Clans, wat doe je ermee en heb je eraan

Pagina: 1
Acties:

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:15
Ja mensen, dat is de vraag waar ik al een tijdje mee zit. Een aantal vragen komen bij me op als ik denk aan een clan. Ik zal ze hier ff opschrijven. Denk niet dat ik een n00b ben want dit zijn de vragen waarvan ik me afvraag wat anderen hierover denken.

1. Wat doe je met een clan?

2. Wat zijn je clan genoten voor jou?

3. Wat verwacht je van je clan?

4. Kun je een clan oprichten met mensen die je niet kent???(hier wil ik graag Captainpervert zijn reactie op horen :P)andere reps zijn ook welcome hoor. :)

5. Hoe richt je een clan op?

6. Hoe wordt je goed?

Dit zijn enkele vragen waar ik veel over na denk. ik zal ze ook gelijk uit eigen ervaring beantwoorden.

1. Met een clan doe je alles wat met games en lans te maken heeft, je ontmoet elkaar wel in het echt maar je wordt er niet snel vrienden mee, geen eigen ervaring btw.

2. Clangenoten zijn kenissen met een passie gelijk aan die van mij, de games.

3. Van een clan verwacht ik dat ze je steunen als het ff wat minder gaat, en je helpen er weer bovenop te komen. (ik heb het nu over gamen :P )

4. Nee je kunt geen clan op richten met mensen die je niet kent, die kun je niet goed vertrouwen.

5. Je richt een clan op als je denkt een kans te maken een topper te worden, of om een clan te worden die de scene een image geeft, denk aan Q4O bij CS en Quake.

6. Je goed door veel samen spelen en door elkaar vaak te treffen op lans etc.

Dit was het, ik kijk uit naar jullie reps >:)

Greetingz,

Verwijderd

samen spelen en dan TDM, CTF, RA3 of iets dergelijks en dan zelf uitvinden waar het het beste gaat. Vervolgens 'accepteer' je alleen mensen die goed zijn in het gene wat jullie spelen.

Grappige mensen om op icq mee te chatten en games te spelen, that's it.

Dat de mensen het leuk vinden om samen te spelen, te chatten etc.
Ik ben 2* leader geweest van een clan en ik vond het belangrijk dat ze:
a) grappig, leuk zijn, iemand die iets te melden heeft.
b) sportief geen zeikerds en niet iedereen voor cheater uitnoemen als je verliest. Die het spel dus als een spel zien, want meer is het niet, en echt veeeeeeeeell mensen denken dat het een echt leven is ofzo.
c) geen cheats gebruiken
d) geen ruzie onderling gaan zitten maken om niks. Ik heb er eentje gehad die na een tijdje ruzie ging maken met iedereen omdat hij de slechtse was en alles verloor, daardoor dacht hij dat we cheaters waren etc. Of als iemand verliest en dan gewoon disconnect en een week niks van zich laat horen.
e) Vaak online zijn
f) Als ze al dit bovenste hebben, mogen ze van mij joinen alhoewel er ook iets bestaat als te slecht. Een beetje skills is wel welkom, hoe meer hoe liever, maar als het bovenstaande niet correct is dan mogen ze bij een andere clan gaan.

Ik heb er nu bijv 1 in mijn clan die nog geen een keer van me gewonnen heeft (ra3) en meestal verliest met dat ik 90/90 ofzo over heb. Intresseerd me geen bal, omdat ie supergrappig is en altijd online! En hij heeft ook inhoud.

4. Kun je een clan oprichten met mensen die je niet kent???(hier wil ik graag Captainpervert zijn reactie op horen )andere reps zijn ook welcome hoor.

Ik pak alleen maar onbekende simpelweg omdat geeneen van mijn vrienden quake speelt of uberhaupt een computer aan raakt.

Gewoon een site in elkaar flansen, als je iemand leuk tegen kom ff mee icqen of mircen. Zo een stuk of 10 verzamelen en dan het idee clan geven :)

6. Hoe wordt je goed?
Veel oefenen, al dan alleen 2vs2 of met zijn allen. Duidelijk afspreken wie wat doet. Zo heb ik een ctf clan gehad en dan ging ik altijd verdedigen omdat ik zoog in aanvallen een ander was een echte attacker en die liet je dan aanvallen, zo stel je plannetjes op van jij gaat daar staan en dan doe je dit als er dit gebeurd etc. Als het loopt scheelt dat echt.

