Ik weet niet of ik op de goede plek zit door dit hier de plaatsen, maar ik ben behoorlijk ontdaan.
In de pricewatch gisteren kwam ik 2 meter iPhone kabels tegen voor €10 excl verzenden bij de webshop Megekko.
Direct een mailtje gestuurd omdat er bij stond "Originele Apple lightning kabel in OEM verpakking.".
Nu is mij totaal niet bekend dat Apple kabels anders dan in de originele doosjes verkoopt.
Mijn conclusie is dan ook dat is compleet nep is.
Hieronder de belangrijkste fragmenten van mijn e-mail conversatie:
Vanzelfsprekend begrijp ik maar al te goed dat T.net dit niet allemaal in de gaten houdt, maar ik vind het bijzonder dat een dergelijke webshop nog niet eerder (in de reviews) hierop is aangesproken. Zelf was ik ook wel heel happig op het bestellen voor de €10 die de kabel van normaal €35 kost. Blij dat ik het niet heb gedaan, want niet gecertificeerde kabels zijn dan ook gruwelijke bagger. Te mooi om waar te zijn natuurlijk, maar er zullen veel mensen zijn die voor een dergelijk, belachelijk duur kabeltje, de Pricewatch raadplegen en hier dus bestellen.
Iemand die hier een andere blik op kan werpen?
De laatste mail van mij (zie hieronder) in reactie op de mooie les over OEM artikelen is nog niet beantwoord. Vreemde club dit.
In de pricewatch gisteren kwam ik 2 meter iPhone kabels tegen voor €10 excl verzenden bij de webshop Megekko.
Direct een mailtje gestuurd omdat er bij stond "Originele Apple lightning kabel in OEM verpakking.".
Nu is mij totaal niet bekend dat Apple kabels anders dan in de originele doosjes verkoopt.
Mijn conclusie is dan ook dat is compleet nep is.
Hieronder de belangrijkste fragmenten van mijn e-mail conversatie:
quote: IkIk zie dat jullie een 2m Apple lightning kabel aanbieden voor €10.
Er staat bij dat ie origineel is maar in OEM verpakking. Apple verkoopt geen originele kabels in OEM verpakking, alleen in reguliere winkel verpakkingen. Is dit dan ook wat jullie bedoelen?
quote: Megekko NielsBeste [knip],
Hartelijk dank voor je reactie.
Is het mogelijk dat je ons een link stuurt naar het artikel op onze website? Dan kunnen we direct met je meekijken.
We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Niels
Team Megekko
quote: ikBedankt voor de snelle reactie.
Hier de link:
https://www.megekko.nl/pr...ng-naar-USB-kabel-2-meter
Met vriendelijke groet,
...
quote: Megekko StanBeste [knip],
Hartelijk dank voor je mail.
Er zit geen verpakking bij dit artikel zoals deze verworden in de winkel. Het gaat hier om een kabel in een plastic zakje.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Stan
Megekko Webshop-team
quote: ikDus dan is het een neppe kabel en niet zoals vermeld origineel Apple?
Apple verkoopt alleen kabel aan consumenten in een kartonne verpakking.
Ook is de prijs ineens snel omhoog gegaan.
Kunnen jullie bevestigen dat het gaat om neppe kabel?
Met vriendelijke groet,
Ik heb inmiddels React (Stichting Namaakartikelen voorheen) en T.net Pricewatch een mailtje gestuurd.quote: Megekko NicoBeste [knip],
Hartelijk dank voor je mail.
Het gaat hier om een orginele apple kabel, maar in een OEM verpakking. OEM zijn artikelen die nog niet “ geschikt/ af zijn” zijn voor de consumenten markt.
In dit geval zit hier niet het duurdere kartonnen verpakking omheen. Hieronder heb ik een link toegevoegd naar de uitleg van OEM producten.
Wikipedia: Original equipment manufacturer
Hopende hiermee je vraag volledig te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Nico
Megekko Webshop-team
Vanzelfsprekend begrijp ik maar al te goed dat T.net dit niet allemaal in de gaten houdt, maar ik vind het bijzonder dat een dergelijke webshop nog niet eerder (in de reviews) hierop is aangesproken. Zelf was ik ook wel heel happig op het bestellen voor de €10 die de kabel van normaal €35 kost. Blij dat ik het niet heb gedaan, want niet gecertificeerde kabels zijn dan ook gruwelijke bagger. Te mooi om waar te zijn natuurlijk, maar er zullen veel mensen zijn die voor een dergelijk, belachelijk duur kabeltje, de Pricewatch raadplegen en hier dus bestellen.
Iemand die hier een andere blik op kan werpen?
De laatste mail van mij (zie hieronder) in reactie op de mooie les over OEM artikelen is nog niet beantwoord. Vreemde club dit.
quote: ikBedankt voor de les,
maar Apple (of Apple OEM leveranciers) verkoopt geen "niet geschikte" kabels.
Inmiddels al een mailtje naar Apple en React (voormalig Stichting Namaakartikelen) met een screenshot.
Wat een oplichters..