Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Hallo iedereen!

Mijn vraag

Een jaar geleden heb ik de Synology DS216J aangeschaft welke functioneert als opslagmedium voor mijn IP-camera. De NAS stond voorheen gekoppeld aan mijn modem van Ziggo en werkte naar behoren. Er is nu een netwerkverandering geweest waarbij mijn setup er als volgt uitziet:

Ziggo modem --> Netgear Nighthawk AC1900 --> PC / IP-Camera en NAS

Het Ziggo modem staat in bridge-modus ingesteld en werkt als primaire apparaat voor alle draadloze en bekabelde apparaten. De NAS schijf en de IP-camera zijn gekoppeld aan het Ziggo modem en worden 'doorgelinkt' naar de router. Als ik een IP scan uitvoer; dan zijn de NAS en IP-camera beide zichtbaar.

Het probleem: de NAS schijf wordt gevonden bij een ip-scan; echter kan ik er geen verbinding mee maken. Als ik de Synology Assistant gebruik, dan geef deze aan dat er geen apparaten aangesloten zijn aan het netwerk. Mijn vraag: is er een instellingsfout? Ik heb namelijk niet veel kennis over routers en modems, dus het zou zomaar een sullig instellingsfoutje kunnen zijn.

Let op: alle apparaten zijn via een kabel aangesloten, dus niet via een draadloze verbinding.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • IP-scan uitgevoerd - NAS is zichtbaar, maar niet te bereiken via software van fabrikant.
  • Modem van Ziggo terug naar fabrieksinstellingen gezet, werkte niet.
  • Router (harde) reset uitgevoerd, werkte ook niet.
Wie kan mij hierin adviseren? :)
Alvast bedankt voor het meedenken!

-edit-
Screenshot: http://imgur.com/a/4vpEm

Beste antwoord (via SpaOrange op 01-08-2017 08:13)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Opgebaarde Waarom zou dat niet kunnen?
Gewoon modem en router in de meterkast en de rest daar achter, of je modem *uit* bridge halen en die als router gebruiken.

Het idee van een modem in bridge, is dat je daar achter een router zet en ALLES achter die router hangt. Een andere manier is niet mogelijk.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:23
als je modem in bridge modes staat lijkt het me beter dat je all je netwerk apparaten ook daadwerkelijk achter je router aansluit en niet voor je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Popie, bedankt voor je reactie. Helaas is dit niet mogelijk, aangezien de aansluiting van de IP-camera zich in de meterkast bevindt en tevens ook de NAS-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:23
helaas zou het toch zo moeten lijkt mij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Opgebaarde Waarom zou dat niet kunnen?
Gewoon modem en router in de meterkast en de rest daar achter, of je modem *uit* bridge halen en die als router gebruiken.

Het idee van een modem in bridge, is dat je daar achter een router zet en ALLES achter die router hangt. Een andere manier is niet mogelijk.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.