iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Indien occasion:
Proefrit gemaakt? Zo ja, dan lijkt het mij logisch dat je de auto krijgt waarmee je de proefrit hebt gemaakt... Ik zou dit niet zonder meer geaccepteerd hebben.
Indien nieuw:
Contract aan laten passen en als alle opties waarvoor betaald is aanwezig zijn, gewoon accepteren.
Dit is overigens gebaseerd op zoals ik het zou verwachten. IANAL
[ Voor 9% gewijzigd door TheIbex op 01-08-2017 09:50 ]
Interpolis, glashelder!
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Verder zou ik niet al te veel moeite stoppen met zoeken naar putjes in elk onderdeel van de auto. Behalve als je de auto thuis aan de muur gaat hangen om elke dag naar te kijken. Na een paar weken op straat zal er genoeg mee gebeurd zijn. Is heel vervelend, maar je kan er beter snel aan wennen.
[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 01-08-2017 10:01 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Als ze twee identieke auto's hadden besteld, dan bestaat de mogelijkheid dat ze de licht beschadigde auto bij jou in je schoenen hebben proberen te schuiven.
[ Voor 23% gewijzigd door PROnline op 01-08-2017 10:12 ]
Als het maar 1 cijfertje scheelt dan is het waarschijnlijk misverstand. (Die nummers zijn ook zo lang)
Maar als het volledig ander nummer is, dan zou ik toch van mijn oren gaan maken. Je laten proefrijden in wagen A in perfecte staat, om dan wagen B te krijgen die er hetzelfde uitziet maar al wat meegemaakt heeft. (Weet je nooit echt)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik vroeg me alleen af of het überhaupt een normale gang van zaken is. Lig er niet wakker van. Punt is alleen dat ik weet dat een medewerker van de dealer de andere auto heeft en wij nu met een aantal imperfecte punten zitten waardoor onze auto straks een week uit de running is: schade aan de binnenkant, schade bij het portier, putje op de motorkap, putje in de koplamp.
In mij kruipt de gedachte dat die collega de betere versie heeft gekozen en het daarom omgewisseld is.
Geen punt verder, want het wordt goed opgelost en ben blij hoe de dealer het opneemt, maar vind het wel vreemd en vraag het mij af.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik denk dat deze mogelijkheid bestaat. Echter moet dit wel een heel kortzichtige dealer zijn om dit trucje met z'n eigen medewerker uit te halen. Ik zou als medewerker namelijk gewoon die auto maken, een medewerker lijkt mij namelijk veel begripvoller dan een klant.THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:08:
Het is een nieuw-nieuw-splinternieuwe auto af fabriek.
Ik vroeg me alleen af of het überhaupt een normale gang van zaken is. Lig er niet wakker van. Punt is alleen dat ik weet dat een medewerker van de dealer de andere auto heeft en wij nu met een aantal imperfecte punten zitten waardoor onze auto straks een week uit de running is: schade aan de binnenkant, schade bij het portier, putje op de motorkap, putje in de koplamp.
In mij kruipt de gedachte dat die collega de betere versie heeft gekozen en het daarom omgewisseld is.
Geen punt verder, want het wordt goed opgelost en ben blij hoe de dealer het opneemt, maar vind het wel vreemd en vraag het mij af.
Als het twee klanten waren waarvan 1 potentie biedt op de aankoop van meer auto's of bijvoorbeeld vantevoren aangeeft hem daar te onderhouden waar jij het tegenovergestelde aangegeven hebt zie ik de mogelijkheid dat de dealer meer geeft om de mening van de klant die "in potentie" meer geld uitgeeft.
Zo lang het zaken zijn die enkel cosmetisch zijn als een koplamp zou ik er inderdaad geen punt van maken. Maar wanneer het zaken zijn als een slechte motor zou ik het nu direct aankaarten voordat je de komende 10 jaar met problemen zit door een trucje van de dealer.
Maar waarom zouden ze het VIN nummer op het contract zetten als het verder geen waarde heeft? Wel een beetje rare gang van zaken.
[ Voor 3% gewijzigd door erik23 op 01-08-2017 10:16 ]
Ze hadden er twee binnen en die andere 'was al verkocht'. Dat is wat ik mee kreeg. De verkoper is erg aardig en behulpzaam en het zal vast goed opgelost worden.erik23 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:15:
[...]
Maar waarom zouden ze het VIN nummer op het contract zetten als het verder geen waarde heeft? Wel een beetje rare gang van zaken.
Het enige is dat ik verwacht bij nieuw dat het nieuw is, zoals met een iPhone. Puntgaaf. Maar die illusie heb ik niet meer met nieuw-nieuwe auto's.
Maar wie zet dan het nummer van een verkochte auto op jouw contractTHE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:21:
[...]
Ze hadden er twee binnen en die andere 'was al verkocht'. Dat is wat ik mee kreeg. De verkoper is erg aardig en behulpzaam en het zal vast goed opgelost worden.
Het enige is dat ik verwacht bij nieuw dat het nieuw is, zoals met een iPhone. Puntgaaf. Maar die illusie heb ik niet meer met nieuw-nieuwe auto's.

