Apple ID gehacked, vreemde gegevens in iCloud instellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 20:45
Beste tweakers,

Ik kreeg een melding dat er iemand (naam met chineze tekens en een @icloud.com e-mailadres) ingelogd heeft op mijn Apple ID. Ik kan er nog wel in en heb gelijk mijn wachtwoord veranderd en de twee-staps verificatie aangezet. Probleem is nu dat ik nog MasterCard gegevens tegenkom die niet van mij zijn en hij heeft zichzelf als Family Organizer ingesteld die ik niet kan verwijderen.

Mijn iCloud is leeg (nooit wat mee gedaan ook). Family Sharing en Shared Purchases staan uit en sinds ClickandBuy gestopt is geen betaalgegevens opgegeven. Ik krijg geen meldingen van aankopen of iid.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via movo. op 01-08-2017 08:20)

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38

WTM

Ik zou Apple bellen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• WTM

WTM

Ik zou Apple bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dit. Niks meer niks minder.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Bedankt, ga ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zie ook Apple ID gehacked - wat nu? voor een vergelijkbare situatie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Direct alle apps kopen met die Mastercard natuurlijk O-)

Maar nu echt, sowieso Apple bellen ja, wachtwoorden veranderen op alle accounts waar je datzelfde wachtwoord gebruikte, en er voor zorgen dat je ook echt een sterk wachtwoord hebt. Daarvoor is lengte de zwaarst wegende maatstaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Veel belangrijker: 2-factor authentication aanzetten!! (nadat je Apple hebt gebeld, voor alle duidelijkheid)

[ Voor 33% gewijzigd door Darkstar op 01-08-2017 12:36 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Bedankt allen voor de hulp en suggesties! Apple support gebeld en alles is opgeschoont. Met twee-staps verificatie bedoelde ik inderdaad de 2-factor authentication. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

En er zat inderdaad een vreemde snuiter in je Apple ID? Al je wachtwoorden aanpassen! Ook van de e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Daar hadden ze niet echt een concreet antwoord op. Ze waren verbaasd dat hij zichzelf Family Organizer had gemaakt en mij had toegevoegd zonder enige actie van mij kant. Uiteindelijk was dat redelijk makkelijk op te lossen door mijzelf te verwijderen, zo breekt de connectie. MasterCard gegevens hadden ze opgelost met de iTunes afdeling.

Ik ben inderdaad bezig om alle wachtwoorden aan te passen en 2FA ingesteld waar mogelijk. Wordt tijd voor een pw manager, ongemerkt toch een heel aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
Dan heb je de juiste stappen ondernomen. Ik ben zelf ook gebruik gaan maken van een password manager zodat ik voor iedere site een random password kan gebruiken met erg veel karakters.

Zelf raad ik Enpass aan, ondersteuning voor nagenoeg ieder devices.
Veel tweakers gebruiken ook KeePass of lastpass er is genoeg keuze :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Ja precies. Ik heb enige ervaring met 1Password maar die is vooral gefocust op OSX terwijl ik vaker op Windows zit. Tevens heb ik ook een Android telefoon dus Enpass lijkt erg geschikt. Dank!
Pagina: 1