Haai,
De timing kon beter, nu met de hele mininggekte en daardoor dure videokaarten, maar mijn pc is de geest aan het geven. Na 5 trouwe jaren mag dat ook wel, maar toch, doe het 3 maanden geleden
De eerste opzet, na veel lezen. Grotendeels gebaseerd op BBG van de afgelopen 2 maanden (zo zijn de kast, het geheugen, de processor en moederbord letterlijk overgenomen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, momenteel op een 1080p-60hz scherm, in de nabije toekomst op 1080p-144hz. Veel fps, zoals overwatch en borderlands (alle delen), maar ook strarcraft 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro is het doel, inclusief een euro of 50 voor assemblage gerekend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en keyboard komen mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
144Hz... dan kom je denk ik toch op de gtx1060 uit denk ik zo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia is toch wel de voorkeur, processor ben ik jarenlang intelgebruiker, maar momenteel zegt elke guide en advies dat ryzen slimmer is, dus ik sta inmiddels open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte wordt erg gewaardeerd.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het budget is wat overschreden, en als je naar 1 shop kijkt i.v.m. assemblage zelfs nog wat meer (azerty 1.179,99, megekko doet geen assemblage en verder is sicomputers over maar hun revies bieden niet veel vertrouwen.)
Kan ik ergens op bezuinigen wat niet veel prestatie kost? Of is 1080p-144hz gewoon duurder dan mijn 1000-euro budget?
De timing kon beter, nu met de hele mininggekte en daardoor dure videokaarten, maar mijn pc is de geest aan het geven. Na 5 trouwe jaren mag dat ook wel, maar toch, doe het 3 maanden geleden
De eerste opzet, na veel lezen. Grotendeels gebaseerd op BBG van de afgelopen 2 maanden (zo zijn de kast, het geheugen, de processor en moederbord letterlijk overgenomen)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 350,50 | € 350,50 |
| 1 | WD Desktop Mainstream, 1TB | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,52 | € 135,52 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 94,50 | € 94,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.089,81 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, momenteel op een 1080p-60hz scherm, in de nabije toekomst op 1080p-144hz. Veel fps, zoals overwatch en borderlands (alle delen), maar ook strarcraft 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro is het doel, inclusief een euro of 50 voor assemblage gerekend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en keyboard komen mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
144Hz... dan kom je denk ik toch op de gtx1060 uit denk ik zo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia is toch wel de voorkeur, processor ben ik jarenlang intelgebruiker, maar momenteel zegt elke guide en advies dat ryzen slimmer is, dus ik sta inmiddels open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte wordt erg gewaardeerd.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het budget is wat overschreden, en als je naar 1 shop kijkt i.v.m. assemblage zelfs nog wat meer (azerty 1.179,99, megekko doet geen assemblage en verder is sicomputers over maar hun revies bieden niet veel vertrouwen.)
Kan ik ergens op bezuinigen wat niet veel prestatie kost? Of is 1080p-144hz gewoon duurder dan mijn 1000-euro budget?