Maar het belangrijkste in zo'n situatie lijkt mij dat jij er een goed gevoel over hebt. Als de dealer goed en betrouwbaar overkomt én alle problemen worden opgelost denk ik dat je genoeg hebt gedaan met navraag doen en gewoon moet genieten van de auto.
een nieuwe auto met putjes en schade ?THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:08:
wtf hebben ze daarmee gedaan dan. Volgens mij komen ze altijd op een trailer vanuit de importeur.
Niet toevallig van Udenhout in Eindhoven? Daar zijn die dingen schering en inslag heb ik begrepen. Sorry dat ik het beestje een naam geef.THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:08:
En op deze trailer zit een force field waardoor er geen steentjes tegen de auto kunnen komen? Schade kan altijd ontstaan, zolang het maar opgelost wordt is het geen probleem.Viper® schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
een nieuwe auto met putjes en schade ?
wtf hebben ze daarmee gedaan dan. Volgens mij komen ze altijd op een trailer vanuit de importeur.
mark-k schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:31:
[...]
En op deze trailer zit een force field waardoor er geen steentjes tegen de auto kunnen komen? Schade kan altijd ontstaan, zolang het maar opgelost wordt is het geen probleem.
steentjes door het forcefield in de autoschade aan de binnenkant, schade bij het portier, putje op de motorkap, putje in de koplamp.
ik vind het maar een apart verhaal
Maar elke keer iets vinden valt een beetje tegen, kan de dealer overigens niets aan doen.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
"When you grow up your heart dies"
Was dit een demo model? Showroom exemplaar?
Maar goed als er issues zijn gewoon eisen dat het opgelost wordt en anders vragen om een verse omdat je tot redelijkerwijs een nieuwe onbeschadigde auto mag verwachten.
Qua service tevreden over hoe de dealer het oplost, hij deelt mijn mening dat de nu ontdekte schade niet hoort. We hadden wellicht beter moeten kijken toen we de auto ophaalden, maar we waren in euforie en gingen er van uit dat het wel goed zou zitten met een écht nieuwe auto.
Contract zullen we vragen aan te passen, lijkt me zeker niet onverstandig. Voor de schade gaat de auto over een paar weken terug naar de dealer en die lost alles wat nu bekend is op. Hopelijk ook de vanmorgen ontdekte schade.
Het VIN dient gewoon correct op alle geleverde papieren, behorende bij die specifieke auto, te staan.
Daar behoren geen 'foutjes' mee gemaakt te worden.
Al is het maar om later welles/nietes discussies te voorkomen.
Wat ik wel bizar vind is dat er zogenaamd 2 precies identieke auto's zouden zijn geleverd. Er zijn tegenwoordig zoveel configuratie opties/combinaties mogelijk dat zowat elke auto uniek is. Al is het maar het VIN!
Als het een VAG auto is zou ik ook de option codes checken of die overeenkomen tussen de papieren, de bestelling en de uitgeleverde auto (meestal een sticker ergens in de auto)
info: http://vag-codes.info/vag-option-codes
BTW: 3 weken geleden besteld, geproduceerd en nu al afgeleverd? Wow, welk merk is dat?
Alleen al het logistieke- en aflevertraject kost vaak al een paar weken...
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 01-08-2017 11:14 ]
Een levertijd van 3 weken is wel bijzonder snelTHE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:08:
De auto is echt af fabriek, 3 weken geleden besteld. Moest nog geproduceerd worden. Vorige week geleverd en toen rijklaar gemaakt.
Qua service tevreden over hoe de dealer het oplost, hij deelt mijn mening dat de nu ontdekte schade niet hoort. We hadden wellicht beter moeten kijken toen we de auto ophaalden, maar we waren in euforie en gingen er van uit dat het wel goed zou zitten met een écht nieuwe auto.
Contract zullen we vragen aan te passen, lijkt me zeker niet onverstandig. Voor de schade gaat de auto over een paar weken terug naar de dealer en die lost alles wat nu bekend is op. Hopelijk ook de vanmorgen ontdekte schade.
Hoe dan ook. Ff kijken of kentekenbewijs wel klopt. Dan contract aanpassen en klaar
Het VIN laten we corrigeren door de dealer. Zeker i.v.m. garantie. Alle imperfecties worden vooralsnog opgelost door ze, hopelijk ook de schade die vanmorgen ontdekt is, hiervoor direct gebeld met de dealer en deze week even langs om te laten zien.
Het is alleen een domper om allemaal mee te maken, zeker gezien de euforie dat heerste. Vandaar ook dat we zo 'dom' zijn geweest niet beter te kijken tijdens ophalen. Maar alles zag er ook zo mooi uit, enige imperfecties had ik ook niet verwacht en waarschijnlijk ook niet gezien.
Ik had destijds een VW polo GTI nieuw, deze was al voorradig maar stond ergens in NL nog niet op kenteken.Smobbo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:17:
[...]
Een levertijd van 3 weken is wel bijzonder snel...
Hoe dan ook. Ff kijken of kentekenbewijs wel klopt. Dan contract aanpassen en klaar
http://www.volkswagen.nl/stocklocator
die zijn binnen 2 weken te leveren.
wat was de km stand?
klinkt alsof ze de auto naar de dealer gereden hebben.
Je Ford Fiesta (is het toch?) is echt niet op bestelling voor jou, geproduceerd hoor.
Ook al worden ze in Keulen in elkaar geschroefd, zelfs Ford Nederland geeft aan dat 8-12 weken levertijd normaal is...
