Neppe iPhone kabels Megekko webshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik weet niet of ik op de goede plek zit door dit hier de plaatsen, maar ik ben behoorlijk ontdaan.
In de pricewatch gisteren kwam ik 2 meter iPhone kabels tegen voor €10 excl verzenden bij de webshop Megekko.
Direct een mailtje gestuurd omdat er bij stond "Originele Apple lightning kabel in OEM verpakking.".
Nu is mij totaal niet bekend dat Apple kabels anders dan in de originele doosjes verkoopt.
Mijn conclusie is dan ook dat is compleet nep is.

Hieronder de belangrijkste fragmenten van mijn e-mail conversatie:
quote: Ik
Ik zie dat jullie een 2m Apple lightning kabel aanbieden voor €10.
Er staat bij dat ie origineel is maar in OEM verpakking. Apple verkoopt geen originele kabels in OEM verpakking, alleen in reguliere winkel verpakkingen. Is dit dan ook wat jullie bedoelen?
quote: Megekko Niels
Beste [knip],

Hartelijk dank voor je reactie.

Is het mogelijk dat je ons een link stuurt naar het artikel op onze website? Dan kunnen we direct met je meekijken.

We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Niels
Team Megekko
quote: ik
Bedankt voor de snelle reactie.
Hier de link:
https://www.megekko.nl/pr...ng-naar-USB-kabel-2-meter

Met vriendelijke groet,
...
quote: Megekko Stan
Beste [knip],

Hartelijk dank voor je mail.

Er zit geen verpakking bij dit artikel zoals deze verworden in de winkel. Het gaat hier om een kabel in een plastic zakje.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Stan
Megekko Webshop-team
Dus dan is het een neppe kabel en niet zoals vermeld origineel Apple?
Apple verkoopt alleen kabel aan consumenten in een kartonne verpakking.
Ook is de prijs ineens snel omhoog gegaan.

Kunnen jullie bevestigen dat het gaat om neppe kabel?

Met vriendelijke groet,
quote: Megekko Nico
Beste [knip],

Hartelijk dank voor je mail.

Het gaat hier om een orginele apple kabel, maar in een OEM verpakking. OEM zijn artikelen die nog niet “ geschikt/ af zijn” zijn voor de consumenten markt.
In dit geval zit hier niet het duurdere kartonnen verpakking omheen. Hieronder heb ik een link toegevoegd naar de uitleg van OEM producten.

Wikipedia: Original equipment manufacturer

Hopende hiermee je vraag volledig te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Nico
Megekko Webshop-team
Ik heb inmiddels React (Stichting Namaakartikelen voorheen) en T.net Pricewatch een mailtje gestuurd.
Vanzelfsprekend begrijp ik maar al te goed dat T.net dit niet allemaal in de gaten houdt, maar ik vind het bijzonder dat een dergelijke webshop nog niet eerder (in de reviews) hierop is aangesproken. Zelf was ik ook wel heel happig op het bestellen voor de €10 die de kabel van normaal €35 kost. Blij dat ik het niet heb gedaan, want niet gecertificeerde kabels zijn dan ook gruwelijke bagger. Te mooi om waar te zijn natuurlijk, maar er zullen veel mensen zijn die voor een dergelijk, belachelijk duur kabeltje, de Pricewatch raadplegen en hier dus bestellen.

Iemand die hier een andere blik op kan werpen?

De laatste mail van mij (zie hieronder) in reactie op de mooie les over OEM artikelen is nog niet beantwoord. Vreemde club dit.
Bedankt voor de les,
maar Apple (of Apple OEM leveranciers) verkoopt geen "niet geschikte" kabels.
Inmiddels al een mailtje naar Apple en React (voormalig Stichting Namaakartikelen) met een screenshot.

Wat een oplichters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Als ik naar de EAN kijk van het artikel komt deze overeen met de rest van de op Tweakers aangeboden artikelen.
Tevens geeft elke andere webshop ook aan dat het een originele Apple kabel betreft, het zou raar zijn als elke webshop namaakartikelen zou verkopen. ( al is het natuurlijk niet onmogelijk ).

Waarom ben je er zo 100% van overtuigd dat ze je oplichten?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe weet je zo zeker dat Apple geen kabels verkoopt zonder verpakking? Want dat is als ik het goed begrijp het enige waarop je de namaak claim baseert.

Het is wel zo dat zelfs de goedkoopste kabels die ik retail heb gekocht nog in een mooi kartonnen doosje zaten maar dat wil niet zeggen dat er geen andere manieren zijn waarop ze verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

Bezulba

Formerly known as Eendje

Dus het enige bewijs dat ze jouw namaakproducten proberen te verkopen is niet dat je het hebt gekregen en het niet vertrouwt, maar alleen het feit dat ze het een OEM verpakking op de website noemen en dat het een paar eurootjes goedkoper is dan de rest?

