Mijn vraag
Met de vakantie voor de deur ben ik op zoek naar een mogelijkheid om 12 volt af te tappen in de auto. Ik heb dit nodig voor enerzijds de navigatie, anderzijds de koelbox en tenslotte ook nog voor de wifi hotspot. Ik heb al het nodige onderzoek gedaan, maar wil even weten wat jullie ervaringen zijn en wat de beste oplossing volgens jullie is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk zijn er vier opties mogelijk.
Belangrijker is echter: wat is het veiligst. Zowel voor mij als bestuurder als voor de elektronica. Ik zit er niet op te wachten om de auto afgefakkeld in Zuid Frankrijk te zien staan.
Met de vakantie voor de deur ben ik op zoek naar een mogelijkheid om 12 volt af te tappen in de auto. Ik heb dit nodig voor enerzijds de navigatie, anderzijds de koelbox en tenslotte ook nog voor de wifi hotspot. Ik heb al het nodige onderzoek gedaan, maar wil even weten wat jullie ervaringen zijn en wat de beste oplossing volgens jullie is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk zijn er vier opties mogelijk.
- Via de sigarettenaanstekers. Ik heb er twee in de auto: één bij de radio, één tussen de voorstoelen achter. Ik heb dit vorig jaar al gedaan, alleen viel de stekker er met regelmaat uit. Nu wil ik de kabel ook niet zichtbaar wegwerken, evenals de wifi hotspot. Beiden wil ik uit het zicht hebben.
- Via het aftappen van de radio. Ik zou dan via de ISO stekker dit kunnen aftappen. Kroontje ertussen en klaar. Voordeel is bovendien dat ik voldoende ruimte heb achter het dashboard op dit specifieke punt.
- Via de zekeringenkast. Ik zou dan een zekeringenadapter kunnen gebruiken. Mijn zekeringenkast is diep genoeg om dit te kunnen doen. Wel is er iets minder ruimte achter het dashboard om de rest weg te kunnen werken.
- Via de accu. Valt af vanwege constante stroom.
Belangrijker is echter: wat is het veiligst. Zowel voor mij als bestuurder als voor de elektronica. Ik zit er niet op te wachten om de auto afgefakkeld in Zuid Frankrijk te zien staan.