En idd, dan kan het zijn dat er meerdere identieke uitvoeringen geleverd zijn.
Die was 5 km dus dat laatste denk ik niet. Zou op zich wel kunnen, maar met zo'n lage stand lijkt me dat niet mogelijk.Viper® schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:22:
[...]
Ik had destijds een VW polo GTI nieuw, deze was al voorradig maar stond ergens in NL nog niet op kenteken.
http://www.volkswagen.nl/stocklocator
die zijn binnen 2 weken te leveren.
wat was de km stand?
klinkt alsof ze de auto naar de dealer gereden hebben.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ok, die droom barst nu ook uit elkaar (sorry)THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:27:
[...]
... maar met zo'n lage stand lijkt me dat niet mogelijk.
Je auto, of liever gezegd, iedere fabrieksverse auto, heeft al de nodige kilometers gereden! De productielijn uit, het opstelterrein op. De autocarrier/trein/schip op en weer af. Van de importeur naar de dealer (autocarrier op/af), wellicht nog wat in/rond de garage, mogelijk proefritje, etc.
En als laatste stap reset de dealer/importeur vaak de kilometerstand nog naar een bijna nul waarde. Dat kan en mag gewoon, binnen de eerste paar weken/totaalkilometers.
Been there, done that...

Ja wel degelijk! De verzekering is gekoppeld aan het specifieke VIN.Brent schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:31:
Wat maakt het chassisnummer precies uit? Vraagt de verzekering erom (ik heb het nooit op hoeven geven)?
De verzekeringsmij vraagt om de zogenaamde meldcode:
https://www.geld.nl/autoverzekering/service/meldcode-auto
en dat zijn de laatste 4 cijfers van je VIN.
M.a.w. als je dat verkeerd opgeeft, is een andere auto verzekerd!
Ik bedenk me ineens: CHECK nu meteen of je verzekering wel het goede VIN heeft staan op jouw naam! Anders is je auto niet eens verzekerd! En je hebt aangegeven er al mee rond te rijden. Als die auto niet verzekerd is, kan dat verregaande consequenties hebben!
[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 01-08-2017 11:39 ]
Alles waar we voor hebben getekend klopt, alleen het VIN klopt niet met de werkelijke auto en hier en daar imperfecties.redfox314 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:22:
Basically heb je dus een wagen die al ergens stond gekocht (i.e. stockwagen). Nog altijd, kijk of je hebt gekregen waarvoor je betaald hebt en of de papieren kloppen.
Zoals ik al aangaf gaat de dealer het wel oplossen, maar nu we vanmorgen weer iets ontdekt hebben vraag ik me af wanneer het volgende zich laat zien, maar daar zijn we zelf bij.
Haha, weer wat geleerd. Dat verklaar wellicht wel iets.ehtweak schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:31:
[...]
Ok, die droom barst nu ook uit elkaar (sorry)![]()
Je auto, of liever gezegd, iedere fabrieksverse auto, heeft al de nodige kilometers gereden! De productielijn uit, het opstelterrein op. De autocarrier/trein/schip op en weer af. Van de importeur naar de dealer (autocarrier op/af), wellicht nog wat in/rond de garage, mogelijk proefritje, etc.
En als laatste stap reset de dealer/importeur vaak de kilometerstand nog naar een bijna nul waarde. Dat kan en mag gewoon, binnen de eerste paar weken/totaalkilometers.
Been there, done that...
Wij kregen Lancia's altijd uitgeleverd met een losgeschroefde tellerkabel.Viper® schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:32:
Volgens mij tot 100 km kunnen ze hem resetten
"Push now for a Golden Age"
zodag je bij eventuele problemen altijd bewijs hebt.
Verder succes met je nieuwe auto
Ik bedenk me ineens: CHECK nu meteen of je verzekering wel het goede VIN heeft staan op jouw naam! Anders is je auto niet eens verzekerd! En je hebt aangegeven er al mee rond te rijden. Als die auto niet verzekerd is, kan dat verregaande consequenties hebben!
Controleer hier:
https://ovi.rdw.nl/
of jouw auto/kenteken wel als verzekerd is aangemeld.
Vervaldatum APK 29-07-2021
Datum eerste toelating 29-07-2017
Datum tenaamstelling 29-07-2017
Tijdstip tenaamstelling 12:04
Datum eerste afgifte Nederland 29-07-2017
Gestolen Nee
Geëxporteerd Nee
WAM verzekerd Nee
Wacht op keuren Nee
Vooral dat WAM baart me zorgen, maar mijn verzekeringsmaatschappij heeft het kenteken als verzekerd staan.
Dan is ie dus niet verzekerd.THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:48:
Dit is wat OVI RDW aangeeft:
Vervaldatum APK 29-07-2021
Datum eerste toelating 29-07-2017
Datum tenaamstelling 29-07-2017
Tijdstip tenaamstelling 12:04
Datum eerste afgifte Nederland 29-07-2017
Gestolen Nee
Geëxporteerd Nee
WAM verzekerd Nee
Wacht op keuren Nee
Vooral dat WAM baart me zorgen, maar mijn verzekeringsmaatschappij heeft het kenteken als verzekerd staan.
