Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een goede leuke betaalbare NAS, en nu kwam ik op synologie, maar wat ik me afvraag en niet zo 1 2 3 kan vinden, werkt deze ook met apps zoals Netflix, Tintl, RTLxl en NPO Gemist? (Beetje de chromecast / apple play functies.

Merci! :)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij heb je niet echt een idee waar je het over hebt. Een Synology is een opslagapparaat dat via het netwerk benaderbaar is. Er kunnen wat applicaties op geïnstalleerd worden maar dit zijn voornamelijk applicaties die je normaal ook op een server zou draaien.
Het is geen mediaspeler of desktop vervanger die je rechtstreeks op een monitor aan sluit.

Wat zoek je eigenlijk? Misschien is het makkelijker om vanuit de wensen te zoeken naar een oplossing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Nee dat gaat ook niet werken. Een NAS is daarvoor niet het geschikte apparaat. Een NAS moet je zien als een hardeschijf in je netwerk die je vanaf meerdere apparaten kunt benaderen. Wat je wel kunt doen is films en foto's van je vakantie vanaf je NAS streamen naar je chromecast of apple tv. Hiervoor heb je dan de DS photo en DS video apps van Synology. Er zijn wel NASsen met HDMI output, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Voor de apps die jij noemt kun je beter een Android tv box of stick gebruiken. Of een Smart TV, smartphone of tablet.

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Maar zijn er uberhaupt NAS systemen die dit kunnen of bestaat dit in zijn geheel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

hansheem schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:18:
Maar zijn er uberhaupt NAS systemen die dit kunnen of bestaat dit in zijn geheel niet?
Wat je beschrijft zijn geen functies waar een NAS voor bedoelt is. Wat je beschrijft vindt je wellicht in een HTPC of in een Mediabox.

Een NAS is, letterlijk, Network Attached Storage. De meesten hebben alleen een aansluiting voor stroom en voor netwerk. Die sluit je dus niet op je TV aan en gebruik je dus ook niet voor de toepassingen die je beschrijft.