Geluid upgraden van moderne game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Veryoldsoul]
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik zoek een?
Interne geluidskaart(PCIE) of externe oplossing? Zijn er dac's die dolby oid doorlaten? In geval van dac's; Wat is de doorslaggevende factor van een ''tube'' amp? Kon dat niet goed vinden. Verder mag positiebepaling door geluid absoluut niet verstoord worden. Zijn er ook usb oplossingen die een significante upgrade zouden zijn?(Onhandige maar niet noodlottige Pci banen verdeling)

Wat is je budget?
120 -220 (ish)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een koptelefoon met specifieke eigenschappen. Een sennheiser 559. Deze heeft open schelpen en is een beest kwa soundscaping. Niet gemaakt voor zware bassen maar compenseert dat met het midden en hoog. Met een lichte equelizer kan ik er genoeg bas bijzetten. Zijn er geluidskaarten/-usb opties die beter bij deze headset zouden passen dan bij andere? Zie het liefst de orginele eigenschappen nog verder versterkt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
1. Msi Mpower gaming titanium Z170A; Realtek ALC1150 7.1-Channel High Definition Audio CODEC. Dit zou verbeterd moeten worden
2. Twee Jamo boekenplank boxen met edifier subwoofer die genoeg doen tijdens films om rillingen te bezorgen. Het gaat hoofdzakelijk om game geluid te verbeteren

3. De Sennheiser 559; Zie voorkeuren

Mijn oren zullen jullie dankbaar zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:50
Welk moederbord heb je, en heb je deze al gezien: YouTube: Do you Need a Sound Card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

- Wat bedoel je met Dolby oid? Iets specifieker graag
- Tubes > buizenversterker. Een zeer oude techniek maar sommige zweren erbij (had je volgens mij makkelijk moeten kunnen vinden. Google op "dac tube" geeft het antwoord al)

PS. Hoe worden de jamo's momenteel aangestuurd?

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 31-07-2017 23:15 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Veryoldsoul]
@Slaut Msi Mpower gaming Titanium 170A; https://www.msi.com/Mothe...TANIUM.html#hero-overview. Afhankelijk van het verschil tov de prijs wil ik toch wel echt verbeterd geluid >.<

@Switchie 1. Je hebt Dolby,Thx en Dts zegmaar. Noodzakelijk voor games en ontbrekend bij veel dac's?
Lang verhaal kort, het komt neer op een juiste verwerking van oa surround geluid bij games. Ik had het idee dat ik daç's uit kon sluiten maar wil dit liever zeker weten door het na te vragen.
2. Ik had eerder al wat artikelen opgezocht en net ook weer wat artikelen. Ik wist al wat dingen erover maar het belangrijkste vond ik nog steeds moeilijk om te plaatsen. Namelijk, wat valt er voor voordeel kwa geluid uit te halen? Ik weet wat dingen over buizen verwisselen en de dingen daarom heen maar niks over wat de tubes als geheel kenmerkt. Verder was ik ook een beetje klaar met snuffelen omdat het misschien geen optie voor mij was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[Veryoldsoul] schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:40:
@Switchie 1. Je hebt Dolby,Thx en Dts zegmaar. Noodzakelijk voor games en ontbrekend bij veel dac's?
Je huidige mobo spuugt gewoon 7.1 uit hoor
Lang verhaal kort, het komt neer op een juiste verwerking van oa surround geluid bij games.
Doet Windows 10 voor je
Ik had het idee dat ik daç's uit kon sluiten maar wil dit liever zeker weten door het na te vragen.
Denk dat je dit beter had kunnen doen bij de aankoop van de Sennheiser
De 559 is een stereo model dus die kan niet zoveel met een 7.1 input

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Je zou hier aan kunnen denken: http://nl.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-zxr
Ik denk dat het aardig in de richting gaat waar jij aan zit te denken, met name in combinatie met hoofdtelefoon.

Edit: wel erg prijzig.... pricewatch: Creative Sound Blaster ZxR

[ Voor 27% gewijzigd door Beowulf65 op 01-08-2017 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Veryoldsoul]
Dubbel }:O

[ Voor 99% gewijzigd door [Veryoldsoul] op 02-08-2017 21:45 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Veryoldsoul]
@Switchie
1. Maar als een mobo het uitspuugd, kan een dac het dan nog wel verwerken? Al weet ik niet of ik 5.1 of 7.1 ga gebruiken. Dolby/thx/enz staan alleen voor multi-kanaals? Bijvoorbeeld met mijn stereo koptelefoon heb ik nooit wat met dolby oid te maken gehad?

2. Ook als het daarna via een dac gaat?

3. Dat was inderdaad geen overbodige luxe geweest. Destijds was het een impuls aankoop die ook vooral voor de ipod bedoeld was.
Online hoor ik bijna alleen maar slechte verhalen over een hoofdtelefoons met 7.1 en 5.1 true kanalen. Altijd meerprijs door het gamerslabel en meerdere speakers die nog steeds maar op 2 oren gaan. Het geluid zou meer meer vertroebelen tov van stereo. Ben vooral zo gek op m'n huidige headset vanwege de helderheid en het bereik. Virtueel surround valt hierom ook snel af.