Meld het even met je verzekering en laat ze het schriftelijk bevestigen. Zelf heb ik een half jaar rondgereden met een auto die wel verzekerd was, maar niet volgens de RDW. Blijft storend als je dat elke keer aan de politie moet uitleggen.THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:48:
[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 01-08-2017 11:55 ]
De schade wordt geregeld door de dealer en een ander VIN moet op het contract komen te staan. Als we er zo zijn ben ik tevreden.
Maar het blijft wel een vreemd verhaaltje.
zecht nog niets, regelmatig gezien dat 1 van de trailer viel tijdens lossen.Viper® schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
een nieuwe auto met putjes en schade ?
Gaan gewoon de spuiterij in en een week later staat hij weer als nieuwe wagen in de showroom.
Jarenlang gewerkt naast een grote (en drukke) garage... Nog nooit gezien dat daar bij het laden en lossen van de auto's iets mis ging waardoor grote schade aan de auto ontstond... ? Zelf ook iedere 2-3 jaar een nieuwe auto en nog nooit enige (zichtbare) schade gehad bij aflevering. Wel altijd op gecontroleerd bij de feitelijke aflevering. Maar ik snap prima dat iemand dat in euforie over de nieuwe auto dat niet doet (ikzelf heb die euforie inmiddels niet zo meer... nieuwe auto is nog steeds leuk - maar ik merk dat ik de dealer maar vreemd aankijk als die heel feestelijk loopt te doen met fles wijn en mooie doek over de auto etc... Geef me maar gewoon die sleutels, kan ik weer rijdenmadbwr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:14:
[...]
zecht nog niets, regelmatig gezien dat 1 van de trailer viel tijdens lossen.
Gaan gewoon de spuiterij in en een week later staat hij weer als nieuwe wagen in de showroom.
Check bij de verzekering is inderdaad verstandig, dat heb je al nagevraagd. Schade wordt hersteld, dus prima! Contract aangepast. En verder heb je gewoon garantie op de auto. Lijkt me verder prima dus. Alleen beetje jammer van alle gedoe. En daarin mag je best je onvrede uiten richting de garage en wat mij betreft ook vragen om een tegemoetkoming (zo heb ik ooit gratis navigatie Europa en wat leuke extra accessoires weten te regelen nadat ik de auto al gekocht had maar er 1 en ander mis bleek na levering aan de software).
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
De verzekeringsmij kan wel beweren dat het in orde is, maar recht krijgen versus recht hebben, in het geval van ongelukken, kan heel dramatisch uitpakken.
En controleer vooral, zeker nu er een verwisseling met VINs aan de hand is, of het juiste VIN bij de juiste auto van de betreffende eigenaar, is geregistreerd.
M.a.w. check of verzekeringspapieren, kentekenbewijs, aankoopnota allemaal DEZELFDE gegevens bevatten. En check dit ook met het ingeslagen VIN IN de auto!
Voor hetzelfde geld zijn er twee kruiselings verwisseld; nog leuker

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 01-08-2017 12:26 ]
Regelmatig, waar dan? Rusland ofzo?madbwr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:14:
[...]
Het zal zo heel af en toe ongetwijfeld gebeuren, maar ik heb het nog nooit mee gemaakt.
Wat nog wel eens gebeurt is dat er tijdens het transport wat schade ontstaat. Bijvoorbeeld door slijpsel van de rails die op de lak van de auto's terecht komt. Allemaal niet onoverkomelijk, kosten worden doorgaans gewoon richting de importeur doorbelast en de koper ziet er nooit wat van.
Zo heb ik nog wel eens een batch van 20 auto's gezien die direct door konden naar de hersteller

Maar goed, dat is dan weer uitzonderlijk.
Edit: even los van bovenstaande ben ik natuurlijk blij dat alles nu opgelost wordt. Maar het hele verhaal komt nogal rommelig over, en is allesbehalve hoe de aflevering van een nieuwe auto zou moeten gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Denman op 01-08-2017 12:30 ]
Dus: geen krasjes (nergens!), geen putjes in glas. Opgepoetst en bandenzwart aan alle kanten.
Zodra je deze auto over enkele jaren inruilt, gaat het spelletje precies andersom en kost het je geld.
We gaan straks even alles controleren, ik verwacht dat het wel klopt verder. Wat iemand zegt: het lijkt erg rommelig gegaan te zijn, verder was de auto keurig gepoetst, had zwarte banden en was de binnenkant puntgaaf.
Wordt vervolgd. Hou jullie op de hoogte. Bedankt voor alle reacties.
Ik heb een rondleiding gehad in een autofabriek. Je zult je verbazen wat er bij de eindcontrole nog allemaal gemaakt en gerepareerd wordt voor deze de fabriek uitgaan.THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:21:
[...]
Het kan wel hoor, de auto van mijn ouders heeft een identiek broertje in Nederland rondrijden. Die dealer had 2 exact dezelfde GTI's besteld voor 'bedrijfsmatig privégebruik'ehtweak schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:11:
Op zich klinkt het toch wel een beetje 'raar'.![]()
Het VIN dient gewoon correct op alle geleverde papieren, behorende bij die specifieke auto, te staan.
Daar behoren geen 'foutjes' mee gemaakt te worden.
Al is het maar om later welles/nietes discussies te voorkomen.
Wat ik wel bizar vind is dat er zogenaamd 2 precies identieke auto's zouden zijn geleverd. Er zijn tegenwoordig zoveel configuratie opties/combinaties mogelijk dat zowat elke auto uniek is. Al is het maar het VIN!
