Om eerlijk te zijn is het zowiezo raar dat de javaclient verwijst naar irc.sorcery.net #tweakers.net ... de ONofficiele tweakers.net chatbox. Logischer zou het zijn om deze naar irc.tweakers.net #tweakers.net te sturen.
Chatkanalen zoals #tweakers.net zijn vooral leuk omdat er een vast groepje mensen komen. Je herkent elkaar, hebt al eens met elkaar gesproken, weet wat je van elkaar kunt verwachten. Het in levende lijve ontmoeten van een aantal van de vaste chatters, heeft bijvoorbeeld mijn plezier in het chatten behoorlijk verhoogd.
Een javaclient wordt door 2 soorten mensen gebruikt. Ten eerste door de vaste klanten van de chatbox, die ver weg van hun eigen compu, achter een andere comp alleen de browser tot hun beschikking hebben (en zelfs dan, meestal werkt telnet en kun je dus gewoon naar een box met BitchX erop telnetten.

)
Ten tweede door lui die even "een kijkje" willen nemen. Deze taaien al vrij gauw af, omdat in de chatbox heel veel gesprekken lopen die je alleen kunt volgen als je een beetje in-crowd bent. Heb je het geduld niet om mee te lezen, gezellig mee te doen, en te wachten tot je weet wat er allemaal leeft, heb je er dus niets aan.
Veelal is zo'n javaclient dan ook vervelend voor de incrowd... T zijn vaak newbies die niet veel verder komen dan "jeetje wat is het hier saai" of "WAKKER WORDEEEH". "Ik verveel me te pleuris, laat ik eens kijken wie ik allemaal kan lastig vallen >:)" Ze hebben weinig zin om mee te doen met de soms serieuze gesprekken en verdwijnen vaak weer om nooit meer terug gezien te worden. Maar een enkele keer blijven de javaclient chatters hangen, om meestal nog op de zelfde dag mIRC of BitchX te installeren.
Tis leuk voor de nieuwe aanwas die je erdoor krijgt. Maar ik denk dat de mond op mond reclame beter zijn werk doet wat dat aangaat, dan de plaatsing van die javaclient.