Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09-2024
Mijn vraag
Hoe ontgrendel ik mijn Oneplus One met een kapot scherm?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een OTG kabel van de samsung galaxy s7 + een muis met usb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gelezen op internet dat je doormiddel van een otg kabel je een telefoon kan bedienen met muis.
Dit werkt wel direct op mijn samsung galaxy s7, alleen ik wil de meldingen bekijken op een Oneplus One met een kapot scherm. Ik kan die niet meer ontgrendelen omdat die niet meer reageert op touch.
Ik wil geen €140,- betalen om het scherm voor de tweede keer te laten repareren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*knip*. Dit is offtopic en ongewenst.

[ Voor 156% gewijzigd door rens-br op 28-08-2017 11:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Via adb zijn er eventueel ook mogelijkheden.
Zowel swipen als het invoeren van een code is via cmd te bewerkstelligen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
Room42 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:08:
Met een muis via OTG heb je geen touch nodig. Je kunt met de muis de ontgrendeling uitvoeren alsof je het met je vinger doet. Dit advies kost je trouwens €139,99. Koopje.
Zover nog niks nieuws, maar hij reageert niet?
Bij mijn Galaxy S7 komt er een klein muisje op het scherm. Bij mijn OPO niks....???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
Switchie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:16:
Via adb zijn er eventueel ook mogelijkheden.
Zowel swipen als het invoeren van een code is via cmd te bewerkstelligen
Wat is adb? Cmd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*knip*. Dit is offtopic en ongewenst.

[ Voor 180% gewijzigd door rens-br op 28-08-2017 11:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Google is je vriend. Wil je met alle liefde helpen maar dit soort zaken kun je prima zelf opzoeken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
Voor ADB moet je wel debugging aan hebben staan. En dan nog moet je meestal het scherm ontgrendeld hebben wil hij gevonden kunnen worden. ADB via TWRP kan meestal wel zo, maar dat zal wel niet geïnstalleerd staan.

@Lawojin Heb je al geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten met de muis aangesloten? Bij mijn Sony moet je bij het aansluiten van een USB-apparaat aangeven dat je er verbinding mee moet maken, maar bij het booten doet hij dat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

hcQd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:22:
Voor ADB moet je wel debugging aan hebben staan. En dan nog moet je meestal het scherm ontgrendeld hebben wil hij gevonden kunnen worden. ADB via TWRP kan meestal wel zo, maar dat zal wel niet geïnstalleerd staan.

@Lawojin Heb je al geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten met de muis aangesloten? Bij mijn Sony moet je bij het aansluiten van een USB-apparaat aangeven dat je er verbinding mee moet maken, maar bij het booten doet hij dat automatisch.
Als het goed is kun je zelfs vanuit recovery adb activeren door opslag te mounten en wat regeltjes in build.prop aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
Ik heb gekeken naar de links die jullie stuurde maar daarin moet ik eerst de telefoon al ontgrendeld hebben om de muis aan te sluiten, opstarten met de muis eraan werkt ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik denk dat het zowel voor jou als voor de Tweakers hier die vaak graag advies geven, beter is dat je je scherm maar voor de 2e keer laat maken ;)
Pagina: 1