Pc (desktop) gaat niet meer uit + geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-01 11:51
Beste tweakers,

Ik heb hier nog een oudere desktop staan met een AMD Phenon processor.
Voor een beetje internetten, printen van dingetjes etc etc doet de computer het nog prima.
Onlangs ook nog windows 10 opgezet en mijn schoonvader kan hiermee met bovenstaande zaken nog prima uit de voeten.

Nu is het echter wel zo dat de pc kuren heeft. Zo komt het voor dat de pc nog wel aangaat maar niet meer uit kan via de Aan en uit-knop aan de voorzijde. De achterknop bij de voeding werkt wel om hem uit te zetten.

Verder als hij dus kuren heeft (hij doet dit niet continue) dan wil de computer dus wel opstarten maar hij heeft dan ook geen beeld meer.

Kort samengevat : Wel aan maar geen beeld maar niet meer uit te krijgen via voorzijde (aan-en uitknop)

Wat kan dit zijn?

Voeding?
Moederbord?

Als het de voeding zou kunnen zijn dan wil ik er nog wel een nieuwe inplaatsen. Mocht het moederbord zijn dan weet ik niet of deze pc deze investering het nog waard is...

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 21:50
Kan beide zijn. Maar ook bijvoorbeeld je geheugen. Kwestie van testen, en niet iets wat wij hier kunnen zien.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

martin484 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:50:
Wat kan dit zijn?

Voeding?
Moederbord?
Wil graag meedenken maar zou wel graag de specificaties willen weten......
Verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Kun je in ieder geval aan de slag, mocht je hier tegen problemen aanlopen, post dan even wat je gedaan hebt en wat het resultaat was.

• martin484
Saeverix schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:53:
Kan beide zijn. Maar ook bijvoorbeeld je geheugen. Kwestie van testen, en niet iets wat wij hier kunnen zien.
Bedankt voor je reactie. Geheugen dus ook, nee ik weet dat het moeilijk is om zo te beoordelen maar kon het proberen :-)
Ik vind de pc iets te oud om door een computerzaak helemaal te laten onderzoeken. Ze rekenen daar kosten voor, plus dan de nieuwe onderdelen en dat vind ik het niet waard. ik heb hier nog een pc staan, ongeveer dezelfde leeftijd daar kan ik de onderdelen wel eens uithalen en zo één voor één testen.

• martin484
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:33:
[...]

Wil graag meedenken maar zou wel graag de specificaties willen weten......
Verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Kun je in ieder geval aan de slag, mocht je hier tegen problemen aanlopen, post dan even wat je gedaan hebt en wat het resultaat was.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de specs helaas niet bij de hand. Mijn schoonvader is vergeten de beeldschermkabel erbij te doen (is geen HDMI) dus ik kan even niet in de pc.
Het is een dual core AMD processor en de pc is ongeveer 8 a 9 jaar oud.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 21:50
martin484 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:42:
[...]
ik heb hier nog een pc staan, ongeveer dezelfde leeftijd daar kan ik de onderdelen wel eens uithalen en zo één voor één testen.
Dat is een goed plan. Wel na ieder onderdeel het origineel terugplaatsen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1