Zo hadden we bijv. 1 attacker was echt supergoed, die pakte al het shield en leven en wapen en ander spul wat ie kon pakken en rende dan in een keer door naar de vlag, met een klein wachtpunt waar hij wachtte op 2 goede railers. (2waves map2) Hij rende dan naar de vlag toe en pakte hem en strafede dan supersnel weg, ondertussen stonden de railers van boven te shieten op iedereen. En kwam er een ander aanlopen die de attacker verdedigde.
Daarbij kwam nog iemand aanlopen die zeg maar gewoon in de aanval ging. Dus dat de verdedigers moeilijk de vlag konden terughalen. Ondertussen stonden er 3man achter te verdedigen.

Dit was even oefenen omdat het echt een timing nodig had. Oefenen deed je tegen simpele clans.
En uiteindelijk werkt zoiets echt zijn vruchten af :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:15
Niemand wat te melden, nou wel l337e spelers hier dan :P

Geintje gasten

Greetingz,

p.s.
ja ik schop hem ff up, kwil reps

Verwijderd

Niemand wat te melden????

IK heb me g*dtju blauw getypt ;)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op zaterdag 07 juli 2001 23:03 schreef funksngrooves het volgende:
Niemand wat te melden????

IK heb me g*dtju blauw getypt ;)
Aansteller :P ;) .
Jap, en het 'team/mattiegevoel' moet er ook zijn enzo.

Steam

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:05
- uuuh wat denk je :) samen gamen natuurlijk!! In een team is het vaak leuker gamen dan in je eentje. Tevens vul je zo vaak tekort komingen van de een op met de goede eigenschappen van een ander.
Wat leuke extra's zijn aan een clan is bv BBQ's en LAN's :D Dat is echt super (mijn ervaring dan)

Tsja, ken de meesten in real life, gewoon aardige lui. En op internet heb je er ook regelmatig contact mee, in feite gewoon vrienden.

Fun, rest is me een rotzorg, andere kiezen voor prestaties. Kan ook leuk wezen, maaris niet aan mij besteed, brengt teveel frustraties met zich mee :)

4. Kun je een clan oprichten met mensen die je niet kent???(hier wil ik graag Captainpervert zijn reactie op horen )andere reps zijn ook welcome hoor.
Hoe niet kent? Je kent je medespelers toch vanuit een game en irc? Zie ut probleem niet :)

dunno, join alleen clans :)

6. Hoe wordt je goed?
aanleg ..... en veel oefening (mijn aanleg zal wel minder zijn geweest ;))

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

1) Tribes 2 spelen uiteraard :) En chatten over games en alles en nog wat.
En af en toe ook andere games spelen voor de lol : Q3, T1 etc.
2) Personen om gezellig mee te gamen.
3) Samen te spelen, in teamverband en gewoon lol te hebben (en winnen natuurlijk ;) ) :)
4) Dat kan IMO prima, maar je moet wel hopen dat je de goede personen binnen krijgt die blijven en ook tijd willen steken in de clan.
5) zie de reactie hierboven
6) Goed worden door veel te oefenen. Minder eindividuele skills kun je voor een groot deel compenseren met goede tactics & organisatie.

Een clan kan een spel heel erg veel interessanter maken. Er zijn echt aspecten die je in singleplayer nooit zal zien, maar pas in een clan tot uiting komen.

Verwijderd

Vanalles. Niet alleen gamen (warren en
spelen op public). Afgelopen weekend
extreem gezellig lan-weekend gehad met de
got-ters. Meestal gezellig de hele dag op
irc lullen over van alles en nog wat.
Daarnaast gezellig shoppen of naar de
dierentuin :)

Mijn vorige clan heb ik opgericht met
aantal vrienden. Wat op zich heel
gezellig was maarja je hebt meestal niet
hetzelfde enthousiasme qua wars spelen
enzo dus dat is vrij moeilijk.

Een aantal GoT-ters kende ik omdat ik er
al regelmatig mee gechat had en ik
speelde er toch al een half jaar mee op
de servers en BiO kwam mee uit oude clan.
Naarmate je elkaar langer kent wordt het
steeds meer in de eerste plaats een
vriendengroep boven een clan. Dat moet
ook wel als je niet puur voor het wars
spelen gaat en je langer als twee maanden
wilt bestaan.