Je hebt er niets gekocht, je hebt niets verkeerd ontvangen maar ze zijn oplichters?

Begrijp ik het zo goed?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Als de cijfertjes kloppen... en dat kan bijna niet anders aangezien deze hetzelfde zijn bij vele shop dan is het een originele kabel.

https://www.apple.com/nl/...htning-naar-usb-kabel-2-m

Vind ik als ik dezelfde productcode gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Link naar Apple support

Tenzij om dat plastic zakje het 'certified' teken staat erkent Apple dit volgens bovenstaand artikel niet als officiele kabel en adviseren ze het niet te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Stoelpoot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:17:
Link naar Apple support

Tenzij om dat plastic zakje het 'certified' teken staat erkent Apple dit volgens bovenstaand artikel niet als officiele kabel en adviseren ze het niet te gebruiken.
Dat staat niet in de tekst van het gelinkte artikel. Die vlieger gaat alleen op voor fabrikanten anders dan Apple zelf.

Overigens @GWTommy, waarom raak je hier behoorlijk van ontdaan? Dat is een uitdrukking die je verwacht bij een sterfgeval op enige afstand, niet een wellicht verdacht kabeltje.

[ Voor 16% gewijzigd door FirePuma142 op 31-07-2017 15:24 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Dit spreekt niet voor je. Meerdere reacties van mensen daar die ook zeggen dat de kabel nep is. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-07-2017 15:36 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Voor de mensen die zich afvragen waarom ik zeker weet dat het om een neppe kabel gaat wanneer de kabel niet in een origineel Apple doosje zit, zie onderstaand bericht van Stoelpoot.
Stoelpoot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:17:
Link naar Apple support

Bovendien, de uitleg van Megekko, dat het om een OEM kabel gaat die "niet geschikt is voor de consumentenmarkt" of "niet af is", moeten jullie toch ook apart vinden. De kwaliteitsstandaarden die Apple er op nahoudt, zijn dusdanig hoog dat ze toch geen "niet geschikte" / "niet af" producten verkopen. En we weten allemaal dat er genoeg neppe kabels in omloop zijn.

Waarom ben ik hier zo van "ontdaan"?
Ontdaan is een groot woord. Vooral de reacties van Megekko vind ik bijzonder.
Ik bestel zelf natuurlijk niet zo'n kabel, maar een gemiddelde consument heeft geen benul.
Zulke kabels kunnen je connector in je iPhone beschadigen en zorgen dat geen enkele kabel meer werkt (eigen ervaring). Dat is toch een dure aangelegenheid gezien een iPhone best prijzig is.
Tevens zijn er voorbeelden van ergere gevolgen.

Ik vind dit zo slecht omdat 1) dit in de Pricewatch staat en 2) de goedbedoelende consument die denkt een originele kabel te kopen hiermee een inferieur product in handen krijgt dat mogelijk zelfs een duur apparaat om zeep helpt.

Maar goed, kennelijk zie ik het allemaal te zwaar in volgens jullie.
https://www.iculture.nl/n...m-duizenden-nepartikelen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:54
GWTommy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:11:
Voor de mensen die zich afvragen waarom ik zeker weet dat het om een neppe kabel gaat wanneer de kabel niet in een origineel Apple doosje zit, zie onderstaand bericht van Stoelpoot.

[...]

Bovendien, de uitleg van Megekko, dat het om een OEM kabel gaat die "niet geschikt is voor de consumentenmarkt" of "niet af is", moeten jullie toch ook apart vinden. De kwaliteitsstandaarden die Apple er op nahoudt, zijn dusdanig hoog dat ze toch geen "niet geschikte" / "niet af" producten verkopen. En we weten allemaal dat er genoeg neppe kabels in omloop zijn.

Waarom ben ik hier zo van "ontdaan"?
Ontdaan is een groot woord. Vooral de reacties van Megekko vind ik bijzonder.
Ik bestel zelf natuurlijk niet zo'n kabel, maar een gemiddelde consument heeft geen benul.
Zulke kabels kunnen je connector in je iPhone beschadigen en zorgen dat geen enkele kabel meer werkt (eigen ervaring). Dat is toch een dure aangelegenheid gezien een iPhone best prijzig is.
Tevens zijn er voorbeelden van ergere gevolgen.

Ik vind dit zo slecht omdat 1) dit in de Pricewatch staat en 2) de goedbedoelende consument die denkt een originele kabel te kopen hiermee een inferieur product in handen krijgt dat mogelijk zelfs een duur apparaat om zeep helpt.

