Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelhalfweeg
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11-2021
Goedemorgen,

Ik ben al sinds 2010 eigenaar van een asus n53jq, geweldige ervaringen daarmee, door de jaren heen een SSD, extra ram, wifi adapter vervangen en af en toe open gemaakt om schoon te maken. Dus toen laatst mijn oplader niet meer goed werkte en het alleen deed als ik de oplader buig wist ik genoeg, mijn DC jack is kapot, ik heb dus besloten om een nieuw bordje te bestellen uit china.

Eenmaal binnen gekomen alleen weer geinstaleerd zoals het hoort, echter hij doet niet wat ik wil.

Wat er precies gebeurd: De laptop gaat aan zoals normaal maar valt binnen enkele seconden uit, echter soms blijft hij aan maar ik kan er niet achter komen waarom.

Wat ik geprobeerd heb: andere lader, aanzetten zonder iets vast te schroeven, als de pc dan wel aanstaat alle kabels bewegen de pc blijft gewoon aanstaan.

Wat ik denk wat het probleem is: Hij maakt ergens contact met de laptop dat het stroom eraf gaat alleen heb ik geen enkel idee waar, of waarom het verder gebeurd. Ik begin zelf al te twijfelen aan het DC board maar die is nieuw.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Raphael

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 19:46
Dag Raphael,

Ik neem aan dat je z'n dc board hebt vervangen (https://nl.aliexpress.com...JN-N53SN/32825183150.html). Laad de laptop wel op als deze uitstaat en de oplader erin zit ? Heb je de contact van de kabel op deze bord gecontroleerd op schade en goede contact ? Wellicht als je oude dc board nog deels werkend was zou ik deze terugplaatsen om te kijken of wellicht de DC board dit veroorzaakt dan kunnen we dit uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelhalfweeg
Hoi encrypted

Ja dat is het board wat ik gekocht heb, goed idee, ik zal het later vandaag even proberen om het oude board werkend te krijgen. Er zit al heel lang geen accu meer in en loopt altijd via netstroom, zou dit kunnen dat dit invloed heeft op het probleem wat ik nu meemaak? In elk geval al bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelhalfweeg
Ik heb het vanavond weer geprobeerd met de accu, en het oude bord. Het oude board doet niks meer. Met het nieuwe board gaat hij aan in combinatie met de accu en als hij aan het stroom zit laadt de accu gewoon op als de laptop uit staat. Op het moment dat de laptop aangaat gaat het lampje van de accu knipperen. Als ik in windows kom dan zie ik een constante schakeling van ac mode naar battery mode. Is dit een connector ofzo? Enig idee?

Raphael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 19:46
Mijn intuitie zou zeggen dat het de power connectie is. Helaas heb ik zelf weinig ervaring met de N53 series, heb zelf een K53 DC plug vervangen maar dit was compleet anders.

Wellicht handig om deze guide te checken of je wellicht iets gemist hebt.
http://www.insidemylaptop...laptop-fix-dc-power-jack/

Edit:

In de reacties heeft iemand het zelfde probleem gehad
Hi, I did the repair and replaced the power jack board 6 months ago. It has been working fine until last week and the old problem has recurred (constantly flipping between battery and AC mode when I move the laptop or have it sitting in my lap). I have bought another board and plan to do another replacement, however is there anything else that could cause the problem that I should look for while the laptop is in pieces?
Adapter seemed OK, so I replaced the power jack card. The new power jack seems to hold the input cable a lot more firmly – doesn’t move at all, so hopefully it will last as long as the laptop (3 + years so far, fingers crossed).
Wellicht is het contact van de nieuwe DC board gewoon niet goed waardoor je adapter er niet goed in gaat.

En misschien nog kritisch kijken naar kabel en connecties op de moederbord en de dc board

[ Voor 51% gewijzigd door encryped op 02-08-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

...en de soldeerverbindingen van de dcin connector op het moederbord e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG, want CSL is geen problemenhonk.
Pagina: 1