4. Het is misschien nog handig om mijn vraag te verduidelijken. Als ik het idee heb dat mijn mobo niet alles uit m'n koptelefoon haalt, wat zou ik hier dan nog aan kunnen doen? Ik ben niet ervaren maar ik denk een bepaalde diepte te missen die niet door de headphones komt of lijkt te komen.
In eerste instantie denk ik aan mijn 599 behouden maar info over alle opties is verder welkom

@Beowulf65
Bij die specieke reeks vraag ik mij wel af wat de meerwaarde is. De Z(89) en de ZxR(209) schelen 120 euro. Ik lees dan wel dat de ZxR een iets hogere Snr heeft, maar is dat een verschil 120 euro waard? Is de 90 euro voor de Z niet al een upgrade die prijs/kwaliteit meer toevoegd dan die extra 120? Ook lees ik veel goeie dingen over de Xi-Fi, die kan ongeveer hetzelfde?

Wil verder ook vooral te weten komen of ik een dac wel of niet hoef te overwegen en of het alleen ruis ed wegneemt of ook echt geluidskwaliteit(diepte) toevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[Veryoldsoul] schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:44:
@Switchie
1. Maar als een mobo het uitspuugd, kan een dac het dan nog wel verwerken? Al weet ik niet of ik 5.1 of 7.1 ga gebruiken. Dolby/thx/enz staan alleen voor multi-kanaals? Bijvoorbeeld met mijn stereo koptelefoon heb ik nooit wat met dolby oid te maken gehad?
Sowieso is er niet een "Dolby" dus valt weinig over te zeggen.
Thx voor headphones vind ik een lachertje maar mocht jij er wel waarde aan hechten zal ik vast verklappen dat jouw sennheiser al geen thx certificaat heeft.

Wat betreft multichannel. Een DAC kan uitspugen wat hij wil maar als de "bestemming" slechts 2 kanalen kent heb je er niets aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 02-08-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Veryoldsoul]
@Switchie
Uuuhm sure. Tsja dan nu nog proberen er achter te komen of ik zoiets uberhaubt wil en wat ik mij er bij zou moeten voorstellen.

Hmm dan heb ik ergens misschien iets verkeerd begrepen wat betreft dac's. Er zijn geen ''game-effecten'' die ik in mijn stereo gebruik zou tegenkomen en die niet samen zouden werken met een dac?

[ Voor 41% gewijzigd door [Veryoldsoul] op 02-08-2017 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[Veryoldsoul] schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:10:
@Switchie
Uuuhm sure. Tsja dan nu nog proberen er achter te komen of ik zoiets uberhaubt wil en wat ik mij er bij zou moeten voorstellen.
Nou nee... Niet bepaald. Het is niet onze taak om er achter te komen of jij zoiets uberhaubt wil. Sterker nog, als jij zelf met die kreten op de proppen komt mogen wij logischerwijs verwachten dat jij dit zoekt in een product.

Wij willen je met alle liefde helpen maar het is toch echt aan jou om duidelijk te maken wat je nu precies zoekt.

PS. Een zin beginnen met "uuuhhhmmm sure" getuigd niet echt van veel respect. Als je mijn hulp en input niet serieus neemt wil ik mij met alle liefde terugtrekken uit dit topic.
Hmm dan heb ik ergens misschien iets verkeerd begrepen wat betreft dac's. Er zijn geen ''game-effecten'' die ik in mijn stereo gebruik zou tegenkomen en die niet samen zouden werken met een dac?
Niet per definitie. Er zijn best headsets te vinden die hierin kunnen voldoen. Je hebt met de Sennheiser 559 gewoon geen slimme aankoop gedaan in geval van gaming.
Als je alleen al de productpagina op de website van Sennheiser bekijkt, zul je merken dat Sennheiser zich met dit model echt op de muziekliefhebber richt. Muziek wordt opgenomen in stereo (2 kanaals) dus Sennheiser heeft hier logischerwijs de focus op gelegd.

Ergo, al koop je een dac van > 10.000 euro (hier heb je er eentje: https://artsexcellence.co...G6R-E7adeKzBoCdbYQAvD_BwE) dan blijft jouw koptelefoon gewoon echt een beperkende factor voor jouw wensen.

