Beste collega tweakers,
Ik heb vanwege mijn job als drone-fotograaf een nieuw systeem samengesteld voor foto -en videobewerking. Daardoor ben ik bij de volgende build uitgekomen;
Alles goed en wel geïnstalleerd merk ik dat in 4K-bewerking en zelfs met simpele bewerkingen in Lightroom, het systeem veel lag vertoont. Er was me nochtans door meerdere tweakers beloofd dat dit systeem alles zeer vlot zou moeten laten verlopen.
Vraag:
Zijn er dingen die ik kan aanpassen zodat alles sneller verloopt? Wat zou een veilige overclock zijn en zou ik dan best naar waterkoeling overstappen? Is er een manier om toch mijn videokaart het meeste werk te laten doen via Premiere pro als ik video's bewerk of dien ik altijd met proxies te werken? Of dien ik finaal toch voor een andere processor te gaan?
Heel erg bedankt voor onderbouwde reacties!
Ik heb vanwege mijn job als drone-fotograaf een nieuw systeem samengesteld voor foto -en videobewerking. Daardoor ben ik bij de volgende build uitgekomen;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 328,24 | € 328,24 |
1 | Asus ROG Strix Z270E Gaming | € 210,95 | € 210,95 |
1 | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 Black Edition | € 478,- | € 478,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 74,- | € 74,- |
1 | Corsair Carbide SPEC-01 Red Led | € 52,37 | € 52,37 |
1 | Asus PB287Q Zwart | € 426,- | € 426,- |
1 | Cryorig H7 | € 37,95 | € 37,95 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 287,- | € 287,- |
1 | EVGA SuperNOVA 650 G2 | € 109,12 | € 109,12 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 126,- | € 126,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.129,63 |
Alles goed en wel geïnstalleerd merk ik dat in 4K-bewerking en zelfs met simpele bewerkingen in Lightroom, het systeem veel lag vertoont. Er was me nochtans door meerdere tweakers beloofd dat dit systeem alles zeer vlot zou moeten laten verlopen.
Vraag:
Zijn er dingen die ik kan aanpassen zodat alles sneller verloopt? Wat zou een veilige overclock zijn en zou ik dan best naar waterkoeling overstappen? Is er een manier om toch mijn videokaart het meeste werk te laten doen via Premiere pro als ik video's bewerk of dien ik altijd met proxies te werken? Of dien ik finaal toch voor een andere processor te gaan?
Heel erg bedankt voor onderbouwde reacties!