Moderne bron op Philips 22RB384

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 13:51
Mijn vraag
...
Eerder deze maand een prachtige oude radio bij de kringloop op de kop getikt. Heeft een mooi plekje gekregen in onze keuken. Radio is natuurlijk tof, maar het apparaat beschikt ook over aansluitingen om externe apparaten (naar het lijkt PHONO/TAPE) aan te sluiten. Kan ik zonder meer een moderne bron (MP3-speler, CD-speler, iPhone) op de DU ingang(en) van mijn Philips 22RB384 aansluiten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Kabeltje DIN - jack en DIN - tulp inmiddels in huis.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Op deze tekening vind ik op pagina 2 de DIN (?) aansluitingen terug. Ik zou verwachten dat er een voorversterker zichtbaar is voor phono (i.t.t. de tape ingang). Nu ben ik geen elektrotechneut...
Ik kan het natuurlijk gewoon proberen aan te sluiten maar wil voorkomen dat ik een van de apparaten kortsluit?

Beste antwoord (via bluefish007 op 01-08-2017 09:07)

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bluefish007 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:28:
Ik zou verwachten dat er een voorversterker zichtbaar is voor phono (i.t.t. de tape ingang).
Er zal helemaal geen voorversterker opzitten; toen dit apparaat gebouwd werd hadden huis-tuin-en-keuken pickups een keramisch element, en daarvoor is geen voorversterker nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:31
De radio op rec/pu zetten en je bron aansluiten met de din kabel.
Er kan eigenlijk niets mis gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bluefish007 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:28:
Ik zou verwachten dat er een voorversterker zichtbaar is voor phono (i.t.t. de tape ingang).
Er zal helemaal geen voorversterker opzitten; toen dit apparaat gebouwd werd hadden huis-tuin-en-keuken pickups een keramisch element, en daarvoor is geen voorversterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:31
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 13:51
Dank jullie wel, het werkt inderdaad. Geluid klinkt wel een beetje gecomprimeerd, radio geluid is rijker.