Ik zoek een?
Hoofdzakelijk Plex Media server, waar ook via netwerkshares wat data gedeeld word (vanuit Dropbox) en waar Domoticz en flexget op draait.
Wat is je budget?
150-250 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik draai momenteel al ruim 2 jaar een klein Plex systeempje, maar ben nu bezig met een project waar ik deze overpowered processor/mobo combo anders wil gaan gebruiken.
Huidige server:
Voor een video project waar straks 6 lage resolutie schermen moeten gaan draaien wil ik op deze server een extra videokaartje prikken met 3 outputs (heb ik nog liggen), zodat ik zonder al te veel extra kosten deze pc een nieuw leven kan inblazen. Dit wil in de volgende behuizing prikken, met een andere koeler (deze fanless koeler past helaas niet), zodat ik een kleine behuizing heb die makkelijk mee kan naar shows.
Voor de Plex build wil ik dan de harde schijven in een wat meer NAS achtige behuizing stoppen, zodat ik makkelijk schijven kan wisselen en deze gewoon ergens op zolder in een hoekje kan zetten. Omdat de server dag en nacht aan staat is energiezuinigheid wel van belang.
Deze behuizing leek me wel handig vanwege het formaat en de hotswap bays. Ik heb nu twee schijven, waarvan er 1 eigenlijk al aan het einde van zijn leven begint te komen (staat al 3+ jaar 24/7 te werken).
Hier komt dan ooit nog een extra 4TB schijf bij als de huidige 4TB vol raakt (nog 1TB te gaan).
Het enige wat vervelend is dat in deze behuizing alleen een flexATI voeding past. Dit lijkt me niet heel handig, ook is er weinig aanbod:
categorie: Voedingen
Ik gebruik Plex op een iPad, Nexus 5X en 3 Samsung TV's (met 2 vrienden delen we deze plex install). Ik heb vooral 720p content maar meestal hoef ik niet te converteren. Ook komt het weinig voor dat we samen iets kijken. De huidige processor word dus weinig belast.
2 vragen dus:
1: Is dit een leuk setje voor een simpele Plex setup met wat licht Domoticz en torrent download werk?
2: Hoe zal ik het voeding vraagstuk oplossen. Wellicht toch een ander kastje?
Hoofdzakelijk Plex Media server, waar ook via netwerkshares wat data gedeeld word (vanuit Dropbox) en waar Domoticz en flexget op draait.
Wat is je budget?
150-250 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik draai momenteel al ruim 2 jaar een klein Plex systeempje, maar ben nu bezig met een project waar ik deze overpowered processor/mobo combo anders wil gaan gebruiken.
Huidige server:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 216,80 | € 216,80 |
| 1 | Gigabyte GA-H87N-WIFI | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 4TB | € 111,50 | € 111,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ITX Rood | € 68,16 | € 68,16 |
| 1 | Nofan CR-80EH Copper - Passive | € 0,- | € 0,- |
| 1 | NZXT AER F - 140MM, Twin Pack | € 30,25 | € 30,25 |
| 1 | NZXT FZ-200 nonLED Wit, 200mm | € 15,50 | € 15,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800 | € 79,06 | € 79,06 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface | € 43,67 | € 43,67 |
| 1 | Rfxcom RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver | € 109,75 | € 109,75 |
| 1 | Sharkoon QuickPort Duo USB3.0 Zwart | € 44,95 | € 44,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 719,64 | |
Voor een video project waar straks 6 lage resolutie schermen moeten gaan draaien wil ik op deze server een extra videokaartje prikken met 3 outputs (heb ik nog liggen), zodat ik zonder al te veel extra kosten deze pc een nieuw leven kan inblazen. Dit wil in de volgende behuizing prikken, met een andere koeler (deze fanless koeler past helaas niet), zodat ik een kleine behuizing heb die makkelijk mee kan naar shows.
| 1 | Gigabyte GV-N640OC-2GI (rev. 2.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Chieftec BT-04B-U3 (250W voeding) | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Cryorig C7 | € 29,- | € 29,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 103,90 | |
Voor de Plex build wil ik dan de harde schijven in een wat meer NAS achtige behuizing stoppen, zodat ik makkelijk schijven kan wisselen en deze gewoon ergens op zolder in een hoekje kan zetten. Omdat de server dag en nacht aan staat is energiezuinigheid wel van belang.
| 1 | Intel Celeron G3930 Boxed | € 39,68 | € 39,68 |
| 1 | ASRock H110M-ITX | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | Inter-Tech IPC SC-4004 | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 187,13 | |
Deze behuizing leek me wel handig vanwege het formaat en de hotswap bays. Ik heb nu twee schijven, waarvan er 1 eigenlijk al aan het einde van zijn leven begint te komen (staat al 3+ jaar 24/7 te werken).
Hier komt dan ooit nog een extra 4TB schijf bij als de huidige 4TB vol raakt (nog 1TB te gaan).
Het enige wat vervelend is dat in deze behuizing alleen een flexATI voeding past. Dit lijkt me niet heel handig, ook is er weinig aanbod:
categorie: Voedingen
Ik gebruik Plex op een iPad, Nexus 5X en 3 Samsung TV's (met 2 vrienden delen we deze plex install). Ik heb vooral 720p content maar meestal hoef ik niet te converteren. Ook komt het weinig voor dat we samen iets kijken. De huidige processor word dus weinig belast.
2 vragen dus:
1: Is dit een leuk setje voor een simpele Plex setup met wat licht Domoticz en torrent download werk?
2: Hoe zal ik het voeding vraagstuk oplossen. Wellicht toch een ander kastje?