Toon posts:

MacBook Air 2014 gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Nadat ik terug kwam van vakantie wilde ik voor het eerst weer mijn MacBook aanzetten. Ik deed hem aan de lader en hij startte gewoon op. Na 10 minuutjes surfen op het internet viel hij uit het niets uit, gelijk een zwart scherm. Vervolgens alles geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen maar niks werkt.

Het gaat om een MacBook Air uit 2014. Ik heb alle mogelijke trucjes geprobeerd met het inhouden van de power button en shit control alt etcetera. Wat mij opviel is dat het lampje op de oplaadkabel wel oranje brandt, maar na minstens 5 uur aan de lader te hebben gelegen brandt hij nog steeds op oranje. Hij had natuurlijk al lang groen moeten branden dus ik verwacht dat er iets mis is met de accu(?).

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn en/of wat ik eraan zou kunnen doen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Luuk

Beste antwoord (via Verwijderd op 31-07-2017 15:20)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat betekent dat je SMC, 1-Wire circuit, en basisvoeding van het moederbord nog in orde zijn.

Andere opties:

- Aan/Uit knop stuk
- Voeding die na het aanzetten nodig is niet beschikbaar
- Accu stuk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Als je een SMC reset doet, gaat de magsafe LED tussendoor even kort op groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig merkte ik dit net op, dat gebeurt inderdaad! Wat betekent dat?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Dat betekent dat je SMC, 1-Wire circuit, en basisvoeding van het moederbord nog in orde zijn.

Andere opties:

- Aan/Uit knop stuk
- Voeding die na het aanzetten nodig is niet beschikbaar
- Accu stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat scheelt dan weer. Dan zal ik eens even bij de winkel langs gaan. Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Aan uit knop lijkt mij niet stuk. Daar valt een Macbook tenslotte niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ChristianBurger schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 07:37:
Aan uit knop lijkt mij niet stuk. Daar valt een Macbook tenslotte niet van uit.
Wellicht wel als ie is blijven hangen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
WhatsappHack schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Wellicht wel als ie is blijven hangen.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar los daarvan. Als het lampje van de MagSafe na 5 uur nog steeds oranje is zie ik geen verband met de aan uit knop.

Persoonlijk denk ik een defecte batterij in het minst erge geval. Al kan je bij een Windows laptop gewoon werken zonder stroom zodra je op de oplader zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bij een mac normaliter ook, alleen is ie dan tergend traag. Naja, repair center mot er maar naar kijken :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
WhatsappHack schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:51:
Bij een mac normaliter ook, alleen is ie dan tergend traag. Naja, repair center mot er maar naar kijken :)
Ja, zoiets dacht ik eerst ook. Maar om nu even de batterij eruit te schroeven bij een MacBook. Ik denk dat weinig mensen zo’n speciale torx schroevendraaier hebben liggen. Ach ja, wat je zegt, repair center moet er maar naar kijken.
Pagina: 1