Macbook besteld, geen handtekening ontvangst vereist

Pagina: 1
Acties:
  • 2.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hallo Tweakers,

Gisteren een gloednieuwe Macbook besteld bij een grote webshop.

Tot mijn grote verbazing hoefde ik nergens een handtekening te zetten, en had dus iedereen die zomaar in ontvangst kunnen nemen. Pakketje werd geleverd door Postnl. Het gaat toch om een artikel van 1500 euro, iemand anders dit al eens meegemaakt? Aangezien ik in een appartementencomplex woon, had iedereen dit pakket wel kunnen aannemen.

Ik schrok er zelf wel van, en ben allang blij dat ik gewoon mijn Macbook in handen heb. Meer verbazing over de gang van zaken in dit geval. Beslist de webshop dan ook of een handtekening niet vereist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 09:51

Ypho

Allround Nerd

Dit hangt af van de manier van verzenden. Aangetekende verzending vereist een handtekening, een standaard pakket niet.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ypho schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:37:
Dit hangt af van de manier van verzenden. Aangetekende verzending vereist een handtekening, een standaard pakket niet.
Een Macbook vind ik niet echt een standaard pakket :P Strange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 09:51

Ypho

Allround Nerd

alwaysleft schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Mee eens, maar de verzender bepaalt of er standaard of aangetekend wordt verzonden. Aangetekend verzenden kost 1,35 1,65 EUR extra. Sterker nog, ik zou (persoonlijk) voor een Macbook een verzekerservice gebruiken. Kost wel extra, maar dan is hij tenminste verzekerd tot 5500 euro als er iets mis gaat.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:37:
[...]

PostNL heeft er niets mee te maken wat er IN het pakket zit - gaat om de gekozen verzendmethode door verzender/webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ypho schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Mee eens, maar de verzender bepaalt of er standaard of aangetekend wordt verzonden. Aangetekend verzenden kost 1,35 EUR extra. Sterker nog, ik zou (persoonlijk) voor een Macbook een verzekerservice gebruiken. Kost wel extra, maar dan is hij tenminste verzekerd tot 5500 euro als er iets mis gaat.
Heel apart dit dus. Ik sta hier van echt te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:39:
[...]

PostNL heeft er niets mee te maken wat er IN het pakket zit - gaat om de gekozen verzendmethode door verzender/webshop
Ok. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Wel apart, wat voor een verzendmethode staat er genoemd op de PostNL stikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
In track en trace staat ook niks van een handtekening gelukkig, zou er nog bij moeten komen. Een postbezorger die een handtekening vervalst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Ja maarja ook al moet er wel iemand tekenen.. Je kunt gewoon een krabbeltje zetten en jezelf Jan noemen. Die bezorger maakt het echt niet uit. Aangetekende post wordt vaak zat bij een "buurjongen" of gewoon iemand die toevallig de voordeur van het complex open doet aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nielson schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:42:
Wel apart, wat voor een verzendmethode staat er genoemd op de PostNL stikker?
Waar kan je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Franco staat er groot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:20
Als er voor getekend moet worden staat er AD (Additionele Diensten) op het label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Timba- schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:42:
Ja maarja ook al moet er wel iemand tekenen.. Je kunt gewoon een krabbeltje zetten en jezelf Jan noemen. Die bezorger maakt het echt niet uit. Aangetekende post wordt vaak zat bij een "buurjongen" of gewoon iemand die toevallig de voordeur van het complex open doet aangenomen.
Maar als ik kwaad had gewild, zo ben ik niet gelukkig had ik gewoon kunnen zeggen heb pakket nooit ontvangen. Weg Macbook, daar verbaas ik me dus over. De webshop heeft nu eigenlijk geen enkel bewijs dat ik mijn Macbook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
hcQd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:44:
Als er voor getekend moet worden staat er AD (Additionele Diensten) op het label.
Er staat Franco op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Als je bij Apple.nl besteld dan wordt je Macbook bezorgd via UPS. Die vereisen dan wel een handtekening. Hetzelfde geldt voor Dell overigens. Die gedachte dat het onverzekerd is en kwijt kan raken is een beetje eng idd.

