Beste 4K HDR Kodi Android box?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Gebruik momenteel een zelfgebouwde Windows PC voor Kodi. Helaas krijgt deze steeds meer kuren en is die simpelweg niet future proof. Ik wil dus overgaan op een 4K HDR Android oplossing. Ik ben op zoek naar de beste box die in ieder geval de volgende features heeft:

1: Moet goed werken met een Harmony remote
2: Moet zonder problemen alle audio-codecs naar mijn receiver kunnen sturen (DTS-HD etc).
3: Moet 4K met HDR ondersteuning hebben voor wanneer ik mijn OLED TV ga aanschaffen.

De NVIDIA SHIELD leek mij een mooie oplossing, maar deze is aardig aan de prijs. Welke goedkopere alternatieven zijn er?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Had je het volgende topic al bekeken:
[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

deze post is wel interessant:
Jorgen in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"

er is een thread over welke box handig is voor kodi en 4k
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Thanks!

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En ondertussen verplaats ik dit topic even naar CEA, waar het thuis hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
https://nl.hardware.info/...m7680-review-puike-player

Dit is op het moment een van de beste, samen met de shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Viper® Nu heb ik zelf (bijna) niks meer toe te voegen ;)

@Dannydekr Lees het topic waar Vipe® en ik aan refereren. Daar wordt je echt wijzer van. De Eminent die @Goofy1978 noemt, is een leuke speler, maar heeft evengoed nadelen. Als je namelijk enkel LibreElec draait, kun je (goede) integratie met Netflix voorlopig vergeten. Vanaf Kodi 18 gaat dat geloof ik beter worden, maar dat zullen we nog moeten afwachten.
Dannydekr schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:31:
Gebruik momenteel een zelfgebouwde Windows PC voor Kodi. Helaas krijgt deze steeds meer kuren en is die simpelweg niet future proof. Ik wil dus overgaan op een 4K HDR Android oplossing. Ik ben op zoek naar de beste box die in ieder geval de volgende features heeft:

1: Moet goed werken met een Harmony remote
2: Moet zonder problemen alle audio-codecs naar mijn receiver kunnen sturen (DTS-HD etc).
3: Moet 4K met HDR ondersteuning hebben voor wanneer ik mijn OLED TV ga aanschaffen.

De NVIDIA SHIELD leek mij een mooie oplossing, maar deze is aardig aan de prijs. Welke goedkopere alternatieven zijn er?
De Shield is inderdaad een prima apparaat, maar inderdaad heel erg duur, ten opzichte van goede alternatieven.

Antwoord op je vragen:
  1. Een Harmony afstandsbediening zal werken voor het IR gedeelte. Veel mediaspelers hebben flymouse functionaliteit en die kan je met een Harmony voorlopig niet krijgen. Alles wat je kunt doen met "op, neer, links, rechts, enter, aan, uit, play, pauze, stop, terugspoelen, doorspoelen" zal waarschijnlijk wel lukken. Via wat handigheidjes en/of een toetsenbord (eventueel geïntegreerd in je afstandsbediening) kan je nog meer Kodi-codes uitsturen. W voor Watched en I voor Info bijv. en snel navigeren naar films beginnend met de gekozen letter.
  2. Dat is nu juist net het allergrootste probleem van alle mediaspelers. Audiocodecs moeten (a) ondersteund worden door de chipset en (b) juist geïmplementeerd worden door de bouwer van de mediaspeler. Niet te vergeten (c) ook voor betaald worden. Veel chipsets hebben moeite hiermee. Er is veel slordig geprogrammeerd en dat leidt bij veel boxjes tot problemen. Zie voor een uitgebreide uitleg ook weer het gerefereerde topic op het Kodi-forum en mijn post in het andere topic (beide te vinden in de reactie van Vipe®). Daarin zie je niet alleen welke chipsets je absoluut moet mijden, maar ook welke mediaspelers het wel kunnen.
  3. Ook voor dit antwoord wijs ik naar mijn andere post en het Kodi-forum. 4K en HDR is al wat makkelijker,
    maar er is nog weinig materiaal beschikbaar. Er zijn volgens mij wel veel minder problemen mee dan met HD Audio.
Lang verhaal kort: alles wat jij wil kan met een Android mediaspeler, zoals de Shield, of de Minix Neo U9-H bijvoorbeeld. Elke mediaspeler heeft zijn voors en tegens en geen enkele zal geheel perfect zijn. Dit geldt overigens ook voor spelers die draaien op iOS, Amazon Fire, Android TV, en Windows of Linux. Met wat eigen inzet, is het wel goed te krijgen. Zo gebruik ik op dit moment de genoemde Minix Neo U9-H.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
Jorgen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:38:
@Viper® Nu heb ik zelf (bijna) niks meer toe te voegen ;)

@Dannydekr Lees het topic waar Vipe® en ik aan refereren. Daar wordt je echt wijzer van. De Eminent die @Goofy1978 noemt, is een leuke speler, maar heeft evengoed nadelen. Als je namelijk enkel LibreElec draait, kun je (goede) integratie met Netflix voorlopig vergeten. Vanaf Kodi 18 gaat dat geloof ik beter worden, maar dat zullen we nog moeten afwachten.

[...]

De Shield is inderdaad een prima apparaat, maar inderdaad heel erg duur, ten opzichte van goede alternatieven.

Antwoord op je vragen:

Lang verhaal kort: alles wat jij wil kan met een Android mediaspeler, zoals de Shield, of de Minix Neo U9-H bijvoorbeeld. Elke mediaspeler heeft zijn voors en tegens en geen enkele zal geheel perfect zijn. Dit geldt overigens ook voor spelers die draaien op iOS, Amazon Fire, Android TV, en Windows of Linux. Met wat eigen inzet, is het wel goed te krijgen. Zo gebruik ik op dit moment de genoemde Minix Neo U9-H.
Thanks voor je uitgebreide verhaal! Hopelijk einde dag een keuze kunnen maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
Het is uiteindelijk toch de Nvidia Shield geworden. Heb veel gelezen en deze lijkt voor mij toch echt de beste keuze. Een hele goede form-factor, zeer goede specs en een vrijwel probleemloze Kodi/SPMC ervaring waarin ook echt alles wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoop dat je wat aan de info gehad hebt. Veel plezier met je Shield!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1