Als het een VAG auto is zou ik ook de option codes checken of die overeenkomen tussen de papieren, de bestelling en de uitgeleverde auto (meestal een sticker ergens in de auto)
info: http://vag-codes.info/vag-option-codes
BTW: 3 weken geleden besteld, geproduceerd en nu al afgeleverd? Wow, welk merk is dat?
Alleen al het logistieke- en aflevertraject kost vaak al een paar weken...
En 3 weken is kort, maar niet onmogelijk. Als de fabriek het niet druk heeft moet het mogelijk zijn. Kia heeft bijvoorbeeld een levertijd van een half jaar op bepaalde modellen, en bij Mini is dat momenteel een maand dacht ik.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Net even gekeken: de sticker met VIN is gelijk aan alle formulieren thuis behalve het koopcontract.
Mijn inziens: als ze dat aanpassen en netjes alle imperfecties herstellen ben ik een tevreden klant.
Niet zo heel vreemd hoor. Veel dealers kopen tegenwoordig, zeker bij auto's die het in de lease goed doen, productieplekken in. Die auto's worden dan allemaal met dezelfde kleur en opties besteld, zodat de productieplek al gereserveerd is. Als ze die auto's nog op tijd verkopen (dus vóór ze daadwerkelijk in productie gaan) dan kunnen kleur en opties nog aangepast worden. Verkopen ze niet op tijd, dan worden ze geleverd zoals de dealer ze besteld heeft en verkoopt die ze vervolgens als 'voorraad auto'.kuusj98 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:44:
[...]
Het kan wel hoor, de auto van mijn ouders heeft een identiek broertje in Nederland rondrijden. Die dealer had 2 exact dezelfde GTI's besteld voor 'bedrijfsmatig privégebruik'
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik vind het alleen jammer om een auto twee weken na ophalen alweer een week kwijt te moeten zijn, ben allang blij met een leenauto en dat ze behulpzaam zijn het op te lossen.
Anoniem: 58843
Je kunt het niet zo gek verzinnen als wat er met deze auto's gebeurd...
Okee.. hier word ik een beetje bang van. Ik heb daar toevallig recent mijn lease auto besteld. Ook een hoop gedoe gehad met hen alvorens de order eindelijk door kwam. Maar wel een goede om op te letten bij het tekenen van mijn contract. Kan me zomaar voorstellen dat het een issue gaat zijn bij het later weer inleveren van de auto dat ze zeggen "Het Chassisnummer komt niet overeen meneer... " ..Typhone schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:26:
[...]
Niet toevallig van Udenhout in Eindhoven? Daar zijn die dingen schering en inslag heb ik begrepen. Sorry dat ik het beestje een naam geef.
*sowieso
Ow? Verzekeringsmaatschappij maakt een polis op en meldt daarna het kenteken met behulp van de meldcode aan bij het RDW als zijnde verzekerd in het verzekeringsregister. RDW moet daarna zijn website updaten en de WAM-dekking op 'Ja' zetten. Het opmaken van de polis kan 2 minuten duren maar ook een week of langer. Klant kan een voorlopige dekking krijgen en is dan gewoon verzekerd. Een voorlopige dekking kan een maand duren. Kenteken is echter nog niet aangemeld bij het RDW aangezien de polis niet definitief is.ehtweak schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:24:
Onzin, het register van de RDW wordt binnen no-time bijgewerkt, MITS de verzekeringsmij dit juist en tijdig doorgeeft. Gebeurt allemaal elektronisch.
De verzekeringsmij kan wel beweren dat het in orde is, maar recht krijgen versus recht hebben, in het geval van ongelukken, kan heel dramatisch uitpakken.
Zodra de polis definitief is stuurt de verzekeraar een signaaltje naar het RDW met kenteken en meldcode. RDW matcht dat en zet het kenteken in het kentekenregister. Die hoeft niet realtime te zijn, soms gaat daar een dag overheen, soms een week.
Maar goed, verder allemaal niet zo spannend en relevant voor dit verhaal.
Dus dan kan je ook niet bewijzen dat je die auto gekocht heb toch?Chassisnummer wijkt af van koopovereenkomst
(kort door de bocht)
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Weet je hoeveel auto's op zo een boot staan? Denk je echt dat die gasten niets beters te doen hebben de hele dag dan elke Fieste 1.0 ecoboost op z'n limiet te testenAnoniem: 58843 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:40:
Een vriend van mij reed auto's die uit schepen kwamen vanuit Azië, UK en the States. Er werd met regelmaat een auto total loss gereden (Vooral de auto's met veelste veel vermogen). Deze auto's werden dan opgeknapt en verkocht als zijnde nieuwe auto, terwijl er al een complete schade history op de auto zit.
Je kunt het niet zo gek verzinnen als wat er met deze auto's gebeurd...
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Helemaal eens, dat zou dan het chassisnummer van 'ons' moeten zijn.Raling schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:05:
Ik zou toch op z'n minst het chassisnummer van die andere auto willen weten...
Er zijn gewoon twee dezelfde auto's binnen gereden en de een was voor ons, de ander voor een ander. Dat is mijn conclusie. Ik vind dat verder ook zo'n punt niet, wil alleen geen vervelende toestanden daardoor met garantie en dus dat het aangepast wordt. Ook op die ander zijn koopcontract.
