Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:07
Ik zoek een?
Telefoon welke ik in de aankomende 2-3 jaar zonder al te veel problemen kan gebruiken. De speciale eis welke ik hier aan stel is dat deze te gebruiken is in Nederland (en het grootste deel van de EU) en Canada op de meest gebruikte 4G frequenties. Vanuit mijn persoonlijke situatie verwacht ik meer in Canada te kunnen zijn, misschien zelfs ooit een immigratie. Ik heb met mijn huidige en vorige telefoons al eerder afgereisd naar deze regio's en het is gewoon niet handig om met twee telefoons te lopen. Hieruit komt ook een ander deel van het vraagstuk, de telefoon moet dualsim zijn.

Ik heb al aardig wat zoekwerk gedaan maar ik vind het nu nog erg moeilijk om de knoop door te hakken en hoop nog wat advies te krijgen van mijn mede tweakers.

Wat is je budget?
Ik wil proberen onder de 600 euro te blijven. Het is geen hard limiet, maar minder is beter in mijn optiek

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mee te bellen, gebeld worden, WhatsApp, skype en de andere algemene zaken waarvoor men tegenwoordig een telefoon gebruikt.

De enige specifieke eisen / wensen die ik heb zijn dat het OS niet vol staat met bloatware. Ik hoef geen root te hebben / een telefoon waar enkel Android op staat. Ik vind het wel fijn om de mogelijkheid te hebben om de meeste of alle niet Android (Google apps helaas uitgesloten) te kunnen verwijderen. Het zou ook fijn zijn als ik er vetrouwen op kan hebben dat er updates voor het apparaat uitgegeven blijven worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
OnePlus 5
Samsung Galaxy S8 (G850FD editie)
Samsung Galaxy S7 Edge (G835FD editie)

Welke vragen heb je hier nog over?
De telefoons in het lijstje hierboven heb ik gevonden door op GSM Arena te zoeken op aanwezige 4G banden. Kijkend naar het eerste overzicht wat daar uit kwam (link) was mijn keuze erg gelimiteerd. Aangezien ik een vriend heb welke zeer goede ervaringen had met de OnePlus One en dat de OnePlus 5 ook veel banden ondersteund heb ik deze uiteindelijk toegevoegd. Waarom de S8 niet in het initiële lijstje zichtbaar was, kan ik zo niet zien maar deze is na wat denkwerk toegevoegd.

Ik verwacht dat er voor een hoop minder geode vergelijkbare telefoons beschikbaar zijn welke ook bijna aan de eisen voldoen. Ik heb deze er op dit moment simpelweg niet in staan omdat ik er niet van op de hoogte ben. Geen van de drie telefoons heb ik gekozen op het feit dat ze snel zijn of een "goede" camera hebben (hier heb ik betere apparatuur voor). Ik zoek een telefoon waarvan ik de aanname mag doen dat deze minimaal 2 jaar mee gaat (als ik deze goed behandel).

Het grootste dilemma dat ik heb met mijn opgestelde telefoons is het gebrek aan (voor mij) betrouwbare garantie. Ik heb gehoord dat OnePlus hier ondertussen best goed in is, maar aangezien zij van origine niet op de Europese markt speelde ligt denk ik hier misschien iets te min over. De twee Samsung telefoons hebben helaas het probleem dat ze beide niet in Europa uitgegeven zijn, waarop Samsung zegt dat zij hierop geen garantie bieden in Nederland.

Met bovenstaande informatie neig ik het meeste naar de OnePlus, maar uit vorige slechtere ervaringen met buitenlandse merken ben ik hier wat terughoudend in. Ook is er nu nog het punt voor mij dat deze telefoon net nieuw is en dat er mogelijk nog problemen mee kunnen ontstaan.

Nu is mijn grote vraag hebben jullie een duidelijke voorkeur voor één van deze telefoons, zo ja waarom? Mocht je een ander goed alternatief weten dan sta ik hier erg voor open.

