Toon posts:

[php] variabele probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet zo lang bezig met php, ik hoop dat jullie mij dit simpele probleem kunnen uitleggen. Ik ben bezig met een gastenboek: http://www.p4design.f2s.com/gastenboek/usgastenboek.php
In het formulier zit een hidden element genaamd "write" met value true. Zodra het formulier verzonden wordt (if $write = "true") wordt het resultaat naar gastenboek.dat verzonden. Nu krijg ik echter de melding dat de variabele "write" niet gedefineerd is. Wat doe ik nu fout?
code:
1
2
3
4
$filename = "gastenboek.dat";
    if ($write == "true") {
    $file = fopen("$filename", "a");
enz...

bvd

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg de foutmelding op me localhost. Nu zie ik echter dat ik de melding op f2s niet krijg. Iemand enig idee hoe dit komt?

deze melding krijg ik: Warning: Undefined variable: write in c:\program files\apache group\apache\htdocs\gastenboek\usgastenboek.php on line 75

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

check je php.ini

waarschijnlijk staat je errorlogging 'te hoog'

in php hoef je geen variabelen te declareren van te voren, maar het 'hoort' wel. als je het niet doet maar wel gaat 'testen' oid op die var, dan krijg je de melding dat php maar van een bepaalde waarde voor die var uitgaat.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
thnx hij stond idd op de hoogste waarde.
Prettige avond verder

Verwijderd

Maar wat als ik dit niet kan of wil veranderen in mijn php.ini? Stel dat ik heel netjes wil programmeren of het wel handig vind om eerst die variabelen te declareren. Het voordeel hiervan is nl dat je niet per ongeluk met een typfout een vaiabele kunt aanroepen die nog geen waarde heeft, waarna je de tering zoekt naar wat er fout is.
Hoe declareer je dus die variabelen aan het begin??

bv.: zoals in javascript met var of met Dim in ASP

weet iemand dit?

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

in php is dat geloof ik
PHP:
1
2
3
<?
var $write;
?>

ActueleWind

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

$filename = "gastenboek.dat";
if (isSet($write) && $write)
$file = fopen("$filename", "a");

(dan kan je gewoon $write = true; doen. of $write = 1;)

[ed. zet je .ini zo strict mogelijk, en probeer dan warning-loze code te schrijven. Dan werkt het hoogst waatschijlijk overal]

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 11:45 schreef Lurge het volgende:
in php is dat geloof ik
PHP:
1
2
3
<?
var $write;
?>
ok, dank je, ik probeer het zo snel ik kan
Pagina: 1