Iemand ervaring mee ik gebruik mandrake 7.2 en heb verschillende howto`s doorgelezen maar vind die ntp v4 beetje te ingewikkeld iemand ervaring mee...
Eh mjah... ik gebruik het zelf... maare, wat wil je nu precies?
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
die servernaam kun je die ook even geven danOp zaterdag 07 juli 2001 22:25 schreef Gila het volgende:
nou dat kan hoor![]()
code:
1 ntpdate <servernaam>
Verwijderd
o.a. het volgende opnemen in de rc.conf
ntpdate_flags="-b ntp0.nl.net"
ntpdate_enable="YES"
ntpdate_enable="YES"
die rc.conf staat niet in mijn /etc dir wel ntp.confOp zondag 08 juli 2001 12:34 schreef Conar het volgende:
o.a. het volgende opnemen in de rc.conf
ntpdate_enable="YES"
Verwijderd
In Windows XP zit het voortaan standaard in: dubbelklikken op tijd > Internet Time en synchroniseren maar!
Hmm dat is niet mijn vraag.Op zondag 08 juli 2001 12:55 schreef Bollie het volgende:
In Windows XP zit het voortaan standaard in: dubbelklikken op tijd > Internet Time en synchroniseren maar!
je hebt inderdaad alleen "ntpdate" nodig en niet heel "ntp"
denk dat man ntpdate op jouw systeem wonderen doet :-)
en er zijn lijsten zat van free ntp-servers van over de gehele wereld .. kwestie van "+free +ntp +server" inkloppen in een search engine
en er zijn lijsten zat van free ntp-servers van over de gehele wereld .. kwestie van "+free +ntp +server" inkloppen in een search engine
man ntpdateOp zondag 08 juli 2001 13:21 schreef gekkie het volgende:
...
....
Ik heb niets over ntpdate, geloof ik.
en verder geeft ntpdate
ntpdate ntp0.nl.net
8 Jul 13:28:49 ntpdate[30161]: no server suitable for synchronization found
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Verwijderd
Voor je crontab:
code:
1
2
| netdate tcp ntp.xs4all.nl > /dev/null hwclock --systohc > /dev/null |
netdate?
heb ik niet en we waren toch bezig met ntpdate ?
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
kan kloppen, ik denk dat conar freebsd heeft draaien en geen linuxOp zondag 08 juli 2001 12:52 schreef prier het volgende:
[..]
die rc.conf staat niet in mijn /etc dir wel ntp.conf
Ja deze melding krijg ik ook steeds. Dus als het zo simpel is waarom deze melding dan.Op zondag 08 juli 2001 13:23 schreef a casema user het volgende:
[..]
man ntpdate
Ik heb niets over ntpdate, geloof ik.
en verder geeft ntpdate
ntpdate ntp0.nl.net
8 Jul 13:28:49 ntpdate[30161]: no server suitable for synchronization found
In principe was m`n vraag duidelijk en het maakt mij niet zoveel uit welke soft gebruikt wordt als het maar werk.Op zondag 08 juli 2001 13:27 schreef a casema user het volgende:
netdate?
Aangezien ik met ntp 4.0 geen succes heb gehad zal ik deze eens proberen.
Maak dit bestand leeg en zet alleen deze regel erin:Op zondag 08 juli 2001 12:52 schreef prier het volgende:
[..]
die rc.conf staat niet in mijn /etc dir wel ntp.conf
server ntp0.nl.net
Ga nu naar je /etc/rc.d/init.d directory en start xntpd (./xntpd start). Nu kun je met 'ntpq localhost' zien hoe veel verschil je hebt met de atoomklok. Kijk even of in je /etc/rc.d/rc2.d (of rc3.d) een Sxxxntpd staat, dan wordt hij bij elke reboot gestart.
De andere functie's hier in de topic werken ook, maar op deze manier gaat de tijd gelijdelijk over naar de nieuwe tijd (de klok gaat dan wat sneller of langzamer lopen). Tenminste volgens de handleiding
rm -r *
Ik gebruik Tclock. Kan je o.a.ook je startknop mee aanpassen. In Properties > Synchronize.Op zondag 08 juli 2001 13:57 schreef Hoppie het volgende:
OK, het hoort misschien niet in Non-Windows thuis, maar weet iemand hoe ik dit ook in W2k kan doen?
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
kijk hier eensOp zondag 08 juli 2001 13:57 schreef Hoppie het volgende:
OK, het hoort misschien niet in Non-Windows thuis, maar weet iemand hoe ik dit ook in W2k kan doen?
rm -r *
als je al een server hebt die samba draait en tijd synchroniseert met het internet, hoef je op de clients die eraan hangen geen software meer te installeren. je kan met
net time /set \\server /y
je tijd goedzetten
net time /set \\server /y
je tijd goedzetten
Idd, 2koeien was leuk geweest 
De rest van de Win2k/WinXP/WinEtc software vragen graag in [forum=10] (of [forum=11]), zijn we allemaal blij
De rest van de Win2k/WinXP/WinEtc software vragen graag in [forum=10] (of [forum=11]), zijn we allemaal blij
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
ur welcomeOp zondag 08 juli 2001 13:53 schreef prier het volgende:
[..]
Dit proggie doet dus precies wat ik wou thankz
Pagina: 1