Hulp nodig om server specs te achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 679 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBZOfficial
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-08-2024
Beste Tweakers,

Via via heb ik een HP ProLiant DL380 G6 server gekregen.
Nu is de server natuurlijk al wat ouder en het is daarom niet meer mogelijk om via de HP website doormiddel van je s/n de specs te bekijken.

Nu heeft de server een VGA port maar ik heb helaas geen display die VGA ondersteunt en ook de nodige bekabeling heb ik daar niet voor dus de specs op die manier te bekijken is helaas niet mogelijk.

Nu is er wel op de server geschreven dat er 30GB DDR3 ram in zit en een cpu die 2,27GHz levert.
Hierdoor denk ik dat de server beschikt over een 2x Intel Xeon E5520 Quad-Core 2.26GHz cpu.

Ook zitten er 2 460w psu's in.

De rest is mij onbekend, hebben jullie wellicht tips of ideeën om achter de rest van de specs te komen ?
Zelf heb ik namelijk helaas niks aan de server en wil er graag iemand anders blij mee maken maar het is dan wel handig om te weten wat je aanbiedt haha.

Ik hoop op jullie hulp.

Groeten,

Dylan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tips om achter meer specs te komen: Schroef dat ding open, en kijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
RaZ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:42:
Tips om achter meer specs te komen: Schroef dat ding open, en kijk.
Of zet hem aan, dan weet je meteen ook dat hij werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 31-07-2017 19:44 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:26
Open draaien. Koelblokken van de CPU's afhalen. CPU's schoonvegen. Typenummer noteren. Koelpasta aanbrengen. Koelblokken er weer opzetten. Geheugen er een voor een uithalen en de typenummers noteren.
Daarna alle typenummers checken. En voila je weet hoeveel geheugen erin zit en welke cpu's erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geeft de iLO ook niet dat soort van informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58
Er staat vast wel een serinummer op? In dat geval --> http://partsurfer.hpe.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:43
Serienummer is vaak niet juist, de meeste DL380 G6's zijn in de loop der tijd wel eens aangepast door middel van een cpu/ram upgrade.
ILO is inderdaad de beste optie, zelfs zonder ILO advanced kan je alle gegevens zien.

Ook kun je in de bios het één en ander vinden, waaronder hoeveel ram en welke snelheid de processors hebben (kun je de processor wel mee op intel achterhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Sluit een schermpje aan?

Een VGA schermpje kost je 5 eur ofzo bij een kringloop. Of leen er 1, misschien heeft je TV een VGA aansluiting?

CPU eruit slopen en koelpasta verwijderen... Ja dat kan, maar is imho nogal een overdreven risicovolle actie om een typenr te achterhalen.

Overigens heeft dit ook helemaal niets met PNS te maken. Als je de specs hebt kun je 'm in V&A proberen te verkopen. En een beetje moeite doen mag ook wel.
't is niet zo dat het regelen van een schermpje rocket science is en bergen kost.

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 01-08-2017 10:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.