Onmogelijk. Je besteld een auto met jouw voorkeuren. Fabriek gaat die auto maken (of hij komt uit voorraad) en vervolgens komt er gewoon aan jouw bestelde auto een chassisnummer te hangen die exact alle opties heeft die ingevoerd zijn door de dealer. Deze krijgt vervolgens netjes weer een kenteken gelinkt aan het chassisnummer (meestal zodra de auto betaald is aan de importeur).DonJunior schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:47:
[...]
Okee.. hier word ik een beetje bang van. Ik heb daar toevallig recent mijn lease auto besteld. Ook een hoop gedoe gehad met hen alvorens de order eindelijk door kwam. Maar wel een goede om op te letten bij het tekenen van mijn contract. Kan me zomaar voorstellen dat het een issue gaat zijn bij het later weer inleveren van de auto dat ze zeggen "Het Chassisnummer komt niet overeen meneer... " ..
Zal niet zeggen dat zoiets altijd foutloos gaat, de verkoper in kwestie moet ervoor zorgen dat alles juist aangevinkt wordt en alles duidelijk op papier staat voordat de koopovereenkomst gesloten wordt.
Een verkeerd chassisnummer op de factuur is slordig, en niet handig als je deze bij verkoop van de auto weer meegeeft. Een nieuwe factuur met juiste chassisnummer is niet meer dan logisch.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Anoniem: 279475
Ik ben wel tevreden over de udenhout groep.DonJunior schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:47:
[...]
Okee.. hier word ik een beetje bang van. Ik heb daar toevallig recent mijn lease auto besteld. Ook een hoop gedoe gehad met hen alvorens de order eindelijk door kwam. Maar wel een goede om op te letten bij het tekenen van mijn contract. Kan me zomaar voorstellen dat het een issue gaat zijn bij het later weer inleveren van de auto dat ze zeggen "Het Chassisnummer komt niet overeen meneer... " ..
Van mossel is een ramp bedrijf
Gezien de levertijd van enkele weken, is het zo goed als zeker een voorraadmodel. Daarvan worden hele series gebouwd, dus de kans op een identieke is vrij groot.THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:48:
[...]
Helemaal eens, dat zou dan het chassisnummer van 'ons' moeten zijn.
Er zijn gewoon twee dezelfde auto's binnen gereden en de een was voor ons, de ander voor een ander. Dat is mijn conclusie. Ik vind dat verder ook zo'n punt niet, wil alleen geen vervelende toestanden daardoor met garantie en dus dat het aangepast wordt. Ook op die ander zijn koopcontract.
Mij doet het hele verhaal aan alsof de eerste die één van de twee auto's heeft opgehaald, of goede vriendjes met de dealer was of stampij heeft lopen maken en de betere van de twee mee heeft mogen nemen. Echter, en dat is gewoon juridisch zo vastgelegd, heeft hij jouw auto meegenomen. Een auto wordt namelijk aan de hand van de VIN geïdentificeerd en komt het VIN niet overeen met wat op de verkoopovereenkomst staat, is het dus niet jouw auto. Exact hetzelfde geldt voor apparaten met een serienummer (wat een VIN in feite is). Serienummer moet overeenkomen met wat op de overeenkomst staat, anders praat je over twee verschillende producten die er hetzelfde uitzien, maar niet hetzelfde zijn. Een simpel voorbeeld waar je bij een bedrijf mee te maken kan krijgen, de belastingdienst (of andere overheidsorganisatie) kan in bepaalde gevallen ter controle willen controleren of het nummer op de factuur overeenkomt met het nummer van het voertuig. Kloppen die niet, dan is de conclusie dat het koopcontract niet bij de auto hoort. Dat kan hele nare discussies opleveren die je als eigenaar vrijwel altijd verliest, want de papieren kloppen domweg niet.
Ik weet niet hoe lang je de auto inmiddels in je bezit hebt, maar ik zou het zelf niet accepteren en minimaal een correctiefactuur op laten stellen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wat ben jij een aardige vent zeg.THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:07:
Eerst maar eens kijken op welke manier het opgelost gaat worden. Ontevredenheid uiten kan altijd. We gaan in elk geval een mailtje sturen zodat we het voor onszelf en voor de dealer helder hebben.
Ik vind het alleen jammer om een auto twee weken na ophalen alweer een week kwijt te moeten zijn, ben allang blij met een leenauto en dat ze behulpzaam zijn het op te lossen.
Dat zou bij mij wel anders zijn gegaan.
Ook niet altijd, maar het consumentenrecht geeft aan dat een dealer dit zelf op eigen kosten moet oplossen. Ik kan moeilijk gaan doen, daar schieten beide partijen niets mee op. Daarnaast wil ik nog langer bij de dealer terecht kunnen.Sinner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:29:
[...]
Wat ben jij een aardige vent zeg.![]()
Dat zou bij mij wel anders zijn gegaan.
Ik snap een ieders punt en helaas kunnen we er niet eerder heen dan vrijdag en hebben we een mailtje verstuurd om opheldering te vragen en aan te geven wat we tot nu toe ontdekt hebben. Ik hoop op een goede oplossing van de dealer.
Precies, wat dacht je van die auto's die worden gebruikt bij test tracksmadbwr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:14:
[...]
