Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

R7000 als bridge en repeater?

Pagina: 1
Acties:

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Even kort,

Ik woon antikraak en deel de verbinding met de buurman, zijn modem/router staat hier niet heel ver vandaan maar mijn devices connecten niet lekker. Ik had een tplink router welke in bridgemode stond om zijn signaal op te pakken en een eigen WIFI te creeeren en internet over de LAN poorten te sturen voor mijn PC.

De tplink draaide op ddwrt maar nadat ik in de instellingen bezig was kreeg ik het niet meer werken zoals het was (schijnt lastig te zijn met een atheros chip).

Na 2 avonden mijn tijd te verdoen heb ik besloten maar gewoon te investeren. Net een netgear R7000 aangeschaft in de hoop dat het allemaal out of the box zou werken.

Met originele firmware krijg ik de bridge wel werkend (r7000 pakt signaal van de buurman en ik heb via LAN itnernet op mijn pc).

Dat is echter maar 1 gedeelte van wat ik wil. Ik wil ook goed wifi ontvangst hebben in mijn kamer,

Is dit gewoon weg niet mogelijk of snap ik het niet? De bridge is werkend alleen nu nog een seperate wifi ontvangst, OF de wifi van de buurman repeaten.

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik bedenk me net dat ik mijn tplink er weer achter kan hangen voor een wifi signaal, dit zal mijn Boptie zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Masterrikkie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:46:
Even kort,

Ik woon antikraak en deel de verbinding met de buurman, zijn modem/router staat hier niet heel ver vandaan maar mijn devices connecten niet lekker. Ik had een tplink router welke in bridgemode stond om zijn signaal op te pakken en een eigen WIFI te creeeren en internet over de LAN poorten te sturen voor mijn PC.

De tplink draaide op ddwrt maar nadat ik in de instellingen bezig was kreeg ik het niet meer werken zoals het was (schijnt lastig te zijn met een atheros chip).
:?

DD-WRT draait juist in beginsel alleen op Atheros chips al zijn er hier en daar versies min of meer draaiend op BCM en consorten. Veel eenvoudiger en velezijdiger ga je het qua chipset niet vinden :o
Na 2 avonden mijn tijd te verdoen heb ik besloten maar gewoon te investeren. Net een netgear R7000 aangeschaft in de hoop dat het allemaal out of the box zou werken.
Prima spul, al is het nogal aan de prijs voor een router van vier jaar oud. En totaal overkill voor een situatie waarin je niet eens een eigen internetaansluiting hebt.
Met originele firmware krijg ik de bridge wel werkend (r7000 pakt signaal van de buurman en ik heb via LAN itnernet op mijn pc).

Dat is echter maar 1 gedeelte van wat ik wil. Ik wil ook goed wifi ontvangst hebben in mijn kamer,

Is dit gewoon weg niet mogelijk of snap ik het niet? De bridge is werkend alleen nu nog een seperate wifi ontvangst, OF de wifi van de buurman repeaten.
Een repeater kan wat jij wil, maar met de problemen die je al ervoer. Dat ontvangt pakketten van een netwerk en zendt ze op zelfde kanaal weer uit. Daardoor verdubbel je de hoeveelheid zendtijd dat elk pakket nodig heeft en halveer je de bandbreedte - plus dat je op beide draadloze stukken de instabiliteit heb van WiFi, waardoor je kans op disconnects tot de tweede macht vergroot.

Veel beter idee in een geval als dit is om de functies te scheiden, dus een draadloze bridge die enkel en alleen verbindt met het netwerk dat je internetverbinding levert en daar dan bedraad op aangesloten een eigen router/AP die een eigen netwerk op eigen (niet met het andere netwerk overlappende) kanalen opzet. In dit geval zou ik de R7000 voor je eigen netwerk gebruiken. De "tplink" (welke?) deed het blijkbaar prima als bridge met stock firmware, dus dat terugzetten en zo blijven gebruiken en je hoeft geen andere hardware aan te schaffen om een veel betere situatie te realiseren.

Oslik blyat! Oslik!