Wederzijds respect. Dus geen gezeik geen
gescheld vooral gezelligheid.

4. Kun je een clan oprichten met mensen die
je niet kent???(
Helemaal niet kent? Ik vind het vaak wel
vaag als mensen gewoon de nummer 1 op de
public die ze nog nooit gesproken hebben
in hun clan vragen. Dan weet je ook niet
wat je binnenhaalt en het wordt een grote
puinzooi.

Ik denk dat de communicatie binnen een
clan toch wel zo belangrijk is dat je
elkaar goed moet kennen en dat het spelen
ook veel beter gaat als je elkaar kent.

Lees eerst alle regels op CB eens goed
door. Bouw een site en schrijf je in. Of
je goed bent of niet maakt in het begin
niks uit. Besef alleen wel dat een andere
clan altijd tijd vrijmaakt om tegen jou
te spelen en dat niet op komen dagen
nooit leuk is.

6. Hoe wordt je goed?
Veel spelen. Ken de maps goed. Houdt je
verstand erbij en luister niet teveel
naar gezeik van anderen. Campen kan soms
even tactisch zijn als rushen. Kijk
gewoon binnen je clan naar ieder zijn
specialiteiten en probeer door trainingen
de teamplay zo te krijgen dat je je
kwaliteiten dubeel kunt laten tellen.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
ik vind clan-members zielug :r
behalve degenenen die in clans zitten die ze IRL kennen.
(en nee hoor dit is geen fleem)

je kent de mensen niet. en je chat met ze.
mijn buur zit in een clan, en ik vind het humorpijl gewoon zeer laag :r
voorbeeld
A: how's it hangin'?
B: low
A: GG
dit is echt zielige humor |:(

ze vinden zichzelf echt supergrappig, en supergoed. (en joh, ik haat deze mensen)

iedereen strijd om die eerste plaats in de ranglijst, en doet echt super hun best..

ja leuk :Z

ik vind dat de volgende dingen in een clan moeten zitten, en anders niet:

1) je moet elkaar IRL kennen.
2) je moet met elkaar op kunnen schieten, anders werkt het niet (ookal is die ene nog zo goed)
3) fuck the game.. gewoon plezier hebben tijdens het spelen, en als je wint is dat mooi meegenomen :P
4) ga ook eens met elkaar iets anders doen dan alleen gamen, en chatten. ga gewoon een keer met elkaar op wijvenjacht (wat ik toch wijnig zie bij clanmembers als ze chatten)
(ik chat nl altijd over wijven >:) )
5) als je clanwar hebt probeer dan alle pc's bij elkaar te regelen.
- a) dit bevorderd de teamspirit :7
- b) je weet waar je tegenstander is
- c) je begint goed, en uiteindelijk ben je dronken :+
6) geen zielig overstap gedoe :r , mensen die in een clan gaan (het blijft hun beslissing) moeten daar ook for evah inblijven. anders vind ik je alleen maar matennaaier. een clan moet je of omhooghalen (of naar benee) en inblijven of gewoon niet ingaan. maar iig nooit overstappen. (want dan maak je vrienden (sort of) en dan na 3 maandjes keer je ze de rug toe.. nou lekkere vriend kan je jezelf dan noemen zeg..... |:( :r )

nee, een clan is best... maar niet op de foute manier.
dan zou het volgens mij al een stuk gezelliger zijn :+

(oh, volgens mij maak ik hier geen vrienden mee :+ )

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Verwijderd

Allemaal heel leuk hoor een clan met allemaal IRL vrienden, maar het gaat nooit werken.
Ik doe regelmatig een prive lan met mijn vrienden, maar in een clan samen? Dat gaat niet werken, om de eenvoudige reden dat niet iedereen elk spel even leuk vind.
En voor sommige games heb je behoorlijk wat spelers nodig, en de kans dat al je vrienden dat spel leuk genoeg vinden is zeer klein. Kan je beter je clangenoten tot je IRL vrienden maken :+

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
Op zondag 08 juli 2001 01:03 schreef Trashbash het volgende:
Allemaal heel leuk hoor een clan met allemaal IRL vrienden, maar het gaat nooit werken.
Ik doe regelmatig een prive lan met mijn vrienden, maar in een clan samen? Dat gaat niet werken, om de eenvoudige reden dat niet iedereen elk spel even leuk vind.
En voor sommige games heb je behoorlijk wat spelers nodig, en de kans dat al je vrienden dat spel leuk genoeg vinden is zeer klein. Kan je beter je clangenoten tot je IRL vrienden maken :+
en toen woonden ze in griekenland [code smile met ringetje boven zijn hoofd vergeten |:( ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 01:07 schreef answer_man het volgende:

[..]

en toen woonden ze in griekenland [code smile met ringetje boven zijn hoofd vergeten |:( ]
Juist :) Dat bedoelde ik dus ook met die zin, dat het dus niet mogelijk/heel moeilijk is. Voortaan mijn smilies wat beter kiezen, dacht dat de " :+ " genoeg was.

