Toon posts:

Opgelicht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.571 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste wil ik zeggen dat ik van deze toestand onwijs veel heb geleerd en ik heb keihard me neus gestoten maar door dit ben ik nu veel wijzer geworden en weet ik nu dat ik niet alleen naar het geld moet kijken maar naar de situatie en als ik het niet vertrouw me ouders erbij haal of iemand anders die dichtbij me staat, hier onder kunnen jullie mijn ervaring lezen.

Ik ben slachtoffer geworden van oplichting via Sociale media, hierbij werd gevraagd om mee te helpen om 5.000 euro van zijn rekening af te halen. Als ik zou mee helpen zou ik de helft krijgen. Dat leek mij natuurlijk te gek, helemaal omdat ik nog op vakantie wou gaan en ik binnenkort op me zelf ga wonen.

Ik heb met die gene contact gehad via Whatsapp en daarbij vroeg hij om in mijn bankieren app te gaan, ik heb op dat moment alleen maar aan het geld gedacht en het voelde helemaal vertrouwd omdat hij me een stuk of 4x heb gebeld en ik vroeg of hij een foto wilde sturen van zijn ID kaart. Die hen ik gekregen en toen heb ik hem geholpen om in te loggen in mijn bakieren app. Hij zei tegen mij dat het geld Maandag gestort zou worden en dat ie dan met mij zou afspreken om zijn deel op te halen, ik ben daar mee akkoord gegaan.

Na een paar uurtjes appte hij mij weer met de vraag of ik misschien 1cent wou overmaken naar het geld rekening waar de 5000 euro zou staan en zodat hij het dan kon worden geactiveerd. Ik was eerst aan het twijfelen maar heb het daarna toch maar gedaan. Ik zag niet iets raars op me app totdat ik ineens zag dat ik in het rood stond en er 500,- euro er van af was gehaald, ik heb toen gelijk zijn account via mijn bankieren app verwijdert en heb gevraagd wat en hoe dat kon gebeuren. Hij heeft me toen nog gereageerd met dat ie het raar vond dat dat was gebeurd, ik heb hem toen gezegd dat hij het mocht gaan oplossen of ik zou naar me oom gaan die bij die poltie werkt (ik heb GEEN oom die daar werkt) maar dacht misschien zou die het dan regelen. Uiteindelijk heeft ie me geappt met de vraag waarom ik hem van mijn bankieren app had afgegooid en dat ie het niet vertrouwde en dat ie het geld zou terug zetten, ik ben toen door hem geblokkeerd.

Dit is mijn verhaal door hoe ik ben opgelicht. Ik heb gister aangifte gedaan bij de politie met mijn bewijs (hele whatsapp gesprek, zijn ID kaart, en zijn facebook account heb ik)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:15:
Als ik zou mee helpen zou ik de helft krijgen. Dat leek mij natuurlijk te gek, helemaal omdat ik nog op vakantie wou gaan en ik binnenkort op me zelf ga wonen.
;(
en toen heb ik hem geholpen om in te loggen in mijn bakieren app
;(
of ik misschien 1cent wou overmaken naar het geld rekening waar de 5000 euro zou staan en zodat hij het dan kon worden geactiveerd
;(

Zó veel signalen dat het niet in de haak is, en toch doorgaan. Laat dit een dure les zijn voor de toekomst.

Wát voor wazig verhaal heeft die persoon opgehangen zodat jij geloofde dat een willekeurig persoon via het Internet jou 2500 euro cadeau zou doen?
Dit is mijn verhaal door hoe ik ben opgelicht.
Wat wil je nu dat wij doen? Lees de pagina's van je bank die hierover gaan, zoals Meld fraude direct van de ING.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 31-07-2017 14:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ondanks dat dit heel rot voor je is, heb ik toch een paar vragen:

1. Wat heeft dit te maken met de Tweakers V&A?
2. Wat verwacht je van ons?
3. Wat wil je dat wij hier mee doen?
4. Kan je je verhaal overzichtelijker maken, het is pijnlijk om te lezen zonder alinea's.
5. Waarom geef je een onbekend iemand toegang tot je rekening? Dat is net zoals een onbekende je huissleutels en adres geven.

Gezien je een nieuw account hebt aangemaakt is dat allesbehalve relevant voor deze site, vooral n.a.v. je slotzin.

[ Voor 13% gewijzigd door Slavy op 31-07-2017 14:33 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
tjahh....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Een paar alineas hier en daar zou niet mistaan..

Maak alles even wat leesbaarder.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
Ik ben slachtoffer geworden van oplichting via Sociale media, hierbij werd gevraagd om mee te helpen om 5.000 euro van zijn rekening af te halen. Als ik zou mee helpen zou ik de helft krijgen. Dat leek mij natuurlijk te gek
Het is ook te gek. Te gek voor woorden. Sorry, vervelend voor je, maar het is vooral heel, heel dom van je..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Don't feed the Troll.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In b4 lock

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Dan druk jij je nog zachtjes uit, aangifte doen zo snel mogelijk.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:15:
hierbij werd gevraagd om mee te helpen om 5.000 euro van zijn rekening af te halen. Als ik zou mee helpen zou ik de helft krijgen.
waarom zou iemand 5000 euro van zijn eigen rekening halen, om de helft aan jou te gaan geven???????? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Mijn god....je vraagt jezelf weleens af voor wie die waarschuwingsfilmpjes zijn....... nu weten we het...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Waarschijnlijk speelde de TS er in mee 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Tijd voor een Internet rijbewijs :F

@Verwijderd ik hoop dat je iets geleerd hebt. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:12
Afbeeldingslocatie: https://cdn.theconversation.com/files/140430/width237/image-20161005-15882-13x0gd1.jpg

Komop, dit kan toch niet waar zijn? ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:45
:')

dit topic maakt mijn maandag helemaal goed *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
En weet je zeker dat die persoon niet toevallig de heer P. Rins uit Nigeria was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:40
Argwanend tel ik het minieme aantal spelfouten in deze TS. Er is een duidelijke correlatie tussen spelfouten en goedgelovigheid :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
Hahahaha, wat een gelul

Of zou dit echt waar zijn? Nee toch? Zo dom is niemand, toch? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Enige wat ik kan zeggen is dat ik het niet zo slim vind. :')

Toevallig een jaartje terug nog 2 jongens gehad (die ik ook kende) die me een telefoonabonnement af probeerden te laten sluiten. Moeten ze toch even verder zoeken... ;)

[ Voor 59% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 31-07-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik lach dubbel maar serieus, dit hoort hier niet...

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Op slot totdat de mods langs komen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.