Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 08:58
We willen een android tablet als bewakings monitor gebruiken icm een ip camera.
NU vraag ik mij de volgende twee zaken af?

1. Kan je een android tablet permanent aan laten staan en permanent aan de lader laten hangen?

2. Zijn er batterij beheer apps die er bijvoorbeeld voor zorgen dat wanneer de tablet permanent aan de lader vast zit wel de batterij onderhouden door bijvoorbeeld pas te laden wanneer de batterij onder de 20% komt?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05

Croga

The Unreasonable Man

Eric-B schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:30:
1. Kan je een android tablet permanent aan laten staan en permanent aan de lader laten hangen?
Ja, dat kan.
2. Zijn er batterij beheer apps die er bijvoorbeeld voor zorgen dat wanneer de tablet permanent aan de lader vast zit wel de batterij onderhouden door bijvoorbeeld pas te laden wanneer de batterij onder de 20% komt?
Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:26
Als je hem kan rooten kan je dat doen met de Battery Charge Limit app (xda link). Hiermee kan je instellen dat je batterij tot 80% laad en weer begint te laden op 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Croga schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Ja, dat kan.

[...]

Waarom zou je dat willen?
Lijkt mij om de batterij niet lui te laten worden?

Volgensmij let een tablet erop als hij vol zit dat hij geen stroom meer gaat sturen naar het circuit om op te laden. Heb nu zelf een telefoon al geruime tijd 95% van zijn tijd in een dock zitten en moet zeggen dat het battery life er niet op achteruit is gegaan.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:26
Slavy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

Heb nu zelf een telefoon al geruime tijd 95% van zijn tijd in een dock zitten en moet zeggen dat het battery life er niet op achteruit is gegaan.
Dit is niet de beste manier om een Li-ion batterij te gebruiken (voor lange tijd). De capaciteit gaat zal snel achteruit gaan als de batterij voor lange tijd voor 100% geladen is. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 08:58
japie06 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:39:
Als je hem kan rooten kan je dat doen met de Battery Charge Limit app (xda link). Hiermee kan je instellen dat je batterij tot 80% laad en weer begint te laden op 20%.
Het is dus niet mogelijk zonder hem te rooten?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:18
Kan echt geen kwaad. Heb mijn 10 maanden oude MacBook Pro bijna 24/7 aan de charger, en deze heeft nog steeds ruim 101% battery health. Lekker dat apparaat gebruiken zoals het voor jou het meest praktisch is, het is immers een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
101%?...
Anyway als die tablet permanent aan de muur komt te hangen en altijd stroom heeft zal de accu sowieso niet echt nodig zijn lijkt me? Hooguit voor korte stroomstoringen zodat hij niet hoeft te herstarten maar de IP camera zal met een stroomstoring toch uit gaan dus dan heb je ook niks aan je tablet, accu of niet.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
Ja, een batterij heeft vaak niet het exacte aantal mAh zoals die verkocht wordt, daar dit een chemisch proces is. De batterij van mijn Macbook beschikt dus nog steeds over iets meer mAh dan wat de batterij zou moeten hebben. En dat terwijl ik dat ding bijna 24/7 aan de charger heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 14:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Denk ik nu heel simpel door te zeggen: koop een tijdschakelaar en laad gewoon max 2 x 2 uur per dag op?

Afhankelijk van de tablet, als je een 2A lader neemt en er vanuit gaat dat de tablet een accu heeft ~4500 mAh dan laadt hij 100% op in uiterlijk 2 uur tijd. Gok een beetje het verbruik en en doe daar je voordeel mee

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 01-08-2017 13:47 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
OosterF schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:17:
Kan echt geen kwaad. Heb mijn 10 maanden oude MacBook Pro bijna 24/7 aan de charger, en deze heeft nog steeds ruim 101% battery health. Lekker dat apparaat gebruiken zoals het voor jou het meest praktisch is, het is immers een gebruiksvoorwerp.
Als hij niet ontlaad en laad, kan hij het niet meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
jeroen3 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Als hij niet ontlaad en laad, kan hij het niet meten.
Wie is hij? En wat kan hij niet meten? Coconut battery kan prima die gegevens meten en analyseren wanneer de laptop aan de lader zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik heb een tablet aan de muur voor home domotica maar heb daar de accu uitgehaald. Het werkte wel met, maar had een accu nodig en die gebruikte ik niet.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
OosterF schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Wie is hij? En wat kan hij niet meten? Coconut battery kan prima die gegevens meten en analyseren wanneer de laptop aan de lader zit.
De capaciteit (en het verlies daarvan) kun je alleen meten door de accu daadwerkelijk te gebruiken. Tuurlijk kan een stukje software het rapporteren, maar hij kan het niet meten totdat je hem weer eens leeg trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Notna schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:29:
Denk ik nu heel simpel door te zeggen: koop een tijdschakelaar en laad gewoon max 2 x 2 uur per dag op?

Afhankelijk van de tablet, als je een 2A lader neemt en er vanuit gaat dat de tablet een accu heeft ~4500 mAh dan laadt hij 100% op in uiterlijk 2 uur tijd. Gok een beetje het verbruik en en doe daar je voordeel mee
Of, als je toch domotica gaat aansturen met de tablet (aanname), doe er een KAKU/Sonoff unit (o.i.d.) tussen en zet deze met Tasker automatisch aan en uit o.b.v. je accupercentage :)
Pagina: 1