Verwijderd

Waarom ik in een clan speel met mensen die ik alleen van servers, icq en mIrc ken is heel simpel.

Ik heb hier geen e-n-k-e-l-e echte vriend die ook maar ene bal om computers geeft. Het word dan ook heeeeel triest gevonden als je op donderdag avond of vrijdag avond of zaterdagavond gaat gamen... dus die zullen nooit of te nimmer in een clan zitten.
Ze vinden me al triest als ik een :) in een mailtje zet en eigenlijk hebben ze daar nog gelijk in ook...

Mijn vriendin geeft er ook geen ruk om, dus dan is het simpel... de mensen die op internet leuk zijn komen dan in een clan.

En zoals ik al zei gewoon om een beetje team vs team voor de fun te vechten. En het intresseerd me geen bal of we winnen of verliezen echt niet!
Waarom clan, omdat je de leuke mensen meepikt, is leuk om ff te chatten en dan te gamen en ik vind tdm's ctf's etc het leukst. Dan kun je dat toch beter met deze mensen doen dan gewoon alles bij elkaar.
ANSWERMAN

.....
En over dat grappig zijn...
Is het niet een beetje makkelijk iedereen over een kam te scheren :?
Ik snap de link niet helemaal tussen niet grappig zijn als je in een clan zit. Ik geef toe dat er heel veel trieste ongrappige mensen in clans zitten (meestal Nerds no offence) maar ALLEMAAL :? :?

EN btw ik ZAT in een clan, allang geen clan meer voor mij, ik doe waar ik zin in heb, met of zonder clan!

Verwijderd

1. Wat doe je met een clan?\

Eh..gamen? Beetje irc'en/icq'en en zelfs soms volstrekt ondiepzinnige discussies houden :)

1tje een rl vriend, de rest..ach zijn gwoon grappige lui om mee te lullen over icq enzow en mee te gamen verder nix eigenlijk..

Beetje lol hebben, niet al te serieus en geen gezeik..en niet MOETEN spelen :r

Sjah ..weenie moet je voor jezelf bepalen..heb wel tijdje clan gehad lui uit een clan daarvoor...en met die mensjes speel ik sowiesow nog wel redelijk vaak in publics... maar nee ik zou geen clan op gaan richten met mensen die je toevallig 1 keer tegenkomt op een public..

Zie cb... members zoeken in publics..

6. Hoe wordt je goed?
Oefenen, oefenen en oefenen... en goeie apparatuur hebben..

Overigens speel ik niet meer met clans..het verplichte spelen vinnik zwaar kut namelijk ... speel met de toffe lui uit de clan nog wel redelijk vaak op publics.. (striekrz offcourz)

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

-- Tribes 2 spelen (ik dus), chatten op irc over van alles en nog wat.

-- Meeste gewoon een soort vrienden maar sommigen ga ik ook echt naar toe enzo, dus echte vrienden

-- Dat ze op trainingen en wars komen.

4. Kun je een clan oprichten met mensen die je niet kent???(hier wil ik graag Captainpervert zijn reactie op horen :P)andere reps zijn ook welcome hoor. :)
-- Misschien eerst een clan oprichten met iemand die je al een beetje kent en later er nog members bij zoeken (die je niet kent)

--Door je aan te melden bij clanbase enzo en het is ook handig als je een irc channel opent

6. Hoe wordt je goed?
--Door veel wars/trainingen te houden en ook veel op public servers te gaan spelen

Oja, nog ff een vraagje, waarom denk je hier veel over na :?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gamen, praten, elkaar helpen, lachuh

Gewoon vrienden he, sommige beter dan de ander, leeftijdsverschil maakt ook minder uit, heb heel wat vrienden van 30 enzow (ben zelf 15)

Dat we phun hebben, smooth samen werken en dat er niet een zeikerd tussen zit die het allemaal verpest :{

Je bedoelt mensen die je niet irl kent? Dan is dat heel goed mogelijk hoor.