Laatst een rijvaardigheidstraining gedaan in een nieuwe BMW
Die wordt binnenkort weer via een dealer verkocht als een auto met de kop eraf, maar er dan niet bij vermelden dat zo'n auto helemaal is afgetrapt in die paar maanden bij zo'n training
Meldcode gebruikt de verzekering om op een makkelijke manier voertuiggegevens op te vragen. Zonder meldcode kan men maar beperkt gegevens opvragen (Merk/Model/etc). Als je het verkeerde VIN doorgeeft zal de verzekeringsmaatschappij dat direct melden omdat ze dan niet de juiste gegevens van het voertuig naar voren krijgen (alsin; ze krijgen helemaal geen gegevens naar voren, hun systeem zal een foutmelding tonen). Verzekering wordt afgesloten op kenteken en niet op VIN. Wel wordt het VIN opgeslagen in hun systeem ivm diefstal.ehtweak schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:31:
[...]
[...]
Ja wel degelijk! De verzekering is gekoppeld aan het specifieke VIN.
De verzekeringsmij vraagt om de zogenaamde meldcode:
https://www.geld.nl/autoverzekering/service/meldcode-auto
en dat zijn de laatste 4 cijfers van je VIN.
M.a.w. als je dat verkeerd opgeeft, is een andere auto verzekerd!
Dat als je verkeerde meldcode door zou geven een andere auto verzekerd zou zijn klinkt ook niet heel erg logisch, of wel?

Voor de rest worden niet alle auto's afgeplakt op transport dus er ontstaat wel eens een steenslagpitje, deze kunnen over het algemeen gewoon verhaald worden bij de transporteur. Dus de dealer lijdt hier niet zoveel schade door.
Gewoon vragen of ze de factuur aan willen passen met het correcte VIN erop en klaar is kees.
Die weet hij tochIk zou toch op z'n minst het chassisnummer van die andere auto willen weten...
Ze hebben gewoon met uitboeken op kantoor die 2 auto's verwisseld. Zo'n administratiemevrouw krijgt de auto's niet te zien dus boekt gewoon uit hoe zij het van de verkoper krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 02-08-2017 08:33 ]
Hou eens op, haha!FabianGTI schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:17:
[...]
Precies, wat dacht je van die auto's die worden gebruikt bij test tracks
Laatst een rijvaardigheidstraining gedaan in een nieuwe BMW
Die wordt binnenkort weer via een dealer verkocht als een auto met de kop eraf, maar er dan niet bij vermelden dat zo'n auto helemaal is afgetrapt in die paar maanden bij zo'n training
Ik geloof je verhaal, maar niet dat dat met deze versie zo zijn geweest. Eerst maar eens wachten op verhaal van de dealer. Ik laat het jullie weten!
In eerste instantie zou de auto een week weg zijn, het lijkt er op dat dit nu zo'n 4 dagen is. Leenauto inclusief.
Wat betreft het chassisnummer: de order stond lang open en er is later op akkoord geklikt. Een andere vestiging zat ook in die order en was ons voor. Op de factuur staat nu ons chassisnummer.
Vooralsnog prima verhaal en goede oplossing van dealer.
Juridisch gezien klopt er dan dus niks van. De koopovereenkomst is niet nagekomen door de dealer.THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:33:Alles waar we voor hebben getekend klopt, alleen het VIN klopt niet met de werkelijke auto en hier en daar imperfecties.
Er is namelijk niet geleverd wat afgesproken was. Jij als koper kan nakoming van de overeenkomst eisen.
De vraag is dan of de dealer de overeenkomst nog wel kan nakomen. De auto met 'jouw' chassisnummer is waarschijnlijk ondertussen verkocht in een (wel) geldige overeenkomst
De oplossing die jij met de dealer nu gaat afspreken (aanpassing VIN in overeenkomst, herstel imperfecties, eventueel korting voor jouw moeite en inspanning) is in juridische zin het aangaan van een nieuwe koopovereenkomst. Kan in dit geval echter een prima oplossing zijn ....
[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 02-08-2017 14:13 ]
Bedankt voor je antwoord. We zijn ook geen mensen die het anderen graag lastig maken als de oplossing voorhanden en makkelijker is. We kunnen een hele discussie gaan voeren met iemand, maar we willen er wel graag in de toekomst nog terug komen. Zeker ook gezien de prettige ervaringen voor levering.U123456 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:11:
[...]
Juridisch gezien klopt er dan dus niks van. De koopovereenkomst is niet nagekomen door de dealer.
Er is namelijk niet geleverd wat afgesproken was. Jij als koper kan nakoming van de overeenkomst eisen.
De vraag is dan of de dealer de overeenkomst nog wel kan nakomen. De auto met 'jouw' chassisnummer is waarschijnlijk ondertussen verkocht in een (wel) geldige overeenkomst
De oplossing die jij met de dealer nu gaat afspreken (aanpassing VIN in overeenkomst, herstel imperfecties, eventueel korting voor jouw moeite en inspanning) is in juridische zin het aangaan van een nieuwe koopovereenkomst. Kan in dit geval echter een prima oplossing zijn ....
Volgens mij wordt het allemaal netjes opgelost door de dealer.THE_BASE schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:46:
[...]
Bedankt voor je antwoord. We zijn ook geen mensen die het anderen graag lastig maken als de oplossing voorhanden en makkelijker is. We kunnen een hele discussie gaan voeren met iemand, maar we willen er wel graag in de toekomst nog terug komen. Zeker ook gezien de prettige ervaringen voor levering.