Iedereen bij voorbaat alvast bedankt!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Ik denk dat je eerst een lijstje met alle banden voor beide landen naast elkaar moet leggen.
Deze site kan daarbij helpen: http://www.worldtimezone.com/gsm.html

Daarbij moet dan een telefoon komen die dual sim op beide sim kaarten al die banden ondersteund, sommige dual sim toestellen ondersteunen bijvoorbeeld 4G op SIM 1, maar alleen 2G op SIM2.
In geval van Canada is daar ook nog CDMA netwerk mogelijk wat de situatie compliceert afhankelijk van je aanbieder, en dan heb je een dual mode toestel nodig die zowel CDMA als GSM aankan.

Je zou ook ipv dubbele kosten kunnen kiezen voor 1 aanbieder met een buitenland bundel, dan kan de dual sim eis vervallen, en voor bellen met mensen met de andere landcode kan dan via VoIP oplossing, of een app als Skype, Whatsapp, etc.

Ik zou op een Canada migratie forum navragen naar ervaringen van anderen die eerder met dit bijlte gehakt hebben.

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:07
Het lijstje met banden heb ik al een keer gemaakt. Uit dit lijstje (gericht op 4G frequenties) heb ik bovenstaande telefoons gekozen. De opmerking van CDMA had ik nog niet over nagedacht. Ik heb even gekeken en zie dat het opzich nog beperkt is aan welke providers deze techniek gebruiken in Canada. Ondanks heb ik de drie telefoons even bekeken en zie ik dat de OnePlus deze techniek ook ondersteund, maar de Samsungs niet.

De imigratie naar is nu mogelijk één van de paden welke mogelijk in de toekomst bewandeld gaan worden. Ik kijk nu meer naar Dual SIM (Active-standby) voor de mogelijkheid om op twee SIM's bereikbaar te zijn tijdens mijn bezoeken aan Canada. De Dual-sim optie ga ik mogelijk ook (weer) gebruiken om mijn werknummer en privénummer te combineren in één telefoon.

Ik heb zelf voor mijn laatste vakantie ook gezocht voor een mooie aanbieder in Nederland welke betaalbaar data aanbied in Canada. Ik heb deze toen niet gevonden, enkel de optie voor een tijdelijk abonnement in Canada zelf. Mocht de immigratie ook echt plaatsvinden ga ik mij op dat moment verder inlezen in de beste optie voor mijn Nederlandse SIM.

Verwijderd

Je zou je banden ook nog eens in Kimovil.com kunnen invoeren - dan krijg je in je overzicht ook chinaphones mee. Dual sim kan je daar ook kiezen.

• swhnld
Ik heb zelf een Oneplus 3, en ben er erg tevreden mee zo na een jaar gebruik. Ik gebruik hem zelf single sim, maar een kennis van mij heeft de Oneplus 3T en gebruikt die dual sim naar volle tevredenheid.
Aangezien Oneplus het toestel in NL en CA beide verkoopt, lijkt me dat je ook daar terecht kunt, maar je kunt altijd even chatten met ze en navragen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

swhnld schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:22:
Ik heb zelf een Oneplus 3, en ben er erg tevreden mee zo na een jaar gebruik. Ik gebruik hem zelf single sim, maar een kennis van mij heeft de Oneplus 3T en gebruikt die dual sim naar volle tevredenheid.
Aangezien Oneplus het toestel in NL en CA beide verkoopt, lijkt me dat je ook daar terecht kunt, maar je kunt altijd even chatten met ze en navragen.
Ik wil wel zeggen dat bij de Oneplus 3(t) niet zo futureproof is als bijv. Samsung qua Android updates

Bron

Review QNAP TS-230 NAS

• swhnld
Dutchredgaming schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Ik wil wel zeggen dat bij de Oneplus 3(t) niet zo futureproof is als bijv. Samsung qua Android updates

Bron
Tsja, stukje schrijvende pers die situatie versimpelen. Met Android O wordt de fabrikanten skin los van het OS, dus updates worden makkelijker en kan Google zelf pushen.

Naar Android O vanaf Android Marshmallow is echter geen update maar een upgrade. Dus op de OP3(t) hoef je officieel geen Android P te verwachten, maar Google support Android versies 4 jaar, dus tot 2021 heb je een ondersteunde telefoon.
Pagina: 1