Hoe een differentiële backup van CentOS naar Stack maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Hallo iedereen

Ik heb thuis een kleine server staan. Hiervan zou ik graag van bepaalde delen een differentiële backup maken. Daarvoor heb ik Stack. Deze is al gemount op "/home/minecraft/stack". Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat om laat ons zeggen 13h, een backup wordt gemaakt van de map "/home/minecraft/Server" en dat die backup dan in Stack geplaatst wordt? Noot: Stack is gekoppeld via WebDAV.

Alvast bedankt!
Nickmans Rob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 21:47
Beste,

Mijn ervaring is dat stack echt buggy is via webdav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Ah, oei. Bij mij werkt dat nochtans wel goed, via Windows wel te verstaan. Ik koos Stack echter omdat deze 1TB (!) aan opslag geeft. Dropbox bijvoorbeeld heeft maar 2GB én geen WebDAV. Misschien dat jullie alternatieven hebben... Mijn backup is ongeveer 1 - 2 GB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe denk je de diff te maken om te backuppen? Werk dat eerst eens uit, want je doel moet dat wel ondersteunen. Je moet immers een referentiepunt hebben en dat heb je met Stack/WebDAV niet als zodanig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@Hero of Time Ik had hier een tutorial gevonden over een incrementele backup naar Stack. Maar als er dan bestand corrupt is, kan je niets meer herstellen. Bij een diff backup wel dus ik koos voor een diff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 21:47
NiRo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:48:
Ah, oei. Bij mij werkt dat nochtans wel goed, via Windows wel te verstaan. Ik koos Stack echter omdat deze 1TB (!) aan opslag geeft. Dropbox bijvoorbeeld heeft maar 2GB én geen WebDAV. Misschien dat jullie alternatieven hebben... Mijn backup is ongeveer 1 - 2 GB groot.
Onder windows met de client werkt het perfect maar om te kopieren via webdav heb ik genoeg issues gehad om ermee te stoppen. Lezen vanuit webdav werkt wel redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NiRo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:14:
@Hero of Time Ik had hier een tutorial gevonden over een incrementele backup naar Stack. Maar als er dan bestand corrupt is, kan je niets meer herstellen. Bij een diff backup wel dus ik koos voor een diff.
Dat wil je niet met WebDAV als onderliggend filesysteem imo. Die tutorial gaat ook niet om Stack maar om BigStorage, wat een heel ander verhaal is.

Kijk eens naar de GNU tar listed incrementals.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 02-08-2017 13:05 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Euhh tja aan de reacties te horen was Stack niet de beste keuze. Ik heb echter MEGA wel nog tot mijn beschikking. Hier zag ik een programmaatje om te backuppen. Ik ga het de komende dagen proberen en hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals ik eerder zei, en waar @CyBeR al een voorbeeld van geeft is dat je eerst je basis moet bedenken. Daarna kan je nog kijken waar en hoe je het ergens anders neerzet. WebDAV wordt niet als ideaal gezien richting Stack, maar je kan wel de client gebruiken bijvoorbeeld (of heeft iemand daar nog een reden voor om niet te gebruiken?) die je laat syncen met een map waar je de backups in zet (en uiteraard uitsluit van de backup zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Ooh, ik wist niet dat er een client van bestond, ga ik morgen gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stack is niets meer dan Owncloud met een andere naam. Natuurlijk is er een client voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
NiRo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:57:
Ooh, ik wist niet dat er een client van bestond, ga ik morgen gelijk proberen!
Er zijn meerdere clients te vinden voor owncloud / Stack.
Kijk ook eens naar Cryptometer, die is gebruiksvriendelijk: https://cryptomator.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Als er een corruptie in je baseline optreedt, kun je het ook niet meer restoren. Ander nadeel is dat je backup steeds groter wordt doordat de changes ten opzichte van de baseline steeds groter worden.

Je argumenten voor een differential backup vind ik dan ook een beetje vreemd.

Je kan IMHO beter gewoon gaan voor een regelmatige full backup en nog regelmatigere incrementals.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

De cliënt is alleen maar een sync tool. Dus wil je terug kunnen naar een eerdere versie van een bepaald bestand dan is dat owncloud verhaal helemaal geen optie. Sowieso heeft die cliënt wat gekkigheid en (bestanden die je uitvinkt om te syncen worden lokaal domweg verwijderd bijv, dat is toch van de zotte)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1