"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Vraag
Alle reacties
Ikzelf zie wel de mogelijkheid om te kiezen welke voor data, welke voor SMS en welke voor bellen. Denk niet dat er andere opties zijn.
"een Chinese Android telefoon"jayvol09 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 06:41:
Kan ik met twee 3G abonnementen op een dual sim telefoon twee keer sneller internetten dan met een gewone (1sim) 3G verbinding?
Ik heb een Chinese Android telefoon 4G, met dual sim. Ik zie zo snel geen opties ingebakken, maar misschien met een app?
That kinda narrows it down...
Wat specifiek in jouw geval wel of niet kan hangt totaal af van je exacte toestel, z'n hardwarematige mogelijkheden en hoe de software daarmee omgaat.
Geef dus eens aan exact wat je daar hebt ipv een nietszeggende omschrijving.
Dat gezegd, twee algemenere opmerkingen:
1) om accuverbruik (en toestelkosten) te beperken is het erg ongebruikelijk om meer dan 1 SIM tegelijkvoor data te kunnen gebruiken. Meestal is de tweede SIM sowieso GSM (2G) only.
2) aangezien 4G in zowel theorie als praktijk meer dan twee keer zo snel is als 3G doe je er - iig voor bandbreedte - beter aan die oude 3G SIMs in te ruilen voor een 4G exemplaar dan door te prutsen met meerdere tegelijk, al zou dat op jouw toestel mogelijk zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Nou ik kan vrij gemakkelijk aan een ander toestel komen als dat nodig is, ik ben meer geinteresseerd in of het uberhaupt kan en of het wordt gedaan. Maar voor de volledigheid ik heb een Meizu m1 note (Mediatek MT6752).dion_b schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:10:
[...]
Dat gezegd, twee algemenere opmerkingen:
1) om accuverbruik (en toestelkosten) te beperken is het erg ongebruikelijk om meer dan 1 SIM tegelijkvoor data te kunnen gebruiken. Meestal is de tweede SIM sowieso GSM (2G) only.
2) aangezien 4G in zowel theorie als praktijk meer dan twee keer zo snel is als 3G doe je er - iig voor bandbreedte - beter aan die oude 3G SIMs in te ruilen voor een 4G exemplaar dan door te prutsen met meerdere tegelijk, al zou dat op jouw toestel mogelijk zijn.
Natuurlijk snap ik dat een enkele 4G abonnement minder hassle is, maar 2x3G is hier goedkoper en onbeperkt. Ik merk dat 1x3G net iets te langzaam is voor sommige dingen, dus 2x3G zou voor mij voldoende zijn (did I mention onbeperkte data
Accuverbruik is geen groot probleem, maar ik ben benieuwd hoeveel extra het gebruikt.
Ik zat te denken of dat wel goed zou werken, zo asynchroon internet. Je hebt dan eigenlijk ook 2 IP adressen denk ik, dus je zal wel moeten prutsen om een enkele website sneller te laden.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
De meeste dual-sim telefoons hebben maar 1 actieve data sim. Dus 3G / 4G actief op Sim1, 2G op Sim2.
(dual stand-by)
Zo ook de Meizu M1 Note. http://www.gsmarena.com/meizu_m1_note-6890.php
Dual Active Sim telefoons zijn erg lastig te krijgen.
(dual stand-by)
Zo ook de Meizu M1 Note. http://www.gsmarena.com/meizu_m1_note-6890.php
Dual Active Sim telefoons zijn erg lastig te krijgen.
Wat je op zo'n moment feitelijk hebt is een dual-WAN setup. Een enkele TCP verbinding kan maar over een van de twee lijnen gaan, dus een enkele site* zal er nooit sneller door worden. Wel kun je - mits er een goede load-balancing algoritme aanwezig is - meerdere dingen in parallel sneller laten lopen.jayvol09 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 04:49:
[...]
Ik zat te denken of dat wel goed zou werken, zo asynchroon internet. Je hebt dan eigenlijk ook 2 IP adressen denk ik, dus je zal wel moeten prutsen om een enkele website sneller te laden.
Of dat zinnig is bij normaal surfgedrag is een tweede. Het sterretje is de kanttekening dat web 2.0 sites doorgaans opgebouwd worden uit tientallen TCP connecitons, soms van totaal verschillende servers. Dat biedt ruimte voor verbetering, zelfs op een enkele site.
Dan nog: wat je wilt bestaat bijna niet, of is zodanig niche dat je er meer voor gaat neertellen dan een behoorlijk lange tijd 4G abonnementskosten. Google zoals Kenzi aangeeft op 'dual active sim' - die apparaten bestaan, maar het zijn allemaal losse dual-WAN routers, niet ingebouwd in telefoons. Ook twijfel ik sterk of de benodigde load-balancing in Android zit...
Na het scherm is de radio van een telefoon het meest verbruikende deel, en het duurste, dus de use case om te besparen op 4G door 2x 3G actief te gebruiken is technisch geen zinnige, ook al is het in jouw specifieke corner-case commercieel interessant voor jou. Zeker als je bedenkt dat providers vrijwel allemaal aangekondigd hebben 3G op vrij korte termijn te willen uitfaseren is een telefoon zoals jij beschrijft niet aantrekkelijk om te maken.
Oslik blyat! Oslik!
Apple IOS 11 komt met Multipath TCP waarmee je verkeer gebundeld kan versturen. Dit is echter over 4G en Wifi. De app bouwer kan dit aanroepen via de API in IOS. Daarnaast moet de server van de app MP-TCP ondersteunen. Dit geldt niet voor de volledige internet connectie, maar is op basis van per app.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Pagina: 1