[ Voor 0% gewijzigd door adis op 31-07-2017 11:46 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
adis schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:45:
Als je bij Apple.nl besteld dan wordt je Macbook bezorgd via UPS. Die vereisen dan wel een handtekening. Hetzelfde gelt voor Dell overigens. Die gedachte dat het onverzekerd is en kwijt kan raken is een beetje eng idd.
Ja, het gaat hier niet om een artikel van een tientje. Daarom :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ypho schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:39:
Kost wel extra, maar dan is hij tenminste verzekerd tot 5500 euro als er iets mis gaat.
Als er iets misgaat is dat voor risico van de webshop.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Gunner schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:47:
[...]

Als er iets misgaat is dat voor risico van de webshop.
En ze lopen hiermee een heel groot risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

alwaysleft schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Ja nou en? Dat is hun probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Ingecalculeerd, of misschien een foutje bij dit etiket. Waarom vraag je het de webshop zelf niet? weinig discussiewaarde.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 31-07-2017 11:49 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

adis schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:45:
Als je bij Apple.nl besteld dan wordt je Macbook bezorgd via UPS. Die vereisen dan wel een handtekening. Hetzelfde geldt voor Dell overigens. Die gedachte dat het onverzekerd is en kwijt kan raken is een beetje eng idd.
Waarom is dat eng? Als ontvanger heb je er verder niks mee te maken, de verkoper is aansprakelijk voor het risico van verzenden. Als het pakket kwijt raakt zal de verkoper een nieuw product moeten verzenden of de aankoop ongedaan moeten maken.

De verkoper zal een risico afweging genomen hebben en de kosten voor aangetekend verzenden hebben afgezet tegen mogelijk verlies door diefstal. Als aangetekend verzenden je ~10.000 euro per jaar extra kost terwijl er voor slechts ~5.000 euro aan producten "kwijt" raakt tijdens verzenden, waarom zou je dan aangetekend verzenden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Gunner schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Ja nou en? Dat is hun probleem toch?
Klopt. Ik mag van geluk spreken dat ik mijn Macbook heb 8)

[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 31-07-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
[...]

Blijkbaar is dat risico lopen aantrekkelijker dan extra betalen voor verzending.

Misschien is het risico zelfs kleiner als de postbode of de buurman die het pakje aanneemt, niet weet of je nu een ding van een tientje hebt besteld of een macbook.

Je spullen terugkrijgen als ze worden gejat is via zo'n klacht bij PostNL toch redelijk kansloos. in 99% van de gevallen moet de webshop je toch een ander exemplaar opsturen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:05
Toch heb ik liever dat de verzender het netjes (aangetekend) verstuurt. Natuurlijk heeft die webshop de verantwoordelijkheid, maar ik heb geen zin in het ge-touwtrek als er inderdaad iets fout gaat.

Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen ...

Hier ook wel een keer meegemaakt dat de bezorger door de buurman liet tekenen, het pakje bij ons bezorgde waarbij uiteindelijk bleek dat het pakketje voor een paar huizen verderop was ....en een keer m'n iphone bij de buren op kunnen halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RocketKoen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:51:
[...]

Blijkbaar is dat risico lopen aantrekkelijker dan extra betalen voor verzending.

Misschien is het risico zelfs kleiner als de postbode of de buurman die het pakje aanneemt, niet weet of je nu een ding van een tientje hebt besteld of een macbook.

Je spullen terugkrijgen als ze worden gejat is via zo'n klacht bij PostNL toch redelijk kansloos. in 99% van de gevallen moet de webshop je toch een ander exemplaar opsturen.
Ja klopt. Redelijk risico dus wat ze lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
monkel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:51:
Toch heb ik liever dat de verzender het netjes (aangetekend) verstuurt. Natuurlijk heeft die webshop de verantwoordelijkheid, maar ik heb geen zin in het ge-touwtrek als er inderdaad iets fout gaat.

Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen ...

Hier ook wel een keer meegemaakt dat de bezorger door de buurman liet tekenen, het pakje bij ons bezorgde waarbij uiteindelijk bleek dat het pakketje voor een paar huizen verderop was ....en een keer m'n iphone bij de buren op kunnen halen ...
Minder, gelukkig nooit hoeven mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Tsurany schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Waarom is dat eng? Als ontvanger heb je er verder niks mee te maken, de verkoper is aansprakelijk voor het risico van verzenden. Als het pakket kwijt raakt zal de verkoper een nieuw product moeten verzenden of de aankoop ongedaan moeten maken.

