Sinds 2 maanden heb ik een Peaq laptop met windows 10. Alles werkte prima, maar af en toe verbrak de internet verbinding zich en deze verbond niet automatisch weer. Dit gebeurde misschien eenmaal per dag. Nu is het echter zo dat de laptop niet langer dan 5 minuten verbonden blijft met de Wi-Fi. De verbinding verbreekt willekeurig en verbindt niet automatisch. Vaak is een reboot nodig om uberhaupt weer op internet te kunnen.
Vooraf aan het probleem is er niets gebeurt. Geen updates o.i.d.
Ik heb geprobeerd zelf het probleem te verhelpen door de volgende dingen te doen:
- Laptop opnieuw aan en uitgezet
- Netwerk adapter aan en uitschakelen
- Router opnieuw gestart
- drivers geupdate
- virusscan uitgevoerd
- Windows defender firewall / virusprotection uitgezet (ik heb geen andere virussoftware)
- Via Power management van de netwerkadapter uitgezet 'Allow the computer to turn off this device to save power'.
-Bij Instellingen (WiFi) open hotspots uitgeschakeld
Andere PCs en apparaten hebben wel verbinding met hetzelfde WiFi netwerk zonder problemen.
Laptop: Windows Lapto Peaq PNB C1015-I2N3
Netwerk adapter: Intel(R) Dual BandWireless-AC 3160
Vooraf aan het probleem is er niets gebeurt. Geen updates o.i.d.
Ik heb geprobeerd zelf het probleem te verhelpen door de volgende dingen te doen:
- Laptop opnieuw aan en uitgezet
- Netwerk adapter aan en uitschakelen
- Router opnieuw gestart
- drivers geupdate
- virusscan uitgevoerd
- Windows defender firewall / virusprotection uitgezet (ik heb geen andere virussoftware)
- Via Power management van de netwerkadapter uitgezet 'Allow the computer to turn off this device to save power'.
-Bij Instellingen (WiFi) open hotspots uitgeschakeld
Andere PCs en apparaten hebben wel verbinding met hetzelfde WiFi netwerk zonder problemen.
Laptop: Windows Lapto Peaq PNB C1015-I2N3
Netwerk adapter: Intel(R) Dual BandWireless-AC 3160