niets liever dan dat jij de feature 0db fan gaat gebruiken. Dan bel jij sneller aan voor een nieuw exemplaar. ;)
Precies de reden waarom ik ook een custom fan profiel heb voor mijn 1070. Dat 0db fan gedoe is niet gunstig voor de VRM's. Sommige games zijn niet heel zwaar, GPU word niet snel warm, dus fan blijft heel lang uit, maar ondertussen koken de VRM's wel lekker. Bovendien is een fan constant lopen op een laag RPM nog steeds onhoorbaar (zelfs bij 50% hoor ik de fan niet).

Bij de GeForce 900 serie (waar die 0db fan gebeuren een beetje populair werd) wel van die warmte foto's (met een FLIR) gezien, core vrij koel, geheugen koel, VRM's gewoon aan de kook (bij een Inno3D was dat geloof ik, VRM's gewoon 105ºC, kan wel, maar niet echt aan te raden).

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Tips:
ik heb hier wat 1070's op een rijtje gezet die ieder goed zijn in hun eigen ding

Stilte:
Als u het zo stil mogelijk wilt zou ik een MSI 1070 gaming nemen als dit uitmaakt met het kleur patroon kunt u altijd de quicksilver nemen.

Groote:
Als je een kleinere video kaart nodig hebt inverband met uw case dan kunt a een KFA2 1070 katana nemen dat is een singleslot videokaart een nadeel deze word wel iets heter.

Temperatuur:
De Gigabyte 1070 G1 Gaming editie die heeft drie fans dus die word extreem cool ;).

Garantie:
Als u een overal 1070 met goede stats wilt zou ik de EVGA 1070 nemen want EVGA gaat heel goed met hun klanten om qua garantie een vriend van mij had een 980ti met een defect hij had coilwhine niet zo harde hij stuurt hem op en kreeg een 1080 terug ik weet niet hij het zit met de andere bedrijven maar ik weet dat EVGA best goed daar in is

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1