De verkoper zal een risico afweging genomen hebben en de kosten voor aangetekend verzenden hebben afgezet tegen mogelijk verlies door diefstal. Als aangetekend verzenden je ~10.000 euro per jaar extra kost terwijl er voor slechts ~5.000 euro aan producten "kwijt" raakt tijdens verzenden, waarom zou je dan aangetekend verzenden?
Juridisch is het niet eng, dat snap ik. Alleen als brave burger gaat het je weer flink wat tijd en moeite kosten om de verkoper zover te krijgen om een nieuwe op te sturen. Die zal je eerst naar PostNL verwijzen en PostNL terug naar de kast. Paar maanden later heb je een nieuwe laptop en een relatie met de verkoper die bijna uit elkaar valt...

Vergelijkbare problemen met pakketjes die bij de buren worden afgeleverd. In mijn geval ging het om een pakket van de Neckerman. Het kost veel moeite en veel tijd duidelijk aan te geven dat een pakket niet ontvangen is en de verkoper een nieuwe opstuurt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Even een misverstand wegwerken: ook al is het aangetekend, dan nog mag het bij de buren worden afgeleverd. Alleen met de notitie "alleen op huisadres" of bij legitimatiezendingen mag dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
hcQd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:01:
Even een misverstand wegwerken: ook al is het aangetekend, dan nog mag het bij de buren worden afgeleverd. Alleen met de notitie "alleen op huisadres" of bij legitimatiezendingen mag dat niet.
Dus aangetekend sta je als webwinkel niet veel sterker als klant zegt niet ontvangen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alwaysleft schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Klopt. Ik mag van geluk spreken dat ik mijn Macbook heb 8)
Stel je niet aan, het overgrote deel van alle pakketten komt gewoon netjes aan op bestemming.
adis schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:56:
[...]

Juridisch is het niet eng, dat snap ik. Alleen als brave burger gaat het je weer flink wat tijd en moeite kosten om de verkoper zover te krijgen om een nieuwe op te sturen. Die zal je eerst naar PostNL verwijzen en PostNL terug naar de kast. Paar maanden later heb je een nieuwe laptop en een relatie met de verkoper die bijna uit elkaar valt...

Vergelijkbare problemen met pakketjes die bij de buren worden afgeleverd. In mijn geval ging het om een pakket van de Neckerman. Het kost veel moeite en veel tijd duidelijk aan te geven dat een pakket niet ontvangen is en de verkoper een nieuwe opstuurt. 8)7
Tja, dat is het risico dat je neemt als je iets online besteld. Er kan wat mis gaan en dat kan tijd kosten. Ik denk dat een winkel meer klanten verliest door de verzendkosten te verhogen dan wanneer een klant af en toe wat moeite moet doen voor een verdwaald pakket.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Tja dat is het Risico. Je kan het ook zelf ophalen in hun Magazijn(9/10 winkels bieden dat wel aan). En anders op eigen kosten een koerier sturen die je pakketje ophaalt. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hcQd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:01:
Zo vaak gehad dat ondanks deze sticker op de doos het alsnog bij m'n buren werd bezorgd. Volstrekte willekeur van een pakketbezorger die het echt niet boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Mag niet is niet hetzelfde als gebeurd niet. Is ook het gevolg van het beleid van PostNL die pakketbezorgers betaald per afgeleverd pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27

Rmg

Tjah, als je 100+ macbooks per week verscheept, en het verschil tussen "normaal" en verzekerd verzenden is 10 euro dan loont het al snel om het risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rmg schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:40:
Tjah, als je 100+ macbooks per week verscheept, en het verschil tussen "normaal" en verzekerd verzenden is 10 euro dan loont het al snel om het risico te nemen.
Klinkt logisch idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al meerdere keren meegemaakt dat ik in de PostNL app al zag dat ik voor het pakket dat naar mij onderweg was een handtekening moest zetten. De pakketbezorger gaf mij dan klakkeloos het pakket en wilde direct weer door naar het volgende adres. Als ik hem er vervolgens op wees dat ik nog een handtekening moest zetten dan volgde er wat gemompel en mocht ik mijn ding doen. Conclusie is dat er dus óf geen handtekening óf zijn eigen krabbel op kwam. Mag niet, gebeurt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Al dat dubbelposten is nergens voor nodig. Het is hier geen chatbox. Na 11 jaar weet je de Wijzig-knop, hopelijk, wel te vinden.

Gezien onze glazen bol kapot is en je dit ook aan de klantenservice kan vragen waarom er geen handtekening vereist is, gooi ik hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.