Beginnen met een paar goede vrienden, je kan beter eerst in een bestaande clan hebben gezeten waar je de kneepjes van het vak leert kennen :+
Met de mensen die je dan leert kennen kan je een clan beginnen zodat je een basis hebt, daarna moet je gaan recruiten enz..

6. Hoe wordt je goed?
Cliche, veel oefenen

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Wij hebben een LAN clan maar de meeste lui zie ik amper 2 of 3 man waar ik echt vaak mee speel.

Verwijderd

Gamen, lullen, LANs, feesten

Sommige RL vrienden, sommige gewoon internet connectis :)

Inzet en gezelligheid/fun

4. Kun je een clan oprichten met mensen die je niet kent???
Mwah zou ik niet doen.. gewoon met 1 of 2 mensen oprichten die je kent, en dan nieuwe members zoeken (die dan wel onbekend zijn, maar dmv een trial periode leer je ze ook wel kennen)

Bouw uw clan in 3 stappen:
1. Website maken
2. Aanmelden bij Clanbase / Barrysworld enz
3. Members zoeken

6. Hoe wordt je goed?
Oefenen, 1vs1 spelen, nog meer oefenen, maps leren kennen, nog iets meer oefenen... vooral 1vs1 werkt wel lekker :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Wars spelen en een beetje mee praten enzo
Vrienden en onmisbaar on the battlefield ;)
Dat je tijdens een war op elkaar kan rekenen
Kan, maar is wat moeilijker, omdat je anders elkaar nog ff kan bellen ofzow
Maak met een paar mensen die hetzelfde spel spelen een website, schrijf je in op clanbase (.com) en ga wars spelen
6. Hoe wordt je goed?
Oefenen, oefenen, oefenen
5. Je richt een clan op als je denkt een kans te maken een topper te worden, of om een clan te worden die de scene een image geeft, denk aan Q4O bij CS en Quake.
Hoeft niet perse, je kan ook gewoon een clan oprichten voor de fun en de gezelligheid en omdat je wel es af en toe een war wilt spelen

Verwijderd

Zo, hier ff de reactie van een clankenner al zeg ik het zelf, heb zelf eigen CS clan gehad is week dood, Tactical Strike Force (TSF) in de cs scene. We waren nummer 1 en draaiden altijd mee in top5, maar zijn nu gemerged met andere clan (TM) en het is nu Team Dot (#dot)

Heel de dag mee buurten op irc :) En dingen overleggen en bespreken over wat hoe en waar in een clan. Zuipmeetings maken en met zijn allen in een kroeg gaan hangen , sommige kwamen gewoon ergens compleet uit een ander deel van het land toch fun. Samen naar lans.

Goede maten, ik had zelf ook nog andere vriendengroep die nooit computeren dat is toch weer anders.

Dat ze zich inzetten voor je en voor de clan en zich aan de afspraken houden en er lol in hebben.

Heb mijn clan opgericht met goede vriend, maar we runden eigenlijk met de hele clan de clan er was geen dictatuurschap, ieder had recht op spreken en zijn taken anders hou je het toch niet vol, je moet er voor elkaar zijn en niet 1 denken dat ie het beste is.

Zoek een partner en ga spelen op een server en zorg dat je alleen goede members aanneemt en slechte kicked. Volwassen doen en dat iedereen in jou scene je mag ook de TOPclans. Krijg je vanzelf nog tips ed. Als clanleader moet je vooral vaak hard zijn en ben je niet altijd even gewild, maar ok....

6. Hoe wordt je goed?

Teamplay + Skills + Veel overleg voor na en tijdens de wars en veel tijd erin steken om demo's van andere wars te bekijken veel kijken en luisteren.

• Jax
  • Niet online

Jax

Clannen is gewoon gezellie met mensen die je redelijk goed kent beetje hangen, babbelen, potje knallen.
gewoon gezellie dus

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Clans is net zoiets als een voetbal team.. je kent niemand en weet niks van elkaar aan het begin, en naarmate je meer met elkaar speelt en praat leer je elkaar beter kennen. In mijn clan is het altijd super gezellig en we bakken er ook nog aardig wat van op Clanbase..nou wat wil je nog meer :).

dunno

Pagina: 1