Maar goed, kennelijk zie ik het allemaal te zwaar in volgens jullie.
https://www.iculture.nl/n...m-duizenden-nepartikelen/
Ik denk dat je Apple te hoog in schat. Die verkopen dezelfde meuk maar dan een andere verpakking. Er is ook veel zooi op de markt maar dat zijn meer de Aliexpress kabels (met net 1 koper vezel).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Tja... en toch komt de productcode overeen met een kabel die Apple zelf aanbiedt... het is imo daarom erg voorbarig om te roepen dat het nep is zonder dat je de kabel zelf in handen hebt gehad. Ook aan de kabel zelf kan je zien of het om echt of nep gaat... dat hoeft niet perse af te hangen van een stickertje op een zakje. Plus dat dezelfde kabel door diverse gerenommeerde webshops wordt aangeboden en het wel erg vreemd zou zijn als ze allemaal neppe kabels verkopen.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 01-08-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
MicGlou schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:46:
Tja... en toch komt de productcode overeen met een kabel die Apple zelf aanbiedt... het is imo daarom erg voorbarig om te roepen dat het nep is zonder dat je de kabel zelf in handen hebt gehad. Ook aan de kabel zelf kan je zien of het om echt of nep gaat... dat hoeft niet perse af te hangen van een stickertje op een zakje. Plus dat dezelfde kabel door diverse gerenommeerde webshops wordt aangeboden en het wel erg vreemd zou zijn als ze allemaal neppe kabels verkopen.
Maar als jij een neppe kabel (al dan niet onwetend) als echt probeert te verkopen, zou jij er dan ook niet de betreffende productcode bij vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18
Doet me denken aan de 'miskleur' sigaren die ik regelmatig koop. Deze komen vanaf de originele fabrikant maar mogen niet in de officiele verpakking verkocht worden. Ze smaken precies hetzelfde maar wijken qua kleur iets af. Wellicht is dit redelijk vergelijkbaar, een sigaar (niet) uit eigen doos 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
GWTommy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Maar als jij een neppe kabel (al dan niet onwetend) als echt probeert te verkopen, zou jij er dan ook niet de betreffende productcode bij vermelden?
Daar zit wat in, maar dan ben je echt bewust bezig de boel te besodemieteren en laten we daar maar niet vanuit gaan gezien MeGekko en diverse andere webshops wel hun goede naam willen houden... het zijn niet bepaald bedrijven die er clandestiene werkwijzen erop nahouden.

Maar nogmaals, laten we er even vanuit gaan dat al die webshops niet gezamenlijk bezig zijn de boel te besodemieteren (dat zou wel heel raar zijn), dan wijst alles erop dat het gewoon een echte Apple kabel is aangezien Apple dezelfde kabel ook gewoon aanbiedt via hun officiële kanalen.

Maar sowieso de boodschap die ik mee wilde geven en ook al door anderen is genoemd, zo reageren zonder het product ook werkelijk in handen te hebben gehad en te controleren op echtheid, vind ik dat je nogal onbehouwen van wal steekt met de beschuldigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merijntjuuuh
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-01 15:43
In tegenstelling tot topicstarter GWTommy heb ik het product wél in handen gehad. Het gaat om een originele iPhone kabel met een plastic verpakking. Ik weet mij zelfs nog te herinneren dat er een Foxconn sticker opzat. Een goede, originele kabel tegen een nette prijs. Verder sluit ik mijzelf aan bij MicGlou hierboven. De manier waarop GWTommy hier een bericht plaatst zonder het product daadwerkelijk in handen gehad te hebben en Megekko te beschuldigen op basis van slechts een productprijs en -beschrijving is in mijn ogen niet oké.

Topic sluiten dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 09:27

henry_boy

Salessupport Tweakers
Er zit inderdaad een groot verschil in het product zonder (originele) verpakking verkopen of een namaakproduct verkopen. Zoals meerdere hier al aangeven, hoeft een product zonder originele verpakking zelf geen namaakproduct te zijn.

Het mag duidelijk zijn dat namaakproducten überhaupt niet worden toegestaan in de Pricewatch. Indien dit wel aan de orde is dan vernemen wij dit uiteraard graag.

In uitzonderlijke gevallen zullen wij aparte producten aanmaken indien het om OEM of Bulk producten gaat, waaraan de webshops deze producten kunnen koppelen. Dit om de prijsvergelijking zo eerlijk mogelijk te houden. In dit geval hebben wij van deze kabel dan ook 3 OEM-varianten aangemaakt in de Pricewatch en wij zullen de verschillende webshops vragen om hun product aan het juiste Pricewatch product te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Als jij echt deze mail naar MeGekko hebt gestuurd:
Bedankt voor de les,
maar Apple (of Apple OEM leveranciers) verkoopt geen "niet geschikte" kabels.
Inmiddels al een mailtje naar Apple en React (voormalig Stichting Namaakartikelen) met een screenshot.

Wat een oplichters..
Inclusief de laatste zin "wat een oplichters.." dan denk ik dat Megekko het echt niet serieus gaat nemen. Heb je zelf al de kabel gehad? Heb je de kabel zelf al onderzocht? Of is dit een "het is een plaatje op internet dus het is fake!" theorie?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1