Prettig ook dat je hem de kans geeft een fout te herstellen ipv gelijk op hoge poten verhaal te gaan halen.
De dealer onthoudt dit als het goed is ook.
Een goede relatie is ook wat waard
Je koopt dus een fonkelnieuwe auto, af-fabriek, dan heeft een auto nooit dergelijke imperfecties als zoveel putjes e.d. Je hebt waarschijnlijk een andere / goedkopere auto gekregen. Je hebt een contract waarin staat dat jij auto X met chassisnummer Y krijgt, dan moet je die ook krijgen. Controleer daarom ook het chassisnummer op het kenteken bewijs, is dat het chassisnummer uit het contract of het chassisnummer van de auto die jullie uiteindelijk gekregen hebben?THE_BASE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:08:
Ik zou er dus wel een punt van maken. Je hebt betaald voor een andere auto dan deze. Ik zou dus wel de garage laten weten dat het chassisnummer niet klopt en dat je graag wilt dat eea rechtgetrokken wordt, waar het nu niet klopt.In mij kruipt de gedachte dat die collega de betere versie heeft gekozen en het daarom omgewisseld is.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2017 15:03 ]
Ze gaan de overeenkomst opnieuw maken en de op de factuur en op alle papieren klopt het nieuwe chassisnummer. De auto is hagelnieuw maar helaas met wat imperfecties afgeleverd. Dit wordt hersteld.CH40S schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:02:
[...]
Je koopt dus een fonkelnieuwe auto, af-fabriek, dan heeft een auto nooit dergelijke imperfecties als zoveel putjes e.d. Je hebt waarschijnlijk een andere / goedkopere auto gekregen. Je hebt een contract waarin staat dat jij auto X met chassisnummer Y krijgt, dan moet je die ook krijgen. Controleer daarom ook het chassisnummer op het kenteken bewijs, is dat het chassisnummer uit het contract of het chassisnummer van de auto die jullie uiteindelijk gekregen hebben?
[...]
Ik zou er dus wel een punt van maken. Je hebt betaald voor een andere auto dan deze. Ik zou dus wel de garage laten weten dat het chassisnummer niet klopt en dat je graag wilt dat eea rechtgetrokken wordt, waar het nu niet klopt.
Dat is voor mij vooralsnog genoeg. Als er nog wat aan het licht komt (waar ik niet vanuit ga), dan wordt het een ander minder prettig verhaal.
Ik heb gewerkt bij een grote importeur in Nederland. Schades ontstaan heel erg snel. Lossen van een trein is erg smal en ontstaaan snel velgschades. Maar ook kleine parkeerschades.Denman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:25:
[...]
Regelmatig, waar dan? Rusland ofzo?
Het zal zo heel af en toe ongetwijfeld gebeuren, maar ik heb het nog nooit mee gemaakt.
Dat word ook gewoon naar een schade hersteller gebracht en als nieuw verkocht hoor!
Ook eenmaal mee gemaakt dat de auto van de 2e verdieping van een trailer achteruit naar beneden viel. Deze is ook gewoon weer gerepareerd en naar een klant uitgeleverd.
Xbox: Gulpener88
Ik zeg ook niet dat het nooit gebeurtGertjuhjan schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:41:
[...]
Ik heb gewerkt bij een grote importeur in Nederland. Schades ontstaan heel erg snel. Lossen van een trein is erg smal en ontstaaan snel velgschades. Maar ook kleine parkeerschades.
Dat word ook gewoon naar een schade hersteller gebracht en als nieuw verkocht hoor!
Ook eenmaal mee gemaakt dat de auto van de 2e verdieping van een trailer achteruit naar beneden viel. Deze is ook gewoon weer gerepareerd en naar een klant uitgeleverd.
Kijk, een velgschade of kleine parkeerschade kan gebeuren en dat komt ook zeker wel eens voor. En ja, er zal heeeeel af en toe wel eens een auto van de trailer "vallen". Maar in de post die ik quote leek het alsof het schering en inslag was
Dat zijn echt excessen. En als het dat niet is dan lijkt het me als importeur wijs om naar je transport procedure te kijken, want dat kost bakken met onnodig geld.
Op basis waarvan? Als klant moet je eerst de verkoper de gelegenheid geven e.e.a. te corrigeren zodat het wel aan de verwachting voldoet.ElectronLion schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:10:
Als je dit had constateert bij het ophalen is het zelfs een goede reden tot ontbinding van het koopcontract!
@THE_BASE kun je een keer de Wijzig-knop gebruiken? Teveel dubbelposts is irritant.
[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 04-08-2017 19:12 ]
PcDealer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:08:
[...]
Op basis waarvan? Als klant moet je eerst de verkoper de gelegenheid geven e.e.a. te corrigeren zodat het wel aan de verwachting voldoet.
@THE_BASE kun je een keer de Wijzig-knop gebruiken? Teveel dubbelposts is irritant.
De dealer belde onlangs dat de motorkap niet opnieuw gespoten gaat worden, maar dat ze de motorkap ruilen met die van een nog binnenkomend model.
Al met al zijn wij tevreden met de oplossing. We zitten geen dag zonder onze nieuwe auto en de dealer heeft het opgelost. Voor ons ook belangrijk de relatie goed te houden voor de toekomst.