Zou overigens je budget de volgende keer ook wat anders verdelen. Er van uitgaande dat de sennheiser 150 was en je 200 voor de dac wilt uitgeven kun je imho beter 300 voor de koptelefoon pakken en 50 voor een dac

[ Voor 56% gewijzigd door Switchie op 02-08-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Veryoldsoul]
Mijn punt was meer dat je vrij losse dingen noemt of refereert zonder er verder informatie over te geven. Ik begrijp misschien nog te weinig om wat te kunnen met sommige antwoorden.
Vind het dan lastig om vragen duidelijker te stellen wanneer ik er weinig meer van begrijp. Ik kom dan terug in het door de bomen het bos niet meer zien, de reden waardoor ik hier ben gaan posten.
Ik had duidelijker kunnen zijn over dat ik nog maar weinig van dolby/thx termen begrijp. Meerdere internetartikelen kwamen met uitleg en overzichten die niet een stukje basis vertelden maar alleen allerlei specifieke dingen. Heb dan het gevoel dat ik elke technologie wel volledig uit kan pluizen. Maar ik zoek atm vooral uitleg en handvaten zodat ik zelf verder kan zoeken.

#Edit:
Wat bedoel jij met headsets die hier in voldoen? Ik krijg het idee dat je multi-kanaals bedoeld? Of bedoel je wat anders?
Kwa budget verdelen: Was een impuls en vooral ook voor onderweg met de ipod, ben er tevreden genoeg mee om geen spijt te hebben. De 200 euro is een max geen verplichting, voortaan komt in de start post te staan dat het wel kwa effect z'n geld moet opleveren. 250 is wel een hele harde max, zeg je dan nog steeds beter een andere koptelefoon met losse dac (of geluidskaart oid)? En wat zou ik kunnen nemen om m'n huidige koptelefoon op te poetsen?

[ Voor 28% gewijzigd door [Veryoldsoul] op 02-08-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[Veryoldsoul] schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:21:
Mijn punt was meer dat je vrij losse dingen noemt of refereert zonder er verder informatie over te geven. Ik begrijp misschien nog te weinig om wat te kunnen met sommige antwoorden.
Vind het dan lastig om vragen duidelijker te stellen wanneer ik er weinig meer van begrijp. Ik kom dan terug in het door de bomen het bos niet meer zien, de reden waardoor ik hier ben gaan posten.
Ik had duidelijker kunnen zijn over dat ik nog maar weinig van dolby/thx termen begrijp. Meerdere internetartikelen kwamen met uitleg en overzichten die niet een stukje basis vertelden maar alleen allerlei specifieke dingen. Heb dan het gevoel dat ik elke technologie wel volledig uit kan pluizen. Maar ik zoek atm vooral uitleg en handvaten zodat ik zelf verder kan zoeken.

#Edit:
Wat bedoel jij met headsets die hier in voldoen? Ik krijg het idee dat je multi-kanaals bedoeld? Of bedoel je wat anders?
Het is helemaal niet erg dat je niet precies weet wat termen als thx en dolby inhouden. Mocht je hier meer over willen weten of bepaalde vragen over hebben, willen we je hier graag mee helpen.

Als jij echter vraagt om een DAC die Dolby "doorlaat" gaan wij er logischerwijs vanuit dat jij de benodigde kennis wel bezit. Waarom zou je namelijk vragen naar een functie waarvan je niet weet wat het is? Is niet logisch!

Nogmaals, het is helemaal niet erg dat je niet alles weet. Sterker nog, het siert je dat je juist de moeite neemt om die kennis op te doen.
Echter, als jij termen als dolby en thx, wegens gebrek aan kennis, in een onjuiste context gaat gebruiken, schept dat voor ons alleen maar onduidelijkheid.
We willen dus al te graag helpen, maar met die onduidelijkheid help je ons niet echt mee :)

Ik ben er inderdaad van overtuigd dat je technologieën volledig uit kunt pluizen. Daar ben je pienter en vooral volhardend genoeg voor. Elk stukje kennis begint echter bij de basis dus vanuit het niets lukraak gaan zoeken op termen als Dolby gaan je waarschijnlijk niet veel helpen.

Om dus maar even bij het begin te beginnen.
Je hebt momenteel een Sennheiser 559 aangesloten op de onboard dac van een z170 bord maar je mist een bepaalde beleving tijdens games.

Bij gebrek aan aanknopingspunten, zou je de oorspronkelijke vraag dan beter (en concreter) kunnen formuleren als b.v. :
Ik gebruik momenteel een Sennheiser 559 koptelefoon welke aangestuurd wordt door de onboard dac van mijn Msi z170a bla bla. Tijdens het spelen van *insert game* mis ik echter een stukje beleving. Vooral bij *insert voorbeeld* schiet mijn huidige set-up tekort. Hoe kan ik deze ervaring verbeteren? Ik zat zelf te denken aan een externe dac maar ben zeer benieuwd naar jullie ideeen

Ps. Geef als je wilt ook nog even antwoord op mijn vraag over de huidige aansturing van de Jamo's.
Je benoemt deze namelijk in de vraag: "Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?"
Er vanuitgaande dat het passieve speakers betreft, gaat enkel een DAC sowieso niet volstaan om die jongens aan te sturen. Logischerwijs heb je er dus al een receiver oid tussenzitten die de Jamo's van prik voorziet. Kans bestaat dat je al kwaliteitswinst behaald door je koptelefoon hier ook op aan te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 02-08-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat versta jij eigenlijk onder 'beter' geluid?
Pagina: 1