Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:51
Even een lastige situatie voor mij. Momenteel ben ik in het bezit van een Sony A57 met de volgende lenzen:
- Standaard kitlens 18-55mm
- Tamron 18-50 F2.8
- Sigma 70mm F2,8
- Minolta 70-210 f3,5 - f4,5
- Sony 50 mm F1,8

Op dit moment voldoet de Sony a57 niet meer aan mijn eisen. Hij lijkt soms wat problemen te hebben met focussen in het donker.

Ik gebruik mijn camera voor:
Reisfoto's. Jaarlijks maak ik diverse reizen. Bijvoorbeeld naar Thailand, Florida, Bali etc.
Landschap fotografie
Voorheen ook clubfotografie, maar dit heeft een tijdje op een laag pitje gestaan. Zou dit graag weer willen oppakken.
Natuur/wildlife fotografie

Nu heb ik momenteel de Sony a6300 inclusief de 18-105 f4 G lens in bestelling staan, maar ik twijfel of dit de juiste keuze is. Verder heb ik nog gekeken naar Canon 80D en de Nikon D7200 beide in eerste instantie met de 18-135 of 18-140 lens om daarna voor wat mooier glas te gaan. Mijn budget ligt rond de 1500 euro.
Wat zouden jullie aanraden op basis van mijn voorkeuren? Thanks voor de hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:24
Is er een specifieke rede dat je af wilt van a-mount camera's? Zelf ben ik namelijk wel daarover flink aan het nadenken en wacht nog tot het einde van dit jaar af of er nog enig nieuws uitkomt voor de a-mount. Als je geen echte rede hebt kun natuurlijk gaan voor een a68 of a77ii. Andere mogelijkheid is een adapter (la--ea3 of 4) in combinatie met een e-mount camera. Dan kun je je huidige lenzenpakket blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:51
MRIdev schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:53:
Is er een specifieke rede dat je af wilt van a-mount camera's? Zelf ben ik namelijk wel daarover flink aan het nadenken en wacht nog tot het einde van dit jaar af of er nog enig nieuws uitkomt voor de a-mount. Als je geen echte rede hebt kun natuurlijk gaan voor een a68 of a77ii. Andere mogelijkheid is een adapter (la--ea3 of 4) in combinatie met een e-mount camera. Dan kun je je huidige lenzenpakket blijven gebruiken.
Beide cameras heb ik geprobeerd en ik was helaas niet overtuigd van de kwaliteit (persoonlijk). Sowieso heb ik niet heel veel vertrouwen in A mount meer. De focus van Sony ligt overduidelijk op mirrorless Aps-c en FF. Daarom heb ik besloten om niet langer in het "Sony A mount kamp" te blijven en te kiezen voor een ander merk of voor hetzelfde merk maar dan een mirrorless systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:41

bobcom

Dedicated dabbler

Je zou voor €270,- een La-ea4-adapter bij de A6300 kunnen nemen, waarmee je je bestaande lenzen in full autofocus op de A6300 kunt gebruiken. Heeft het AF-mechanisme van de A99 en laat je dus al je lenzen hergebruiken. Enige bezwaar van die adapter vind ik de vormgeving, maar dat is een kwestie van smaak, en het levert je wel vier goede oude lenzen bij je a6300 op.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:24
Ik snap je punt over de a-mount volledig, maar misschien wil je toch een gok wagen. Je moet ook nog wel geduld hebben.....even..... :o

http://www.sonyalpharumors.com/sr3-first-rumors-new-sony-a77iii-mount-camera-a6500-sensor-4k/